Spesialrådgiver
Samhandling og brukermedvirkning, Sykehuset Innlandet HF
Furnesvegen 26, 2382 Brumunddal, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Spesialrådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 8. september
Vil du være med på å skape pasientens helsetjeneste? Vi skal legge til rette for at pasientene kan få den oppfølgingen de trenger der de er, når de trenger den. Har du interesse for tjenesteinnovasjon, digitale helsetjenester og nye måter å jobbe på? Da har vi en spennende mulighet for deg i Sykehuset Innlandet HF.
Sykehuset Innlandet styrker sin satsning på digitale helsetjenester og etablerer nå et eget team for digital hjemmeoppfølging. Stillingen vil være sentral i arbeidet med å tilrettelegge for det «utadvendte sykehus» gjennom digital hjemmeoppfølging, tjenesteinnovasjon, endring av arbeidsprosesser, hjemmesykehus, og brukerstyrt poliklinikk. Stillingen skal ha et særlig fokus på brukerstyrte poliklinikker og en viktig oppgave er å veilede og støtte klinikk fra oppstart til implementering av løsningene. Digitale løsninger vil være relevant for å understøtte disse løsningene.
Satsningen på digital hjemmeoppfølging i Sykehuset Innlandet HF er i en oppstartsfase. I tiden fremover skal vi etablere et team for digital hjemmeoppfølging,
kartlegge og pilotere digitale verktøy for nye pasientgrupper. Sammen med klinikkene og leverandørene skal vi utvikle og ta i bruk digitale løsninger slik at vi kan skape fremtidens helsetjenester.
Stillingen er organisert i Avdeling for samhandling og brukermedvirkning under Medisin og helsefag. Du vil inngå i et team med dedikerte medarbeidere.
Arbeidssted er Brumunddal, og det må påregnes en del reiseaktivitet internt i foretaket.
For mer informasjon om Sykehuset Innlandet HF, besøk Sykehuset Innlandets hjemmeside: https://www.sykehuset-innlandet.no/
Arbeidsoppgaver
- Være en ressurs og pådriver i teamet for digital hjemmeoppfølging, og bidra til oppbygging av teamet
- Være prosjektleder i innføring av nye løsninger
- Sammen med de kliniske miljøene identifisere områder for digital hjemmeoppfølging generelt og brukerstyrte poliklinikker spesielt
- Støtte fagmiljøene i klinikkene med prosessledelse og endring av arbeidsprosesser og bidra til at klinikken oppnår sine mål
- Bidra til tverrfaglig, innovativ tenkning og samarbeid på tvers av klinikker og faggrupper
- Samarbeide tett med kommuner om innføring og gjennomføring av prosjekter
- Kontakt med tjenesteleverandører og eksterne aktører
- Delta i planlegging og gjennomføring av opplæring
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning
- Du har god innsikt i klinisk virksomhet, enten helsefaglig bakgrunn eller lang klinisk erfaring
- Du har inngående kjennskap til helsevesenet og ser viktigheten av å utvikle de digitale tjenestene med
pasienter og brukere i sentrum - Du har erfaring og interesse for digitale helsetjenester og kan foreslå muligheter for klinisk virksomhet
innen dette fagområder - Du har erfaring med gjennomføring av innovative prosjekter i helsetjenesten
- Du beherske norsk skriftlig og muntlig
- Stillingen krever at man har førerkort og disponerer egen bil
Personlige egenskaper
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner og er pasient/brukerorientert
- Du er en lagspiller, og motiverer de rundt deg
- Du utnytter dine sosiale ferdigheter til å bygge gode relasjoner og nettverk
- Du bidrar til fremdrift og utvikling
- Du jobber strukturert og kreativt
- Personlig egnethet vil bli vektlagt ved ansettelse
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Vi tilbyr
- Lønn etter overenskomst
- Gode pensjonsordninger i KLP
- Egne forsikringsordninger
- Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement.
- Bedriftsidrettslag SI Aktiv: https://www.siaktiv.no/
Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.
Kopi av relevant utdanning og tjenesteattester må legges ved i søknaden.
Kontaktinformasjon
Bjørn Erik Sørli, Avdelingssjef, +4748867712Arbeidssted
Furnesvegen 262382 Brumunddal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sykehuset Innlandet HFReferansenr.: 5003697732
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Bjørn Erik Sørli
Avdelingssjef
+4748867712
Om bedriften
Sykehuset Innlandets oppgaver er pasientbehandling, utdanning, forskning og opplæring av pasienter og pårørende. Vi har virksomhet på mer enn 40 steder i Innlandet innenfor somatikk, psykisk helsevern, rusomsorg og prehospitale tjenester. Som ett av landets største helseforetak med 9 000 ansatte og et stort antall faggrupper, er vi Innlandets største kompetansemiljø.
Sykehuset Innlandet ønsker at våre ansatte skal gjenspeile befolkningens mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Det samme gjelder om du har hatt et lengre avbrudd fra arbeidslivet.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
1e2920af-b86d-40f0-87ba-dcb494842fce
- Hentet fra
talentech
- Referanse
e113e66eee63485e97978d0a117ef5c6