Avdelingsleder PPT Heimdal
Virksomhetsområde Mestring og inkludering, Trondheim kommune
Kongens gate 87, 7012 Trondheim
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest fredag 15. august
Har du lyst til å lede og utvikle framtidas PP-tjeneste?
Er du en engasjert, utviklingsorientert og trygg leder som brenner for å skape et likeverdig og godt opplæringstilbud og gode og inkluderende oppvekstvilkår for barn og unge? Har du et sterkt engasjement for fagutvikling og tverrfaglig arbeid, og ønsker å bruke din kompetanse til å gjøre en reell forskjell for barn og unge? Da er du den vi søker etter.
Vi er i en spennende utviklingsfase og søker avdelingsleder til en fast 100 prosent stilling ved vår avdeling for PP-tjenesten ved Heimdal bydel.
Om oss: Byrådsområde Oppvekst og utdanning i Trondheim kommune består i dag av virksomhetsområdene barnehage, skole samt mestring og inkludering. Pedagogisk- psykologisk tjeneste (PPT) er en del av virksomhetsområde mestring og inkludering, sammen med Dagskolen med skoleteam samt medarbeidere i kommunalsjefens administrasjon. PP-tjenesten er organisert i fire avdelinger med geografisk tilknytning til de fire bydelene i Trondheim.
Som avdelingsleder ved PPT Heimdal blir du en del av kommunalsjefens ledergruppe sammen med avdelingslederne i PPT ved de andre bydelene og avdelingsleder ved Dagskolen. Det vurderes flere tjenester lagt til virksomhetsområdet.
Virksomhetsområde mestring og inkludering ble etablert i juni 2024, og har viktige oppgaver som brobygger mellom tjenester og andre samarbeidsparter. Blant annet for å ivareta koblinger og sammenhenger mellom det allmennpedagogiske og spesialpedagogiske, med sikte på å gi barn og elever et best mulig tilbud i barnehager og skoler.
Ledergruppen for virksomhetsområdet har et felles ansvar for det overordnede strategiske arbeidet på virksomhetsområdet, og kommunalsjef har ansvar for at dette gjennomføres i tråd med målbildet for virksomhetsområdet.
I PP-tjenesten jobber vi for å støtte og veilede barnehager og skoler i arbeidet med å vurdere barn og elevers behov for tilrettelegging, og å sette inn tiltak så tidlig som mulig når det trengs. Målet er at opplæringstilbudet blir så inkluderende og godt tilrettelagt som mulig. PP-tjenesten er en viktig del av laget rundt barnet som skal bistå i at barn og elever opplever inkludering, læring og utvikling tilpasset sine forutsetninger. Ansatte i PP-tjenesten har ulike fagbakgrunner innen pedagogikk, spesialpedagogikk, psykologi og logopedi.
PP-tjenesten er i dag samlokalisert med barne- og familietjenesten (BFT) på de fire bydelene, og samarbeid med ledergruppen i BFT blir en viktig del av det tverrfaglige arbeidet for avdelingsleder i PPT.
Arbeidsoppgaver
- Fag-, personal- og budsjettansvar for avdelingen
- Videreutvikle et stabilt og godt fagmiljø med god “takhøyde”, der kompetanseutvikling og læring står sterkt
- Bidra til at det ytes gode tjenester ved å bygge gode samarbeidende team, skape engasjement og arbeide mot felles mål
- Strategisk utvikling og implementering av tjenestens arbeid i tråd med nasjonale retningslinjer og kommunale planer
- Ha byomfattende oppgaver som del av ledergruppen på virksomhetsområdet, så som å være støtte for kommunalsjef i virksomhetsstyringen for å sikre måloppnåelse og effektiv ressursbruk samt ha ansvar for fagutvikling på tvers av virksomhetsområdets avdelinger
- Fremme tverrfaglig samarbeid og helhetlige tjenester
Kvalifikasjoner
- Master i spesialpedagogikk, logopedi, pedagogikk, psykologi eller tilsvarende
- Solid fagkompetanse innen PPTs arbeidsområder
- Ønskelig med lederutdanning og ledererfaring
- Ønskelig med erfaring fra endrings- og utviklingsarbeid
- Ønskelig med veilederkompetanse
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- God kjennskap til og erfaring med relevant lovverk (opplæringsloven, barnehageloven, forvaltningsloven mm)
- God digital kompetanse
Personlige egenskaper
- Relasjonsorientert og tillitsbasert lederstil
- Målrettet, strukturert og helhetstenkende
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Tydelig, fleksibel og åpen
- Løsningsfokusert, innovativ, modig og har gjennomføringskraft
- Fleksibel og omstillingsdyktig i møte med endringer og nye utfordringer
- Er trygg og synlig i lederrollen, og evner å skape gode relasjoner og engasjement med medarbeidere og samarbeidsparter
Persolnlige egenskaper vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- En spennende og meningsfull lederstilling i et godt lederfellesskap både på virksomhetsområdet og tverrfaglig på bydel
- Mentorordning i lederfellesskapet
- Faglig spennende utfordringer med engasjerte og motiverte kolleger som har høy faglig kompetanse, i et inkluderende arbeidsmiljø
- Innflytelse i strategiske diskusjoner
- Støttefunksjoner administrasjon, HR og økonomi
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Vi tilbyr lønn basert på sentrale tariffavtaler og Trondheim kommunes lokale lønnspolitikk med fagstiger og lokale lønnsmodeller. Lønn avtales ut fra din kompetanse, erfaring og stillingens ansvar
Kontaktinformasjon
Anne Karin Veisetaune, Kommunalsjef virksomhetsområde mestring og inkludering, +47 99708701Arbeidssted
Kongens gate 877012 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Trondheim kommuneReferansenr.: 4991797093
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 15.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Anne Karin Veisetaune
Kommunalsjef virksomhetsområde mestring og inkludering
+47 99708701
Om bedriften
Åpen – kompetent – modig
Trondheim kommune er landets tredje største kommune, og Norges største arbeidsplass nord for Dovre med om lag 15 000 medarbeidere. Sammen jobber vi for å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, kultur- og fritidstilbud og et godt bymiljø. Vi er stadig på utkikk etter nye, engasjerte og motiverte medarbeidere.
Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø. Hos oss finnes det spennende karrieremuligheter innen en svært bredt spekter av fagfelt. Mange av våre medarbeidere har hatt et langt og variert karriereløp internt i organisasjonen. Les mer om Trondheim kommune på vår hjemmeside og siden Jobb hos oss.
Trondheim kommune legger til rette for mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet, eller hull i CV-en. Trondheim kommune tilrettelegger arbeidsforholdene så langt det er mulig.
Deltidsansatte i Trondheim kommune som ønsker utvidelse av sin stilling og som er kvalifisert oppfordres og tilbys her å søke på stillinger som er utlyst.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (tidligere NOKUT), og godkjenningen må dokumenteres.
Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.
Vi gjør oppmerksom på at det ved behov vil gjennomføres bakgrunnssjekk.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
1ebaaac0-dba0-48c0-8d81-e5cd6f8eeb84
- Hentet fra
talentech
- Referanse
b166f55967a747ebb71fcf784cedf1c9