Jobbspesialist IPS
Senja-Sørreisa, NAV
Storgata 18, 9300 Finnsnes, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Jobbspesialist IPS
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 8. juli
IPS Jobbspesialist
Vil du være med å utvikle vårt nyoppstartede IPS team i Senja? Vi har ledig en fast 100 % stilling som jobbspesialist i IPS (individual placement and support/individuell jobbstøtte). Ved evt intern tilsetting, kan det bli ledig annen stilling.
En jobbspesialist i IPS inngår i et tverrfaglig samarbeid mellom NAV, kommunehelsetjenesten og spesialisthelsetjenesten. Du jobber etter metoden Individuell jobbstøtte (IPS). Dette innebærer individuell oppfølging og støtte til personer med moderate til alvorlige psykiske lidelser og/eller rusproblemer eller andre sammensatte utfordringer. Målet er å hjelpe dem med å komme i og beholde et ordinært arbeid, eller fullføre utdanning. Vi jobber i aldersspennet ungdom fra 16 år og opp til voksen alder.
Liker du oppsøkende virksomhet, er god på kommunikasjon og har troen på at du kan gjøre en forskjell for personer i en krevende livssituasjon? Da er du den jobbspesialisten vi leter etter. Om du i tillegg ser for deg at du kan jobbe tverrfaglig med behandlere i psykisk helse og rus, er dette en god jobbmatch for deg.
Organisatorisk vil du være tilknyttet Nav Senja-Sørreisa.
Arbeidsoppgaver
Samarbeide: samarbeide tett med behandlere i spesialist- og kommunehelsetjenesten samt Nav-veileder for å sikre helhetlig oppfølging
Veilede og motivere: bruke dine ferdigheter til å inspirere og motivere 20 deltakere du følger opp
Bygge relasjoner: skape tillit og støtte for å hjelpe mennesker å nå sine mål. Du vil videre bruke en stor del av arbeidsdagen for å bygge relasjoner til arbeidsgivere i regionen
Være en del av et team: du blir en del av et dedikert team med andre jobbspesialister og metodeveileder. Sammen jobber dere for å oppnå de beste resultatene for deltakerne
Dokumentering: arbeidet du gjør dokumenteres og rapporteres i eget fagsystem
Ha en variert arbeidshverdag: du vil ha kontorplass ved Nav, men ca 65 % av arbeidet foregår ute i felt. Dette innebærer å møte deltakere, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere for å tilrettelegge for arbeid og utdanning
Kvalifikasjoner
Bachelorgrad – treårig relevant utdanning fra høgskole eller universitet, relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
Førerkort kl B
Det er videre ønskelig at du:
Har god kjennskap til arbeidsmarkedet i regionen, inkludert ulike bransjer, bedrifter og utdanningsinstitusjoner og kan aktivt bidra til å utvikle nye arbeidsmuligheter.
Har erfaring med metodisk oppfølging og veiledning av personer med psykiske helseutfordringer, rusproblemer eller andre sammensatte utfordringer, og kan tilpasse ulike veiledningsmetoder til den enkelte deltaker.
Har erfaring med å jobbe med ungdom som står utenfor utdanning og arbeidsliv, og kan identifisere og tilrettelegge for aktiviteter som fremmer ungdoms engasjement og utvikling.
Er trygg i bruk av ulike digitale verktøy for dokumentasjon, kommunikasjon og oppfølging av deltakere.
Personlige egenskaper
I denne jobben vil du møte mennesker i ulike livssituasjoner. For å lykkes i denne rollen er det viktig at du:
Er en relasjonsbygger: Evnen til å bygge gode relasjoner er avgjørende for å etablere tillit hos deltakerne og samarbeide effektivt med ulike samarbeidspartnere.
Er initiativrik og proaktiv: Du tar ansvar for eget arbeid og er ikke redd for å ta kontakt med nye mennesker.
Trives med variasjon: Du jobber godt både selvstendig og i team, og håndterer endringer og uforutsette hendelser på en fleksibel måte.
Er målrettet og resultatorientert: Du er opptatt av å nå mål og har evnen til å prioritere oppgaver.
Er motivert for å hjelpe andre: Du har et ønske om å gjøre en forskjell i andres liv og er motivert for å støtte mennesker i å nå sine mål.
Tåler å bli målt på resultater
Vi tilbyr
En meningsfull jobb: Bli med på å gjøre en forskjell i livene til mennesker med psykiske helseutfordringer og/eller rusproblemer
Mulighet for personlig og faglig utvikling
Godt arbeidsmiljø og fleksibel arbeidstid
Trening i arbeidstiden
Konkurransedyktig lønn og gode arbeidsvilkår: Vi tilbyr lønn i stillingskode 1434 rådgiver, med et lønnsspenn fra kr 565.900 – 624.500, samt god pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse (fra lønn trekkes 2 %)
Kontaktinformasjon
Ingvild Haugli Endresen, Nav leder, 91717491, ingvild.haugli.endresen@nav.noArbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4986474793
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.07.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2464d280-7c3c-43d4-b012-41ed2641b173
- Hentet fra
talentech
- Referanse
303fecead6bb42ed9a61cfd200bf1b11