Spesialkonsulent/saksbehandler i Fellestjenesten
Nordre Land kommune Nordre Land kommune
Storgata 28, 2870 Dokka
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 21. september
Vi har en ledig fast 100% stilling som spesialkonsulent/saksbehandler i Fellestjenesten.
Avdeling Fellestjenesten er plassert i stab for organisasjonsutvikling i Nordre Land kommune, og har ansvar for å vedlikeholde sak- og arkivsystemet slik at det speiler organisasjonen på en hensiktsmessig måte. Fellestjenesten har ansvar for å opprette nye brukere, registrere endringer i brukeres tilgang (avgang, permisjoner etc.) og å endre sakarkivet ved omorganiseringer av kommunen.
Formålet for stillingen som spesialkonsulent/saksbehandler vil være å sikre effektiv, sikker og lovlig håndtering av kommunens dokumentasjon og støtte de politiske prosessene på en profesjonell og effektiv måte. Dette er essensielt for å opprettholde god forvaltning og betjene innbyggerne på en best mulig måte.
Arbeidsoppgaver- Daglig drift innen posthåndtering og journalføring, herunder kvalitetssikring og publisering av offentlig journal
- Veiledning og opplæring innen fagområdet og sak-arkivsystemet Acos Websak+, samt oppgaver innen politisk sekretariat
- Videreutvikle rutiner og retningslinjer innen arkiv og politisk sekreteriat
- I tillegg kan andre oppgaver være relevante i forbindelse med valggjennomføring
Utdanning og erfaring
- Krav om utdanning fra høyskole, gjerne 3-årig høyskoleutdanning, innen arkivfag, jus, dokumentforvaltning eller dokumentvitenskap
- Krav om god arkivforståelse
- Fordel med erfaring fra elektroniske sak-arkivsystemer, arkivfaglige rutiner og prinsipper
- Må ha god digital kompetanse og kunne tilegne deg ny kunnskap og bidra med utvikling på område
Personlige egenskaper
- Vi ser etter deg som er nøyaktig og trives med varierte oppgaver og samtidig kan ivareta rutinepregede oppgaver
- Du bør være god til å samarbeide, men også like å arbeide selvstendig i en travel hverdag
- God relasjonskompetanse
- Vi ønsker at du er fleksibel og løsningsorientert og trives med digitale løsninger
- Du er engasjert, liker å yte service og har godt humør
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne
Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt.
For stillingen gjelder- Vitnemål og attester skal ikke oversendes, men medbringes ved evt. intervju
- Tilsettingsvilkår i henhold til gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
- Endringer i oppgaver ut i fra utvikling i tjenester og avdelingens behov må påregnes
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn.
Som forebyggende datasikkerhetstiltak orienterer vi om at vi aldri vil be om BankID-informasjon på noe som helst tidspunkt i søknadsprosessen.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
22016cc3-f184-43b1-b2c3-08e2abe4047b
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3537279_177231_no