Fagleder arkiv
HR, stab og IT, Øyer kommune
Kongsvegen 325, 2636 Øyer, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Fagleder arkiv
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 3. august
Er du engasjert i arkivfaget og vil være med å utvikle arkivtjenesten inn i en stadig mer automatisert og digitalisert framtid? Da har vi en ledig 100 % stilling som Fagleder arkiv i Øyer kommune fra 01.09.2025, eller etter nærmere avtale. Stillingen er organisert under ansvarsområdet HR, stab og IT, med HR-leder som nærmeste overordnede. Vi søker en nøkkelperson som bidrar til å løse våre daglige oppgaver innenfor arkivfeltet i tett samarbeid med andre faggrupper både innad i avdelingen, men også i organisasjonen for øvrig.
Arbeidsoppgaver
- Daglige arkivfaglige driftsoppgaver som postfordeling, journalføring fra ulike kanaler og kontrolloppgaver
- Brukerstøtte og opplæring til ansatte i sak- og arkivløsningen
- Utarbeidelse av veiledninger og vedlikehold av arkivfaglige rutiner
- Bidra til å identifisere forbedringsområder og være en aktiv bidragsyter inn i et kontinuerlig utviklingsarbeid
- Andre arbeidsoppgaver kan tilkomme
Kvalifikasjoner
Utdanning:
- Primært høyere utdanning innen arkivfaget eller annen høyere utdanning med relevans for fagområdet
- Lang og relevant erfaring fra fagområdet kan i spesielle tilfeller kompensere for utdanningskravet
Erfaring:
- God kunnskap om lovverk og forskrifter som regulerer offentlig arkiv
- Erfaring fra daglige driftsoppgaver i en arkivtjeneste, primært fylkeskommunal eller kommunal
- God kompetanse fra ett eller flere elektroniske sak- og arkivsystem
- God IT-kompetanse
Personlige egenskaper
- Du er engasjert og har god gjennomføringsevne
- Gode kommunikasjonsevner
- Evne til konstruktivt samarbeid, samtidig som du tar tydelig ansvar for oppgaver innenfor eget fagfelt
- Du har faglig integritet og fokus på faglig utvikling
- Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
- Evne til å se muligheter i ny teknologi og motivert for å ta i bruk nye digitale løsninger
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
Tilsetting skjer på grunnlag av de til enhver tid gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. Kontorplass sentralt i Øyer, på rådhuset på Tingberg sammen med hyggelige kollegaer. Mulighet for noe hjemmekontor etter nærmere avtale.
Kontaktinformasjon
Irene Hagen, Kommunalsjef, +47 90010913
Arbeidssted
Kongsvegen 325
2636 Øyer
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Øyer kommune
Referansenr.: 4983332385
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Irene Hagen
Kommunalsjef
+47 90010913
Om bedriften
Øyer kommune har ca. 5100 innbyggere, og ligger helt sør i Gudbrandsdalen. Folketallsutviklingen i kommunen er stabil. Øyer var tradisjonelt en primærnæringskommune med industri relatert til primærnæringen. Reiselivsnæringen har hatt en rivende utvikling, og kommunen er i dag en kjent reiselivsdestinasjon. Øyer har flott natur, med rike muligheter til aktiviteter, bl.a. Hafjell alpinanlegg, skiløyper og fint fjellterreng. I kommunen er det rikt kultur- og foreningsliv. Kommunen har felles arbeidsmarked med nabokommunene, spesielt Lillehammer. Vi tilbyr gode pensjonsordninger.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
1bc81c50-3ae8-400b-8e59-8b7e49f34483
- Hentet fra
talentech
- Referanse
3a3e1e982907419eb5a6c7781b2ad446