Økonomikonsulent
Statsforvalteren i Nordland
Fridtjof Nansens vei 11, 8002 Bodø, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Økonomikonsulent
Type ansettelse
Engasjement, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 30. mars
Om deg og stillingen:
Vi har ledig midlertidig stilling for deg som trives med tallbehandling i alle varianter. Oppgavene er mange og rutinepregede innenfor regnskap og fakturabehandling, rapportering, økonomistyring, prosjektoppfølging, controllerfunksjoner, avstemminger, utgiftsrefusjoner, reiseregninger og diverse bokføringer. Arbeidet krever stor grad av nøyaktighet og at du tar selvstendig ansvar for effektiv oppgaveløsning.
I Økonomiseksjonen blir du en del av et team med fire medarbeidere som fyller ulike roller. Det er derfor viktig at du verdsetter samarbeid og bidrar aktivt med din kunnskap.
Hvilke kvalifikasjoner må du ha for å fylle denne rollen?
- økonomiutdanning på bachelornivå
- erfaring fra økonomi- og regnskapsarbeid, helst fra offentlig sektor
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- evne til å jobbe effektivt og selvstendig
Det er ønskelig at du har kjennskap til økonomisystemer som brukes i staten, f.eks.: Unit4 ERP (tidligere Agresso), SAP eller andre økonomistyringssystemer, men nødvendig opplæring i våre systemer vil bli gitt.
Vi ser etter deg som er systematisk og strukturert, og som er vant til å forholde deg til tidsfrister. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Hvorfor skal du velge oss?
Blir du inspirert av å jobbe et sted som har et viktig samfunnsoppdrag? Ønsker du å jobbe for Nordlandssamfunnet og menneskene som bor her? Hos oss får du muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en organisasjon som skal virke til det beste for innbyggerne i Nordland. Du vil få mange kollegaer som har en annen bakgrunn enn deg og som du kan lære mye av. Du vil få gode utviklingsmuligheter både personlig og faglig, og mulighet til en god balanse mellom jobb og fritid.
Vi har en raus arbeidsgiverpolitikk der du blant annet får nyte godt av fleksibel arbeidstid, gode velferdsordninger og mulighet til å trene litt i arbeidstiden. Hvis arbeidsoppgavene dine tillater det, kan du og din leder avtale delvis hjemmekontor. Som ny hos oss får du den opplæringen du trenger og en egen fadder. Du kan lese mer om hva vi kan tilby her: https://www.statsforvalteren.no/nb/Nordland/Om-oss/jobbe-hos-oss/
I denne stillingen vil du bli tilbudt lønn som seniorkonsulent i kode 1363 eller rådgiver i kode 1434, fra kr. 495.000,- til kr. 740.000 pr. år, avhengig av tidligere yrkeserfaring og faglige kvalifikasjoner. Du blir medlem av Statens pensjonskasse der du får en av Norges beste pensjonsordninger og muligheten til å søke boliglån med gode betingelser. Dette kan du lese mer om på www.spk.no.
Før du søker bør du merke deg:
Søknad, CV og attester
Vi er mer opptatt av hva du kan, enn hva du ikke kan. Vi ber deg derfor legge inn en god og beskrivende søknad og CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert til stillingen du søker på. Attester og vitnemål må dokumenteres ved at du laster de opp som vedlegg i Jobbnorge.
Inkludering og mangfold
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og ønsker å være et godt sted å jobbe for alle. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til en enda bedre oppgaveløsning. Så langt som mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det, bl.a. ved å gi mulighet til å ha lavere stillingsandel enn 100%.
Positiv særbehandling
Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for det når du søker. Det gir deg muligheten til å få positiv særbehandling. Vi kaller inn minst en kvalifisert søker fra hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, må du oppfylle visse krav. Dette kan du lese mer om her.
Offentlig søkerliste
Når du søker på jobb hos oss vil navnet ditt stå på offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt fra denne listen, men da må du begrunne hvorfor du ønsker det. Vi vil da ta stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Du vil få tilbakemelding på vår vurdering.
Hvordan er det å jobbe hos Statsforvalteren?
Kan du blir forstyrret og tar det med samme humør som Stine slik som på videoen her? Hun er en av våre jurister, og du kan høre mer fra henne og andre kollegaer om hvordan det er å jobbe hos Statsforvalteren her.
. Video: https://www.youtube.com/shorts/I3gy0zX3iCIHva gjør Statsforvalteren?
Ved å se på vedlagte video får du nærmere informasjon om Statsforvalterens rolle og hva vi arbeider med.
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=Auc6mSr8d14Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Statsforvalteren – Kongens representant. Statsforvalteren er Kongens og Regjeringens fremste representant i fylket. Vi har ansvaret for å iverksette statlig politikk og å sørge for at den blir best mulig lokalt tilpasset og kommer innbyggerne til gode.Vi har derfor oppgaver på mange felt: Tilsyn med kommunenes økonomi og forvaltning, sosialfaglige saker, samfunnssikkerhet og beredskap, samt oppgaver innen landbruk og miljø, helse- og utdanningssektoren. Embetet har omlag 165 medarbeidere.
Administrasjonsavdelinga. Våre hovedoppgaver er å bistå medarbeidere og ledere med kompetanse på fagområdene HR, kommunikasjon, økonomi og drift. Slik får hele embetet best mulig forutsetninger for å utøve Statsforvalterens oppdrag overfor kommuner og andre samarbeidspartnere. Vi er ti medarbeidere i avdelinga.
Sektor
Offentlig