Sentral rolle i Folkeregisteret knyttet til sikkerhet og beredskap– er det noe for deg?
Informasjonsforvaltning, Skatteetaten,
Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Seniorrådgiver sikkerhets- og beredskap, Folkeregisteret
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Skatteetaten arbeider kontinuerlig med sikkerhet og videreutvikling av vår beredskap, slik at vi er best mulig forberedt til å håndtere mulige uønskede hendelser og kriser. Folkeregisteret er en sentral del av Skatteetatens ansvarsområde og vi søker etter medarbeider til nyopprettet stilling innen sikkerhets- og beredskapsarbeidet. Motiveres du av muligheten til å jobbe med oppgaver av stor samfunnsmessig betydning? Kanskje det er akkurat deg vi er på jakt etter?
Hvem er du?
Er du motivert for å jobbe med sikkerhets- og beredskapsspørsmål for den nasjonale felleskomponenten Folkeregisteret? Vil du være med å videreutvikle vårt arbeid for å ivareta samfunnets behov for korrekt og pålitelig informasjon, både i fredstid og i hele krisespennet? Vi ser for oss at du har god samfunnssikkerhets- og beredskapsfaglig bakgrunn og erfaring. Det er i tillegg et pluss hvis du har erfaring med å ta en utøvende rolle i å løfte andres kompetanse på fagområdet, gjennom opplæring og veiledning.
Hva går jobben ut på?
Stillingen omfatter alle domener innenfor sikkerhet, med ekstra vekt på informasjons- og samfunnssikkerhet. Rollen er en nyopprettet fagrolle med arbeidsoppgaver knyttet til blant annet sikkerhet, beredskap, tilgangsstyring og avvikshåndtering i Folkeregisteret. Du vil ha en rådgivende funksjon overfor avdelingsledelsen i sikkerhets- og beredskapsspørsmål. Stillingen innebærer ansvar for oppfølging av avdelingens beredskapsarbeid, herunder planlegge og gjennomføre beredskapsøvelser og revisjon av krisehåndteringsplanverket. Du vil samarbeide tett med sikkerhetsleder i divisjonen og sikkerhetsstaben i Skattedirektoratet. Rollen er nyopprettet, og det vil være store muligheter for påvirkning knyttet til arbeidsprosesser og hvordan oppgaven skal utføres.
- Fagansvar for sikkerhets- og beredskapsarbeidet i Folkeregisteret
- Utvikle og ivareta beredskapsorganisasjonen og beredskapsplaner, særskilt for Folkeregisteret
- Planlegge, gjennomføre og evaluere beredskapsøvelser – både internt og med eksterne aktører
- Ha kontinuerlig dialog med eksterne aktører, med vekt på samvirke på tvers av etater og konsekvenshåndtering i et samfunnsperspektiv
- Sentral rolle i avviksbehandling og tilgangsstyring for registeret
- Tett samarbeid og dialog med sikkerhetsleder i divisjonen
- Bistå produkteier og prosjekter med å vurdere akseptabel sikkerhetsrisiko på bakgrunn av risikovurderinger
- Følge opp systemer som CIM (verktøy for krisehåndtering), RADAR (verktøy for avvikshåndtering) og Tilgangsportalen (verktøy for tilgangsstyring) i avdelingen
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
- Høyere relevant utdanning, fortrinnsvis innen sikkerhet- og beredskapsfag. Særlig relevant erfaring i kombinasjon med personlig egnethet kan kompensere for utdanningskravet. Utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT.
- Erfaring fra arbeid med sikkerhet og beredskap
- Behersker flytende norsk skriftlig og muntlig, med god formulerings- og formidlingsevne
- Erfaring fra planlegging, gjennomføring og evaluering av beredskapsøvelser
- Fordel med erfaring fra arbeid med risiko- og sårbarhetsanalyser
- Fordel med god virksomhetsforståelse og erfaring fra store organisasjoner
- Erfaring fra offentlig forvaltning vil kunne være en fordel
Hva ser vi etter hos deg?
- Du arbeider selvstendig, tar nødvendige initiativ, er resultatorientert og strukturert
- Du er utforskende og nysgjerrig og er tydelig i dine anbefalinger innenfor fagområdet
- Du er ansvarsbevisst og har god gjennomføringsevne
- Du evner å tenke helhetlig og strategisk
- Du tilpasser deg en arbeidshverdag i endring
- Du har gode relasjonelle egenskaper og opptatt av samhandling og samarbeid
- Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Du trives med å gi opplæring og veiledning
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe med sikkerhet i en nytenkende organisasjon som er opptatt av innovasjon? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som Seniorrådgiver (1364), med en årslønn mellom 800 000 og 920 000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette.
Noe reisevirksomhet må påregnes.
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. Oppstart etter avtale.
Verdt å merke seg før du søker
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Kontaktinformasjon
Roar Sellevoll, Avdelingsdirektør, 952 27 907, roar.sellevoll@skatteetaten.noMarcus Helgemo Lian, Produktleder Folkeregisteret, 91848285, marcushelgemo.lian@skatteetaten.no
Arbeidssted
Fredrik Selmers vei 40663 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 4712849006
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 22.10.2023
Om bedriften
Velg en jobb der du får utfordret deg selv, ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2448224
- Hentet fra
talentech
- Referanse
39223db504a94f17bfa2736967649303