Saksbehandler 80 % stilling - Tildelingskontoret i Dovre kommune
Tildelingskontoret i Dovre kommune
Lars Moens veg 3, 2660 Dombås, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Tildelingskontoret i Dovre kommune er ansvarlig for å tildele tjenester etter søknad fra innbyggere og henvendelser fra helsevesenet. Tildelingskontoret fungerer også som koordinerende enhet i kommunen og har ansvar for boligtildeling.
Stillingstittel
Saksbehandler for helse- og omsorgstjenester
Oppstart
Etter avtale
Type ansettelse
Fast, deltid 80%
Arbeidstid
Skift, dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 8. april
Hva vi ser etter
Kompetansekrav-
Helse- og sosialfaglig høgskole-/universitetsutdanning (bachelornivå), fortrinnsvis sykepleier
-
Fullført eller påbegynt helserettutdanning
-
God muntlig og skriftlig framstillingsevne
-
Erfaring fra ulike kommunale helse-/omsorgstjeneste og kompetanse i saksbehandling
-
Kunnskap om lovverk som regulerer tildeling av helse- og omsorgstjenester
-
Erfaring med bruk av IPLOS og annet kartleggingsverktøy
-
Beherske data og elektroniske systemer som er relevante for stillingen, fortrinnsvis Profil
-
Erfaring fra arbeid med mennesker med nedsatt funksjonsevne og sammensatte tjenestebehov
-
har gode evner til å kommunisere og samhandle
-
har respekt og ydmykhet overfor søkernes situasjon
-
har evne til å arbeide systematisk og selvstendig
-
liker utfordringer og evner nytenkning
-
ønsker å bidra til et godt arbeidsmiljø
Personlig egnethet vektlegges.
Arbeidsoppgaver
-
Videreutvikle tildelingskontorets rolle i kommunen i tråd med overordnet politikk
-
Behandle søknader og tildele tjenester med hjemmel i helse- og omsorgstjenesteloven
-
Samarbeide tett med pasient/bruker og pårørende for å finne gode løsninger
-
Samarbeide tett med andre kommunale tjenester i vurdering og tildeling av tjenester
-
Evaluere vedtak om tjenester og justere tildeling i tråd med endrede behov
-
Bidra til at *"Kvalitetsstandard for tildeling av tjenester>>*er oppdatert og ajour
Vi tilbyr
Vi tilbyr deg et spennende, tverrfaglig og utviklende arbeidsområde, lønn etter avtale/tariff, pensjonsordning i KLP, bilgodtgjørelse og mobiltelefonordning. For øvrig gjelder vanlige kommunale ansettelsesvilkår. Den som tilsettes, må ha førerkort for personbil og bil til disposisjon i arbeidet.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Tildelingskontoret i Dovre kommune er ansvarlig for å tildele tjenester etter søknad fra innbyggere og henvendelser fra helsevesenet. Til grunn for arbeidet ligger helse- og omsorgslovgivingen, kvalitetskriterier for tjenestene, Helsefellesskapets føringer og reformen <<Bo trygt hjemme>>. Tildelingskontoret fungerer også som koordinerende enhet i kommunen og har ansvar for boligtildeling.
Tildelingskontoret organiserer vurdering av behov for tjenester og bruker velferdsteknologi for å finne gode løsninger på innbyggernes behov..
Dovre kommune legger vekt på helsefremmende og forebyggende arbeid, samt tidlig innsats, ved siden av en forventning om at den som ansettes blir en aktiv bidragsyter til å styrke tverrfaglig samarbeid og innsats.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2895812
- Hentet fra
Stillingsregistrering
- Referanse
16197a22-1e24-478c-b883-1f771c9df9ec