Vikar i ett år: Er du en leder som brenner for utvikling, fag og kvalitet, og ønsker å skape et godt arbeidsmiljø?
Nordraaks vei sykehjem, Bærum kommune
Nordraaks vei 75, 1369 Stabekk, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Bli med og sett spor i Bærum kommune!
Er du en tydelig, positiv og engasjert leder som brenner for kvalitet i eldreomsorgen? Nå søker vi en avdelingsleder til et vikariat på ett år fra 01.08.2025 ved Nordraaks vei sykehjem på Stabekk.
Om stillingen:
Hos oss får du ansvar for ledelse av 2. etasje på sykehjemmet, med et team på cirka 19 årsverk bestående av dyktige helsefagarbeidere og pleieassistenter. Stillingen innebærer tett samarbeid med ledere fra øvrige etasjer, sykepleierteam, kvalitetsrådgiver, lederstøtte og andre støttefunksjoner.
Vi tilbyr en arbeidsplass preget av sterke fagmiljøer, tverrfaglig samarbeid og gode utviklingsmuligheter. Hos oss får du rom til å være kreativ, ta i bruk kompetansen din og bidra til å utvikle morgendagens tjenester.
Om oss:
Nordraaksvei sykehjem er en del av et sammenslått tjenestested med 71 sykehjemsplasser og 64 omsorgsboliger. Vi er kjent for vårt inkluderende arbeidsmiljø og en kultur hvor samarbeid, deling av kunnskap og kvalitet står i fokus.
- er tydelig, positiv og engasjert
- motiveres av å skape trygghet og ivareta beboernes medbestemmelse
- har et sterkt fokus på kvalitet og innovasjon
Velkommen til en arbeidsplass hvor du får muligheten til å gjøre en forskjell – hver dag!
Arbeidsoppgaver
- Fag-, personal- og økonomiansvar for avdelingen
- Daglig drift, herunder turnusplanlegging og ressursstyring, med støtte fra lederhjelper
- Sikre at tjenesten utøves i tråd med kvalitetskrav, lovverk og interne mål
- Bidra til utvikling av tjenesten og implementere nye rutiner og arbeidsmetoder
- Delta aktivt i tjenesteleders ledergruppe og styrke samarbeid på tvers
- Skape et godt arbeidsmiljø med fokus på trivsel, kvalitet og faglig utvikling
Kvalifikasjoner
- Utdanning på 3-årig helsefaglig høyskolenivå, fortrinnsvis sykepleie eller vernepleie
- Formell lederutdanning er ønskelig
- Relevant erfaring kan kompensere for krav til lederutdanning
- Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende
- Erfaring med turnusplanlegging, ressursstyring og bemanningsoptimering er en fordel
Personlige egenskaper
- Du bør være en leder som gir klare retninger, samtidig som du involverer og lytter til medarbeidere
- Du bør være positiv, empatisk og flink til å inspirere andre. Et godt arbeidsmiljø skapes av en leder som ser den enkelte, gir anerkjennelse og tilrettelegger for faglig utvikling
- I en hektisk hverdag må du kunne håndtere flere oppgaver samtidig, prioritere effektivt og ha et helhetlig perspektiv på driften
- Stillingen krever at du er nysgjerrig på nye løsninger og åpen for å tilpasse arbeidsmetoder
- Evnen til å drive frem endringer og forbedringer på en inkluderende måte er avgjørende
- Du må ha sterke samarbeidsevner og være god til å kommunisere på en måte som skaper tillit, både blant kolleger, beboere, pårørende og eksterne samarbeidspartnere
- Du bør ha evnen til å planlegge og jobbe systematisk mot oppsatte mål, samtidig som du ivaretar kvalitet i tjenesten
- Uforutsette hendelser og komplekse problemstillinger krever at du er fleksibel og rask til å finne gode løsninger
- Strukturert og målrettet i arbeidsmetodene, med god evne til å planlegge, prioritere og følge opp oppgaver
- Høy arbeidskapasitet og trives med å håndtere utfordringer i en hektisk arbeidshverdag
- Evne til å jobbe strategisk og finne innovative løsninger for å møte fremtidige behov innen pleie- og omsorgstjenester
Vi tilbyr
- Et sterkt og inkluderende fagmiljø med bred kompetanse blant sykepleiere, helsefagarbeidere og dyktige pleiemedarbeidere, som jobber sammen for å skape trygghet og kvalitet i tjenestene
- Et arbeidsmiljø preget av åpenhet, samarbeid og raushet, hvor du blir en del av et engasjert lederteam som støtter hverandre og deler erfaringer
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling, med tilgang til lederutviklingsprogrammer og skreddersydd kompetanseplan
- En dynamisk arbeidsplass hvor innovasjon, kreativitet og utforsking av nye metoder oppmuntres
- Velferdstilbud og goder som bidrar til å ivareta balansen mellom jobb og fritid
- Offentlig tjenestepensjon
Kontaktinformasjon
Tatjana Asanin, Tjenesteleder, 46852435Arbeidssted
Nordraaks vei 751369 Stabekk
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bærum kommuneReferansenr.: 4976117286
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 11.06.2025
Om bedriften
Sammen skaper vi et godt og inkluderende samfunn for over 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er at vi får tillit og myndighet til å påvirke vår egen arbeidshverdag for å skape et samfunn som er godt å leve i. Hos oss kan du bli med og sette spor.
Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
1d6ab757-b451-4f9c-8811-5576cc6ada73
- Hentet fra
talentech
- Referanse
c325c2d4fb9e401b8250430e218c0666