HR-leder
Meløy kommune
Gammelveien 5, 8150 Ørnes
Om jobben
Stillingstittel
HR-leder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Om stillingen
I Meløy kommune har vi ledig stilling som avdelingsleder for HR og lønn. I denne stillingen vil du være sentral i utformingen av hvordan vi skal utøve vårt lederskap og medarbeiderskap. Du vil være en viktig støttespiller og strategisk partner i samarbeid med ledere, medarbeidere og tillitsvalgte - og en rådgiver for alle ledere på strategisk og operativt nivå.
Som HR-leder vil du jobbe tett på kommunalsjefer og kommunedirektør. Meløy kommune har per i dag cirka 630 årsverk.
Våre verdier; raus, kraftfull, frisk og stolt, er styrende for hvordan vi utøver vårt leder- og medarbeiderskap. Som HR-leder må du kunne identifisere deg med og leve opp til disse.
I avdeling for HR og lønn har du 7 flotte ansatte, herunder rådgivere, fagansvarlige og konsulenter.
Avdeling for HR og lønn er en utviklingsorientert avdeling som nylig har implementert et nytt ERP-system og internkontrollsystem. Vi er også i gang med nye og spennende utviklingsprosjekter innen sykefraværsoppfølging og rekruttering.
Med andre ord, en avdeling som tør tenke nytt og som trenger en dyktig leder til å utvikle seg videre. Er dette av interesse for deg? Ta gjerne kontakt for spørsmål. Vi ser fram til å høre fra deg!
Ansvarsområder du vil få
- Ansvar for personal, økonomi og kvalitet i egen avdeling
- Organisasjons- og kompetanseutvikling på et strategisk og operativt nivå
- Videreutvikle lederskap og medarbeiderskap
- Rekruttering på et strategisk og operativt nivå
- Lede og utvikle HR-relaterte prosesser
- Lede og videreutvikle HR og lønn gjennom digitalisering og automatisering
- Ansvarlig for gjennomføring av lønnsforhandlinger
- Støtte og veilede ledere innenfor fagområdet HR
- Bistå ledere i juridiske saker innenfor fagområdet HR, herunder kontakt med ekstern juridisk bistand
- Hovedansvar for avdelingens administrasjon; faglig, økonomisk og personal
- Hovedansvar for kommunens arbeid med HMS
- Hovedansvar for kommunens internkontroll og internkontrollsystem
- Samarbeid med arbeidstakerorganisasjonene og vernetjenesten, inkludert ledelse av drøftinger og forhandlinger
Kvalifikasjoner du må ha
- Minimum treårig relevant utdanning på høyskole- eller universitetsnivå
- Relevant og praktisk erfaring med personalarbeid/HR, strategisk og operativt
- Bred erfaring fra ledelse og utviklingsarbeid er ønskelig
- Erfaring med lønn vil være en fordel
- Erfaring fra endrings- og omstillingsprosesser
- Erfaring fra HMS-arbeid vil være en fordel
- God kunnskap om og erfaring fra arbeid med relevant lov- og avtaleverk
- God digital kompetanse, herunder forståelse og interesse for IT-systemer og digitalisering
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Du er synlig og tilgjengelig
- Du er kunnskapsbasert
- Du planlegger og gjennomfører
- Du lærer og utvikler
- Du skaper engasjement
- Du har god rolleforståelse
- Du gir andre rom til å ta ansvar
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Selvstendig og helhetlig lederrolle
- Varierte og meningsfulle arbeidsoppgaver
- Tilrettelegging for kompetanseheving via onboarding, kursing m.m.
- Behjelpelig med barnehageplass ved behov
- Behjelpelig med bolig ved behov
- Flyttegodtgjørelse etter Meløy kommunes reglement
Spørsmål om stillingen
- Tilsetting vil skje i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk
- Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert
- Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden blir etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel
Eventuelle spørsmål om stillingen kan rettes til kommunalsjef for stab og støtte, Connie Slettan Olsen, mobil: 992 26 758 eller e-post: connie.olsen@meloy.kommune.no, eller vår seniorrådgiver i Bedriftskompetanse AS, Eivind Hellevik, mobil: 906 14 830 eller e-post: eh@bedriftskompetanse.no.
Alle henvendelser behandles konfidensielt. Søknader blir behandlet av vår rekrutteringspartner Bedriftskompetanse AS.
For søknad med CV klikk "søk stillingen" på denne siden.
Søknadsfrist: 16. april 2023.I samsvar med offentlighetslovens § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkerne vil i tilfelle bli forhåndsvarslet om dette.
Om bedriften
Om oss
Meløy kommune ligger på vakre Helgelandskysten, ca. 12 mil sør for Bodø. Vi er ca. 6 200 innbyggere i kommunen. Kommunen er en kraftkommune med industri, landbruk, fiske, fiskeoppdrett, kraftproduksjon og servicenæringer som viktige elementer. Kommunesenteret ligger i Ørnes og er knutepunkt for hurtigrute, hurtigbåter, ferge og bussforbindelser. Engenbreen, en vestlig utløper av Svartisen, er kommunens største turistattraksjon. Vi har et desentralisert skole-, SFO- og barnehagetilbud, samt videregående skole. Vi er omringet av storslått natur, både høye fjell og dype fjorder, og rike muligheter til variert friluftsliv året rundt.
EtgGodt utvalg av idretts- og kulturaktiviteter finner du også i Meløy.
Har du en samboer, ektefelle eller venn som også ønsker seg jobb i Meløy?
Nettsiden www.meloy.no gir deg en oversikt over ledige stillinger i Meløy kommune innen både kommunal sektor, industri og annen næring. Kanskje finner dere stillinger der som vil være interessant for dere begge?
Sektor
Offentlig
Nettsted