Vikariat fagkoordinator AAP og tilleggsstønader
Nav Arbeid og ytelser Karmøy
Koppholen 16, 4313 Sandnes, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Vikariat fagkoordinator AAP og tilleggsstønader
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 29. april
Nav Arbeid og ytelser Karmøy er tillagt oppgaver knyttet til saksbehandling og utbetaling av ytelser innen sykepenger, forsikringer for små- og mellomstore bedrifter, selvstendige og frilansere, arbeidsavklaringspenger, tilleggsstønader og uføretrygd. Enheten har rundt 170 medarbeidere og er organisert i seks avdelinger, samt stab. Vi har tre lokasjoner som ligger på henholdsvis Karmøy, i Sandnes og i Sauda.
Grunnet en permisjon så har vi nå ledig en midlertidig stilling som fagkoordinator på fagområdet arbeidsavklaringspenger og tilleggsstønader til og med 31.07.26. Arbeidssted er Sandnes. Det er ønskelig med snarlig tiltredelse.
Nav Arbeid og ytelser har som mål å sikre solide fagmiljøer som skal imøtekomme ambisjonen om pålitelig forvaltning. Fagkoordinator vil være viktig i dette arbeidet, og for å kunne ivareta en slik rolle vil det være helt nødvendig at fagkoordinator selv deltar aktivt i saksbehandlingen. Det vil kreves god oversikt over hva som til enhver tid rører seg på området, forståelse for hvilke faglige avklaringer som må foretas, samt evne til å bidra til løsninger.
Arbeidsoppgaver
- Bistå med faglig rådgivning i egen enhet både mot kollegaer og avdelingsledere, samt sikre godt fungerende faglige arenaer internt, slik at problemstillinger kommer opp, løftes frem og avklares.
- Ha oversikt over og koordinere andre ressurspersoner i enheten ved utarbeidelsen av opplæringsmateriell knyttet til fagområdene både for nyansatte og i forbindelse med endring av lovverket.
- Holde samlinger og opplæring av enheter/ansatte i andre deler av NAV og hos samarbeidspartnere
- Kunne delta i arbeidsgrupper og utredninger på tvers av resultatområder og opp mot direktoratet på bestilling fra styringsenheten
- Bidra med/koordinere implementeringen av kvalitetstiltak som oppstår i enheten
- Delta i faglige nettverk og sikre at det som blir avtalt er innenfor myndighetsområde til fagnettverket. Avklaringer skal tas med tilbake og implementeres i egen enhet
- Involvere stedfortredere på en aktiv og hensiktsmessig måte i hverdagen for å gjøre vedkommende godt rustet til å fungere i rollen ved fravær
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdannelse på minimum bachelornivå innenfor juridiske fag, samfunnsvitenskapelige og/eller økonomiske fag
- Relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner på norsk
- Erfaring i å holde presentasjoner for større og mindre forsamlinger
Saksbehandlererfaring er en fordel, gjerne etter folketrygdloven og forvaltningsloven.
Personlige egenskaper
- Samhandle og kommunisere tydelig basert på god virksomhetsforståelse og nasjonal tankegang.
- Gode pedagogiske evner og god på formidling.
- Være en løsningsdyktig bidragsyter som bidrar til at avdelingsleder får et godt faglig grunnlag for å kunne prioritere de riktige sakene.
- Det er en forutsetning at fagkoordinator også saksbehandler i deler av sin stilling for å være «oppdatert» på faget til enhver tid. Med saksbehandling menes både å fatte ordinære vedtak og inneha beslutningsrolle/attestant.
De personlige egenskapene som er skissert ovenfor, vil bli tillagt vekt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Faglig utvikling i en organisasjon i omstilling
- Aktive og engasjerte kollegaer
- Trivelig arbeidsmiljø og fleksitidsordning
- Hybrid arbeidshverdag inntil 2 dager per uke
- Trening i arbeidstiden inntil 1 time per uke
- Stillingen lønnes som seniorrådgiver kode 1364, årslønn kr 624 500 – 667 700
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%)
Vitnemål og attester kan legges inn i Vitnemålsportalen.
Kontaktinformasjon
Birgit Hårvik, Avdelingsdirektør, 99037052, birgit.m.harvik@nav.noArbeidssted
Koppholen 164313 Sandnes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4952199553
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Sluttdato: 31.07.2026
Søknadsfrist: 29.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2913716
- Hentet fra
talentech
- Referanse
4d8d9b541bdd4ed1ae24d0d8f29a9331