Digital forretningsutvikler
Tolletaten
0152 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Digital forretningsutvikler
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 1. juni
Tolletaten er en del av et globalt økosystem for vareførsel. Vi har et komplekst interessentbilde med både norske og utenlandske virksomheter, EU, andre offentlige etater og privatpersoner. Vi har høye ambisjoner for å videreutvikle samhandlingen med disse aktørene. Ved å digitalisere regelverk, automatisere prosesser og bruke data skal vi målrette innsatsen bedre. Målet er å støtte næringslivets behov for en effektiv vareførsel, og gjøre det «lett å gjøre rett» for alle som benytter tjenestene våre.
Vi søker en digital forretningsutvikler som kan sette retning og skape nye muligheter for å løse Tolletatens samfunnsoppdrag. Du er en faglig drivkraft i arbeidet, og en som kan tenke både strategisk og være tett på utviklingen. Rollen passer for deg som er vant til komplekse miljøer, og som trives med å omsette forretningsbehov til praktiske og fleksible digitale løsninger.
Du vil være med å utvikle nye konsepter og tjenester i tett samarbeid med utviklere, arkitekter, UX-designere og tollere i tverrfaglige team. I Tolletaten blir du en del av et sterkt fagmiljø innen digital forretningsutvikling og produktledelse.
Vi ser etter deg som:
Kvalifikasjoner:
Vi tilbyr:
Hvordan er det å jobbe i Tolletaten? Vi ønsker at du skal føle deg sikker på valget av Tolletaten som din nye arbeidsplass. Dersom du er aktuell for stillingen tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det vil si at du får ringe fremtidige kollegaer for å høre mer om hvordan det er å jobbe hos oss og stille de spørsmålene du måtte ha. Stillingen er plassert i digitaliseringsavdelingen i Tolletatens IT-divisjon. Avdelingen er et fagmiljø innenfor arkitektur og digitalisering som samarbeider tett med forretningssiden om den digitale virksomhetsutviklingen av etaten. Nærmere opplysninger om de aktuelle arbeidsområdene kan du få ved henvendelse til avdelingsdirektør Anne Worren telefon 996 49 416
Til deg som søker jobb i Tolletaten
Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i forbindelse med våre ansettelser.
Du må fylle ut feltene «Utdannelse» og «Arbeidserfaring» og laste opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
I Tolletaten mener vi at mangfold og inkludering er en styrke, og vi har nulltoleranse for trakassering og diskriminering. Vi er avhengig av medarbeidere med ulik bakgrunn, kompetanse og erfaringer for å løse vårt samfunnsoppdrag. Dersom du har hull i CV-en, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg til å krysse av for dette da du kan ha rett til positiv særbehandling. Les mer om dette på arbeidsgiverportalen.
Vi søker en digital forretningsutvikler som kan sette retning og skape nye muligheter for å løse Tolletatens samfunnsoppdrag. Du er en faglig drivkraft i arbeidet, og en som kan tenke både strategisk og være tett på utviklingen. Rollen passer for deg som er vant til komplekse miljøer, og som trives med å omsette forretningsbehov til praktiske og fleksible digitale løsninger.
Du vil være med å utvikle nye konsepter og tjenester i tett samarbeid med utviklere, arkitekter, UX-designere og tollere i tverrfaglige team. I Tolletaten blir du en del av et sterkt fagmiljø innen digital forretningsutvikling og produktledelse.
Vi ser etter deg som:
- har forståelse for og erfaring med å utforme og realisere forretningsprosesser og informasjonsflyt i komplekse verdikjeder
- er en erfaren prosessdriver som kan lede innovasjons- og designprosesser
- ser helheten i utfordringer og avdekker avhengigheter
- er åpen, kreativ og selvgående
- er god til å formidle og bruke visuelle virkemidler for å kommunisere idéer og konsepter
- liker å holde deg oppdatert og følge med på beste praksis for å sikre at vi leverer best mulige løsninger
- trives med å diskutere løsningsrom med både teknologer og brukere
- har interesse for teknologi og ser mulighetene for å bruke teknologi til å jobbe annerledes, bedre og mer effektivt.
Kvalifikasjoner:
- høyere relevant utdannelse, minimum bachelorgrad
- minimum 5 års relevant erfaring
- erfaring med digital forretningsutvikling og strategisk arbeid
- erfaring med å ha ledet og anvendt designprosesser og vært med på å utforme og realisere konsepter
- bred erfaring med innsiktsarbeid
- erfaring med komplekse prosesser og regelverk
- erfaring med utvikling i tverrfaglige team
- god muntlig og skriftlig formidlingsevne på norsk og engelsk
Vi tilbyr:
- lønn som seniorrådgiver, kr. 880 000 - 980 200 avhengig av kvalifikasjoner. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- mulighet for faglig utvikling og kursing
- utfordrende oppgaver og et spennende fagmiljø med mulighet for å gjøre en forskjell
- godt kollegialt og sosialt miljø
- pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
- gode arbeidstidsordninger som fleksitid, sommertid, mulighet for hjemmekontor og mulighet for bevegelse i arbeidstiden i inntil 1 time pr. uke
Hvordan er det å jobbe i Tolletaten? Vi ønsker at du skal føle deg sikker på valget av Tolletaten som din nye arbeidsplass. Dersom du er aktuell for stillingen tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det vil si at du får ringe fremtidige kollegaer for å høre mer om hvordan det er å jobbe hos oss og stille de spørsmålene du måtte ha. Stillingen er plassert i digitaliseringsavdelingen i Tolletatens IT-divisjon. Avdelingen er et fagmiljø innenfor arkitektur og digitalisering som samarbeider tett med forretningssiden om den digitale virksomhetsutviklingen av etaten. Nærmere opplysninger om de aktuelle arbeidsområdene kan du få ved henvendelse til avdelingsdirektør Anne Worren telefon 996 49 416
Til deg som søker jobb i Tolletaten
Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i forbindelse med våre ansettelser.
Du må fylle ut feltene «Utdannelse» og «Arbeidserfaring» og laste opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
I Tolletaten mener vi at mangfold og inkludering er en styrke, og vi har nulltoleranse for trakassering og diskriminering. Vi er avhengig av medarbeidere med ulik bakgrunn, kompetanse og erfaringer for å løse vårt samfunnsoppdrag. Dersom du har hull i CV-en, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg til å krysse av for dette da du kan ha rett til positiv særbehandling. Les mer om dette på arbeidsgiverportalen.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig