Fagleder barneskole
Vi søker en dyktig fagleder til en 100% fast stilling på Lundamo skole og barnehage. Stillingen er en av to faglederstillinger på skolen og vil inngå i lederteam sammen med rektor. Du vil sammen med resten av lederteamet lede skolens utviklingsarbeid og legge til rette for en kultur der elevens trivsel, læring og mestring er i fokus. Stillingen inneholder 60% undervisning og 40% ledelse.
Lundamo skole og barnehage er et oppvekstsenter, i skolen er det 154 elever fordelt på sju trinn og 23 ansatte.
Vi har en moderne og innholdsrik skole som var ferdig bygd i 2012, med store lyse klasserom for hver klasse fordelt på tre baseområder. SFO har eget lokale som er godt tilrettelagt for lek og læring.
Rett utenfor skolen er det et stort idrettsanlegg som vi bruker i friminuttene og i kroppsøvingstimer. I tillegg har vi en stor skolegård med flotte lekeapparater. Vi har idrettshaller og svømmebasseng samt flotte turområder i umiddelbar nærhet. Ved Storvatnet har vi kanoer som vi kan bruke i undervisningen.
Arbeidsoppgaver
- Fagleder med ansvar for 1.-4. trinn eller 5.-7. trinn og oppfølgingsansvar for lærere og fagarbeidere tilknyttet disse trinnene
- Støtte, veilede og selvstendiggjøre ansatte og ivareta et godt samarbeid med foreldre
- Arbeider for et trygt, godt og inkluderende skolemiljø, og tar del i arbeidet med elevsaker både på system- og individnivå
- Ansvar for samarbeid med barnehagen om overgangen til skolen, evt. overgang barneskole - ungdomsskole
- Planlegging og gjennomføring av skolens utviklingsarbeid i samarbeid med resten av ledelsen
- Arbeid med ressursfordeling, timeplanarbeid og annen planlegging gjennom hele året
- Du har interesse av å drifte digitalt utviklingsarbeid i personalgruppa da Melhusskolen har fokus på digital kompetanse for lærere og elever og har digitale ressurser tilgjengelig for læringsarbeidet
- Det vil ligge 60% undervisning i stillingen
- Ledelsen fordeler ellers arbeidsoppgaver etter kompetanse, erfaringer og behov
Kvalifikasjonskrav
- Du har formell undervisningskompetanse for grunnskolen
- Gode digitale ferdigheter og erfaring med digitale læringsverktøy
Ønskede kvalifikasjoner
- Undervisningserfaring fra grunnskolen
- God kompetanse innenfor begynneropplæring, klasseledelse og skolemiljø
- Skolelederutdanning og ledererfaring vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
- Du er god på samarbeid og relasjonsbygging
- Du er en tydelig og målrettet leder
- Du er analytisk og utviklingsorientert
- Du er strukturert og god på organisering
- Du er god på å medvirke til helhet ved å se muligheter, bidra og dele på tvers
- Du har stort pågangsmot
Vi vektlegger personlig egnethet for stillingen
Gyldig politiattest iht.§10-9 i Opplæringsloven må fremlegges før tiltredelse
Vi tilbyr
- Å ta del i et spennende lederteam
- Hyggelige og dyktige medarbeidere
- En meningsfull og utfordrende arbeidshverdag
- Lønn og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende lov og avtaleverk
- Gode pensjonsvilkår
Kontaktinformasjon
Ann Karin Høyland, Rektor, 98816628Arbeidssted
Lundadalsvegen 257232 Lundamo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Melhus kommuneReferansenr.: 4641205083
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.04.2023
Om bedriften
Med ca. 17.000 innbyggere er Melhus den sjette største kommunen i Trøndelag, og vi opplever stadig befolkningsvekst. Vår sentrale beliggenhet, våre gode kommunikasjonsforbindelser og umiddelbare nærheten til Trondheim gjør oss til en attraktiv jobb- og bostedskommune for hele regionen.
Vi har syv tettsteder; Hovin, Lundamo, Ler, Kvål, Melhus, Korsvegen og Gåsbakken, hvor det legges til rette for vekst og utvikling. Næringslivet preges av landbruk, handelsvirksomhet samt offentlig og privat tjenesteyting. Viktig infrastruktur som jernbane og E6 går tvers gjennom kommunen.
Melhus kommune er en viktig samfunnsaktør med mange og varierte oppgaver knyttet til tjenesteproduksjon og forvaltning. Vi er en IA-bedrift, og titulerer oss selv som både modig og mangfoldig. Våre medarbeidere skal representere hele Norges befolkning, og vi ønsker oss ansatte med forskjellig alder, kjønn og bakgrunn.