HR-leder
Stillingsannonsen er inaktiv.Meløy kommune
Gammelveien 5, 8150 Ørnes
Om stillingen
I Meløy kommune har vi ledig stilling som avdelingsleder for HR og lønn. I denne stillingen vil du være sentral i utformingen av hvordan vi skal utøve vårt lederskap og medarbeiderskap. Du vil være en viktig støttespiller og strategisk partner i samarbeid med ledere, medarbeidere og tillitsvalgte - og en rådgiver for alle ledere på strategisk og operativt nivå.
Som HR-leder vil du jobbe tett på kommunalsjefer og kommunedirektør. Meløy kommune har per i dag cirka 630 årsverk.
Våre verdier; raus, kraftfull, frisk og stolt, er styrende for hvordan vi utøver vårt leder- og medarbeiderskap. Som HR-leder må du kunne identifisere deg med og leve opp til disse.
I avdeling for HR og lønn har du 7 flotte ansatte, herunder rådgivere, fagansvarlige og konsulenter.
Avdeling for HR og lønn er en utviklingsorientert avdeling som nylig har implementert et nytt ERP-system og internkontrollsystem. Vi er også i gang med nye og spennende utviklingsprosjekter innen sykefraværsoppfølging og rekruttering.
Med andre ord, en avdeling som tør tenke nytt og som trenger en dyktig leder til å utvikle seg videre. Er dette av interesse for deg? Ta gjerne kontakt for spørsmål. Vi ser fram til å høre fra deg!
Ansvarsområder du vil få
- Ansvar for personal, økonomi og kvalitet i egen avdeling
- Organisasjons- og kompetanseutvikling på et strategisk og operativt nivå
- Videreutvikle lederskap og medarbeiderskap
- Rekruttering på et strategisk og operativt nivå
- Lede og utvikle HR-relaterte prosesser
- Lede og videreutvikle HR og lønn gjennom digitalisering og automatisering
- Ansvarlig for gjennomføring av lønnsforhandlinger
- Støtte og veilede ledere innenfor fagområdet HR
- Bistå ledere i juridiske saker innenfor fagområdet HR, herunder kontakt med ekstern juridisk bistand
- Hovedansvar for avdelingens administrasjon; faglig, økonomisk og personal
- Hovedansvar for kommunens arbeid med HMS
- Hovedansvar for kommunens internkontroll og internkontrollsystem
- Samarbeid med arbeidstakerorganisasjonene og vernetjenesten, inkludert ledelse av drøftinger og forhandlinger
Kvalifikasjoner du må ha
- Minimum treårig relevant utdanning på høyskole- eller universitetsnivå
- Relevant og praktisk erfaring med personalarbeid/HR, strategisk og operativt
- Bred erfaring fra ledelse og utviklingsarbeid er ønskelig
- Erfaring med lønn vil være en fordel
- Erfaring fra endrings- og omstillingsprosesser
- Erfaring fra HMS-arbeid vil være en fordel
- God kunnskap om og erfaring fra arbeid med relevant lov- og avtaleverk
- God digital kompetanse, herunder forståelse og interesse for IT-systemer og digitalisering
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Hvem er du som person?
- Du er synlig og tilgjengelig
- Du er kunnskapsbasert
- Du planlegger og gjennomfører
- Du lærer og utvikler
- Du skaper engasjement
- Du har god rolleforståelse
- Du gir andre rom til å ta ansvar
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Selvstendig og helhetlig lederrolle
- Varierte og meningsfulle arbeidsoppgaver
- Tilrettelegging for kompetanseheving via onboarding, kursing m.m.
- Behjelpelig med barnehageplass ved behov
- Behjelpelig med bolig ved behov
- Flyttegodtgjørelse etter Meløy kommunes reglement
Spørsmål om stillingen
- Tilsetting vil skje i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk
- Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert
- Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden blir etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel
Eventuelle spørsmål om stillingen kan rettes til kommunalsjef for stab og støtte, Connie Slettan Olsen, mobil: 992 26 758 eller e-post: connie.olsen@meloy.kommune.no, eller vår seniorrådgiver i Bedriftskompetanse AS, Eivind Hellevik, mobil: 906 14 830 eller e-post: eh@bedriftskompetanse.no.
Alle henvendelser behandles konfidensielt. Søknader blir behandlet av vår rekrutteringspartner Bedriftskompetanse AS.
For søknad med CV klikk "søk stillingen" på denne siden.
Søknadsfrist: 16. april 2023.
I samsvar med offentlighetslovens § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkerne vil i tilfelle bli forhåndsvarslet om dette.
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Meløy kommune
Adresse
Gammelveien 5, 8150 Ørnes
Hjemmeside
Om oss
Meløy kommune ligger på vakre Helgelandskysten, ca. 12 mil sør for Bodø. Vi er ca. 6 200 innbyggere i kommunen. Kommunen er en kraftkommune med industri, landbruk, fiske, fiskeoppdrett, kraftproduksjon og servicenæringer som viktige elementer. Kommunesenteret ligger i Ørnes og er knutepunkt for hurtigrute, hurtigbåter, ferge og bussforbindelser. Engenbreen, en vestlig utløper av Svartisen, er kommunens største turistattraksjon. Vi har et desentralisert skole-, SFO- og barnehagetilbud, samt videregående skole. Vi er omringet av storslått natur, både høye fjell og dype fjorder, og rike muligheter til variert friluftsliv året rundt.
EtgGodt utvalg av idretts- og kulturaktiviteter finner du også i Meløy.
Har du en samboer, ektefelle eller venn som også ønsker seg jobb i Meløy?
Nettsiden www.meloy.no gir deg en oversikt over ledige stillinger i Meløy kommune innen både kommunal sektor, industri og annen næring. Kanskje finner dere stillinger der som vil være interessant for dere begge?
Om stillingen
Stillingstittel
HR-leder
Antall stillinger
1
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Offentlig
Sist endret: 17. april 2023
Hentet fra: jobbnorge
Referanse: 10146666
Stillingsnummer: 24201772-3705-427d-b70b-a5899b512e56