Spennende stilling som jurist hos en av Norges største eiendomsforvaltere
Etat for bygg og eiendom, Bergen kommune
Kaigaten 4, 5016 Bergen, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Etat for bygg og eiendom, jurist i eiendomsavdelingen
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 12. juni
Eiendomsavdelingen har ledig stilling som jurist knyttet til faggruppen for leieforhold. Avdelingen har 16 stillinger og er inndelt i tre
faggrupper; leieforhold, eiendomsutvikling og salg samt erverv og rettigheter.
Eiendomsavdelingen representerer kommunen som grunneier og eiendomsbesitter og
oppgavene er hovedsakelig av privatrettslig karakter. Vi søker deg som er
engasjert, brenner for faget og trives med selvstendige oppgaver. Vi oppfordrer også nyutdannede til å søke. Tiltredelse
etter avtale.
Etat for bygg og eiendom er én av Norges største eiendomsforvaltere med 550 ansatte. Vi forvalter over 1000 bygg på til sammen
rundt 1,3 millioner kvadratmeter. Etaten har ansvar for forvaltning, drift,
vedlikehold og utvikling av kommunens eiendommer, som i hovedsak består av
skoler, barnehager, sykehjem, kontorbygg, havnebygg, brannstasjoner,
parkeringsanlegg og idrettshaller. I tillegg forvalter etaten uteområder,
lekeplasser og 5000 ubebygde eiendommer. Etaten er sertifisert etter
kvalitetssystemene ISO 9001 (kvalitet) og ISO 14001 (miljø).
Arbeidsoppgaver
Du vil få varierte og utfordrende oppgaver knyttet til kommunens forvaltning av egne og innleide eiendommer. Arbeidet omfatter fast eiendoms rettsforhold med fokus på eiendomsrett, kontraktsrett og leierett herunder næringsleie. Oppgavene vil være juridisk saksbehandling, rådgivning og forhandlinger med profesjonelle og private leietakere og utleiere. Du vil arbeide utpreget selvstendig men med støtte og oppfølging i faggruppen og i avdelingen ellers. Arbeidet forutsetter samhandling med andre avdelinger i etaten, særlig byggteknisk, drift og økonomi. Avdelingens ansvar for innleie av areal til kommunens etater og tjenester skjer i samhandling med byrådsavdeling for finans. Avdelingens sakstilfang er komplekst og omfatter blant annet saker vedrørende:
- Kontraktsforhandlinger
- Salg av eiendom
- Kjøp av eiendom
- Eiendomsutvikling
- Tingsrettslige problemstillinger
- Tomtefeste
- Innleie av administrasjonslokaler
- Utleie
- Eiendomsregister
Kvalifikasjoner
- Juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap
- Ønskelig med erfaring innen eiendomsforvaltning
- Kunnskap og interesse for innleie og utleie av næringseiendom
- Kunnskap om eiendommers rettsforhold
- Relevant praksis, eksempelvis fra forhandlinger
- Evne til å finne gode løsninger
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Effektiv, strukturert og selvstendig
- Interesse for eiendom og næringsbygg
- Kunnskap og motivasjon knyttet til eiendomsrett, leierett og kontrakstrett
- Sosiale ferdigheter for god samhandling med ulike samarbeidspartnere, herunder leietakere, andre ansatte i kommunen, mv.
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver i et godt arbeidsmiljø
- Faglig og personlig utvikling
- Fleksibel arbeidstid med bl.a. mulighet for hjemmekontor
- Aktivitetsbasert arbeidsplass
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
- Lønn etter avtale
- Flotte lokaler sentralt i Bergen sentrum, treningsrom, sykkelparkering og bybane like ved
Kontaktinformasjon
Randi Hansen Våge, Leder Eiendomsavdelingen, 934 94 254, randi.vage@bergen.kommune.noArbeidssted
Kaigaten 45016 Bergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 4916361368
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.06.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2953584
- Hentet fra
talentech
- Referanse
9b2f7658a2fc42b6b25a229daafc098b