Veilederstillinger ved nye Nav Bergen sentrum sosialtjeneste
Nav Bergen sentrum, Bergen kommune
5009 Bergen
Om jobben
Stillingstittel
Veilederstillinger ved nye Nav Bergen sentrum sosialtjeneste
Oppstart
1. mai 2025
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
7
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 29. april
Nav Bergen sentrum sosialtjeneste har ledige faste stillinger og vikariater som veileder i ulike fagavdelinger.
Kontoret ble nyetablert den 1.april 2025.
Nav Bergen sentrum sosialtjeneste betjener en bydel med om lag 85 000 innbyggere og ca. 3000 kommunale tjenestemottakere. Nav Bergen sentrum er regionskontor i Nav region Bergen. Kontoret har et godt arbeidsmiljø og mange spennende og varierte arbeidsoppgaver. Totalt har Nav Bergen sentrum rundt 300 ansatte, hvor 219 av disse jobber i sosialtjenesten. Tjenesten har fokus på kvalitet i arbeidet vi utfører, kontinuerlig utvikling og at hjelp skal tilpasses brukerne sine behov.
Sosialtjenesten i Nav er en del av velferdsstatens sikkerhetsnett og har fokus på inntektssikring, arbeidsinkludering og oppfølging av mennesker med rusmiddelavhengighet. Sosialtjenesten ved Nav Bergen sentrum er delt inn i avdelingene: Mottak og Avklaring, Mottak og avklaring ung, Arbeid og Kvalifisering, Helse og Rehabilitering, Fellesfunksjoner, Bo-oppfølgingstjenesten, Gjeldsrådgivningstjenesten, Ny Sjanse og og NorA. Alle avdelinger fatter vedtak etter gjeldende lovverk og har fokus på kartlegging, motivasjonsarbeid og utstrakt samarbeid eksternt og internt.
Nav er en organisasjon i stadig endring og ansatte må være endringsvillige og fleksible i forhold til arbeidsoppgaver, avdelingstilhørighet og arbeidshverdag.
Arbeidsoppgaver
De ulike fagavdelingene som har ledige faste stillinger og vikariater er følgende:
- Mottak og avklaring 2, som kartlegger og veileder nysøkere over 30 år. Rullerende vakter i publikumsmottak.
- Mottak og avklaring 1 Ung og Mottak og avklaring 2 Ung, som begge kartlegger og veileder unge søkere av sosialhjelp under 30 år.
- Arbeid og kvalifisering 2, som følger opp enslige, par og foreldre over 30 år som trenger arbeidsrettet oppfølging.
- Gi oppfølging og bistand til sosialhjelpsmottakere.
- Utføre oppgaver knyttet til lov om sosiale tjenester i Nav.
- Behandle søknader om økonomisk sosialhjelp.
- Kartlegge og følge opp familier i målgruppen.
- Kartlegge og veilede brukere av Nav sine tjenester.
- Økonomisk råd og veiledning
- Ha fokus på arbeid og aktivitet, og avklare mulighet for deltakelse i arbeidslivet.
- Samarbeide med andre instanser og organisasjoner for å sikre best mulig oppfølging av brukerne.
- Bidra til å utvikle og forbedre Nav sine tjenester.
- Nav er en organisasjon i utvikling, og det tas forbehold om endringer i arbeidsoppgaver.
Kvalifikasjoner
- Krav om bachelor i sosialt arbeid eller bachelor barnevernspedagog.
- Ha kjennskap til Nav sitt samfunnsoppdrag og ha et ønske om å jobbe i tråd med våre verdier og visjoner.
- Krav om gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig.
- God kjennskap til lov om sosiale tjenester i Nav og hvordan dette anvendes i praksis.
- God økonomisk forståelse.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
- Evne til å jobbe selvstendig og organisere egen arbeidshverdag.
- Generelt gode datakunnskaper.
- Erfaring fra oppfølgingsarbeid, veiledning og saksbehandling er en fordel.
- Ved enkelte av stillingene kan det være krav om politiattest.
Personlige egenskaper
- Vi ser etter deg som er fleksibel, faglig bevisst og som kan trives med både saksbehandling og oppfølgingsarbeid.- Løsningsdyktig.
- Handlekraftig.
- Er robust og klarer å stå i krevende arbeidsoppgaver.
- Er engasjert og motivert.
- Serviceinnstilt og empatisk.
- Stor arbeidskapasitet.
- Strukturert og nøyaktig.
- Relasjonsbygger.
Vi tilbyr
- Det vil bli gitt god opplæring til stillingen.
- Lønn etter gjeldende avtaleverk i Bergen kommune
- Engasjerte kolleger med et høyt faglig nivå
- Godt arbeidsmiljø
- Spennende og meningsfylte oppgaver
- En arbeidsplass som har inkluderende arbeidslivsavtale (IA)
- Fleksibel arbeidstid
- God pensjonsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring.
Kontaktinformasjon
Sigrid S. Ofstad, Avdelingsleder, 408 08 830, sigrid.ofstad@bergen.kommune.noKathrine Lygre Egeland, Avdelingsleder, 945 27 958, Kathrine.egeland@bergen.kommune.no
Arbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 4954526300
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikariat
Startdato: 01.05.2025
Søknadsfrist: 29.04.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2920559
- Hentet fra
talentech
- Referanse
44436e9815824f0f9ee139bd759b8afa