Jobbveileder
Åmot kommune
Torget 1, 2450 Rena, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Jobbveileder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 24. august
Vil du være med å gjøre en forskjell for de av oss som av en eller annen grunn står utenfor? Har du tro på at alle kan bidra i arbeidslivet med riktig bistand der alle eier sin egen prosess mot jobb? Da har vi i Nav Åmot en spennende og utviklende fast stilling som venter på deg.
Vi ønsker å ha enda mer fokus på arbeidsrettede innsats og søker en jobbveileder som kan være med oss å utvikle nye samhandlingsformer med arbeidsgivere. Du må ha tro på at alle har muligheter og ressurser til å bidra i arbeidslivet med riktig støtte. Du er en motivator som kan tilrettelegge for mestring, skape positive refleksjoner, glød og jobbhåp hos andre og du har tro på at arbeid er helsefremmende og inkluderende. Du er god til å bygge relasjoner, også til arbeidsgivere og du bygger lett nettverk ute i det lokale næringslivet.
Du liker å dele kunnskap og erfaringer med dine kollegaer og ser tverrfaglighet som helt vesentlig for å lykkes med læring og samskapning i organisasjonen.
Kan dette være noe du har lyst til å bidra med, da må du søke på stillingen og si hvorfor du vil være en del av laget vårt.
Arbeidsoppgaver
- Kartlegge og vurdere arbeidsmuligheter på bakgrunn av brukers ressurser og muligheter
- Markedsarbeid med bedriftskartlegging, etablering og oppfølging av samarbeidspartnere
- Utarbeide aktivitets-/ oppfølgingsplan sammen med bruker
- Saksbehandling etter lov om sosiale tjenester, herunder råd og veiledning
- Vurdering og iverksetting av ulike arbeidsrettet tiltak
- Nærværsarbeid
- Bidra aktivt i et tverrfaglig team og samarbeide tett med Nav-veileder, jobbspesialister i AmS og IPS
- Samhandling internt i kontoret og med eksterne samarbeidspartnere, som helsevesenet, øvrige tjenesteytere i kommunen, tiltaksarrangører, arbeidsgivere
- Utviklingsarbeid
Kvalifikasjoner
- Relevant høgskolekompetanse innenfor samfunnsfag, pedagogikk, sosialfag eller helsefag
- Relevant erfaring med dokumenterte resultater kan erstatte formell kompetanse fra høgskole
- Kjennskap til markedsarbeid og arbeid rettet mot arbeidsgivere
- Gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig
- Veiledningskompetanse
- God digital kompetanse
- Førerkort klasse B og disponere egen bil i arbeidstiden
- Kjennskap til kommunale og statlig hjelpeapparat
- Kjennskap til aktuelt lovverk som lov om sosiale tjenester
Personlige egenskaper
- Du har gode samarbeidsevner og er genuint interessert i mennesker
I denne rollen møter du mennesker i ulike livssituasjoner, ofte med sammensatte utfordringer. Vi ser derfor etter deg som har interesse for å forstå andre, og som møter folk med respekt, empati og nysgjerrighet. Du må kunne bygge tillit, etablere gode relasjoner og samarbeide godt – både med brukere, kolleger og samarbeidspartnere. - Du ønsker å bidra til å løse NAV sitt samfunnsoppdrag
Som jobbveileder blir du en viktig del av NAVs arbeid med å få flere i arbeid og aktivitet. Det betyr mye for oss at du er motivert av å gjøre en forskjell for den enkelte og samfunnet. Du må identifisere deg med NAVs verdier, og ønske å bidra til et mer inkluderende arbeidsliv. - Du evner å jobbe målrettet, strukturert og effektivt
Hverdagen din vil innebære oppfølging av mange brukere med ulike behov og mål. Det krever at du klarer å prioritere, jobbe planmessig og følge opp tiltak på en ryddig og systematisk måte. Vi ser etter deg som er god til å sette mål, både sammen med brukeren og for deg selv, og som gjennomfører arbeidet ditt med fremdrift og struktur. - Du er løsningsorientert og har evner til omstilling
Brukernes situasjon kan endre seg raskt, og systemene rundt oss er i stadig utvikling. Derfor trenger vi deg som er fleksibel, positiv og som klarer å finne løsninger også når utfordringene er komplekse. Du må trives med endring og kunne snu deg raskt når det trengs – alltid med blikket på hva som gagner brukeren best.
Vi tilbyr
- Dyktige og engasjerte kollegaer
- Utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Fleksitid
- Mulighet for hybrid kontor
- Lønn etter tariff
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Kontaktinformasjon
Solrun Flatås Risnes, Leder NAV, +47 91129495Arbeidssted
Torget 12450 RENA
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Åmot kommuneReferansenr.: 4986789411
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 24.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Solrun Flatås Risnes
Leder NAV
+47 91129495
Om bedriften
Åmot kommune er et samfunn der innbyggerne løfter hverandre, skaper optimisme og fokuserer på utvikling, bærekraftighet, endringsvilje og egeninnsats samt sprenger grenser i forhold til hvilke
muligheter som finnes i samfunnet vårt. Åmot en attraktiv kommune å arbeide i, bo i og flytte til.
Vår visjon: «Vilje til vekst» skal sammen med verdiene «åpen - motivert - offensiv -
tillitsskapende» ligge til grunn for kommunens ønske om å være i positiv utvikling.
Åmot kommune er for mest mulig åpenhet. Derfor vil alle søkere i utgangspunktet få sitt navn på den offentlige søkerlista. Søkere til denne stillingen gjøres oppmerksomme på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om det fra søkerens side anmodes om at de ikke ønsker å bli ført opp på offentlig søkerliste. Søkere som ber om konfidensiell behandling må oppgi og begrunne dette. Det vises for øvrig til offentlighetsloven § 25.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
23eaf942-ad71-4410-9cbb-2f0fdda04dd8
- Hentet fra
talentech
- Referanse
d230f56c52cd4223afaa97b0994d23dc