Innsatsleder GDE G/O FOP, Orkland politistasjon - Trøndelag politidistrikt
Trøndelag politidistrikt
Orkdalsveien 35, 7300 Orkanger, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Innsatsleder GDE G/O FOP, Orkland politistasjon - Trøndelag politidistrikt
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 27. juli
Om stillingen
Ønsker du en variert arbeidshverdag som innsatsleder?
Vi søker medarbeidere som har god helhetsforståelse og som klarer å engasjere og motivere medarbeidere.
I GDE Gauldal/Orkdal, Orkland politistasjonsdistrikt, seksjon for forebyggende og patrulje har vi ledig 1 fast stilling og 1 vikariat med varighet ut 2026 som innsatsleder. Den som ansettes vil inngå i et team bestående av 9 innsatsledere i GDE Gauldal/Orkdal. Enheten består av ca. 170 ansatte, hvorav ca. halvparten jobber operativt.
Den som ansettes vil få en sentral rolle i å lede det operative arbeidet som utføres. Innsatsleder er politiets øverste leder på taktisk nivå, samt at man i stillingen innehar en sentral funksjon i det målstyrte og forebyggende arbeidet til politiet. Den rette kandidat må ha erfaring fra ulike fagområder i politiet og inneha gode lederegenskaper.
Stillingene er stedsplassert ved Orkland politistasjon. Ved ledighet andre plasser kan innstillingen benyttes
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Dette ser vi etter hos en ny medarbeider
Vi ser etter motiverte, engasjerte personer som er en pådriver i arbeidsmiljøet og som evner å lede mennesker og prosesser. Vi stiller høye krav til faglig kompetanse, motivasjon, arbeidsmoral og etisk integritet. Videre søker vi etter deg som til enhver tid opptrer profesjonelt og fungerer som en god ambassadør for politiet gjennom dine holdninger og handlinger i det daglige arbeidet. Evnen til å være trygg, nærværende, lydhør samt å bygge tillit til publikum, er avgjørende for suksess i vår organisasjon. I vår vurdering av kandidater er blant annet dette noe vi vil legge vekt på samt evnen til å bidra til et inkluderende og respektfullt arbeidsmiljø.
Arbeidsoppgaver
- Lede og koordinere politiets innsats på taktisk nivå ved hendelser og oppdrag, øverste leder på taktisk nivå
- Samvirke med nødetater og andre samarbeidspartnere
- Sikre effektiv ressursutnyttelse og kvalitet i det operative arbeidet
- Ansvarlig for at nødvendig straksetterforskning blir iverksatt, og kvalitetssikre politiarbeid på stedet
- Bidra til planverk, beredskapsøvelser og operativ utvikling
- Planlegge og lede innsatsen i planlagte aksjoner og operasjoner, herunder arrangement og øvelser
- Utøve personalledelse og arbeidsledelse i daglig drift i henhold til gitte arbeidsoppgaver og prioriteringer
- Aktivt ta del i det operative og forebyggende arbeidet som gjøres, og være en del av kontinuerlig døgnberedskap
- Være en pådriver i det kunnskapsbaserte politiarbeidet
- Medvirke til et godt medarbeiderskap og ønsket kultur
- Kommunikasjon med media
- Ivareta egne mannskap
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- Bestått grunnutdanning ved Politi(høg)skole
- Inneha IP4-godkjenning og utrykningssjåfør, eller kunne godkjennes for dette
- Bred operativ erfaring
- Ledererfaring- og/eller lederutdanning innen operativ ledelse eller personalledelse
- Må kunne sikkerhetsklareres for Hemmelig
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Det er også ønskelig med:
- Erfaring fra etterforskning og forebyggende politiarbeid
- Utdanning/kurs innen innsatsledelse
- God kjennskap til digitale verktøy, rutiner, instrukser, ordrer og planverk i politiet
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Ved å søke jobb i Trøndelag politidistrikt så samtykker du i at det gjennomføres en skikkethetstest.
Personlige egenskaper
- Være en god rollemodell, samt inneha gode relasjonelle ferdigheter og gode lederegenskaper
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Være endrings- og utviklingsorientert
- Være helhetsorientert og ha god organisasjonsforståelse
- En pådriver med høy gjennomføringsevne
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Dette kan vi tilby om du velger oss
- Stillingen lønnes som politioverbetjent (stillingskode 0287) med årslønn: kr. 680 000 - 730 000.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her.
Gode arbeidsbetingelser (trening i arbeidstiden)
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_WcSlik søker du
Du søker ved å skrive et kort søknadsbrev, registrere utfyllende CV og legge ved relevante vitnemål og attester.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Trøndelag politidistrikt strekker seg over 39 kommuner og har 480 000 innbyggere. Politidistriktet er inndelt i syv funksjonelle driftsenheter og tre geografiske driftsenheter.
Vi er i overkant av 1250 ansatte sammensatt av både politi, påtale og sivile som jobber sammen for samfunnsoppdraget vårt: forebygge og bekjempe kriminalitet, samt skape trygghet for befolkningen.
Politimester og hans administrasjon har hovedsetet på Politihuset i Trondheim.
Trøndelag politidistrikt jobber med mangfold og inkludering på arbeidsplassen. Vi har fokus på å jobbe kunnskapsbasert for å utvikle oss i takt med samfunnet og dets forventninger.
Arbeidshverdagen til våre dyktige ansatte består av både viktige og spennende oppdrag, der nesten ingen dager er like.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
18266d2b-2e5b-4850-8d7a-1909e9ee169d
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10255635