Eiendomsforvalter
Eiendomsforvaltning, Bærum kommune
Arnold Haukelands plass 10, 1338 Sandvika, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Spesialrådgiver/rådgiver
Oppstart
15. august 2025
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 18. juni
Bærum kommune Eiendom er en av landets største eiendomsvirksomheter med ansvar for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av ca. 1 000 000 m2 bygningsmasse. Eiendom er organisert i 5 tjenesteområder: Eiendomsforvaltning, Teknologi og Eiendomsdrift, Eiendomsservice og renhold, Bygg og prosjekt, samt Grunneiendom.
Ønsker du en interessant og utfordrende eiendomsforvalterstilling som er sentral i kommunens eiendomsvirksomhet? Har du interesse for forvaltning og er kundeorientert, og trives i et hektisk miljø? Om du i tillegg har gode samarbeidsevner, kan du være den rette eiendomsforvalteren for oss!
Tjenestested Eiendomsforvaltning består av nærmere 30 medarbeidere, med høy kompetanse innenfor Eiendomsfaget. Tjenestestedet består av tre avdelinger; Bærum Øst, Bærum Vest og Bolig. Eiendomsforvaltning skal fokusere på strategisk eierskap, planlegging og utvikling for å maksimere verdien av både nye og eksisterende eiendommer.
Som følge av at en av våre medarbeidere skal ut i foreldrepermisjon, søker vi nå en vikar til stillingen som eiendomsforvalter.
Arbeidsoppgaver
- Overordnet ansvar for beslutninger knyttet til eierskap, forvaltning, vedlikehold og drift av eiendommer i sin portefølje
- Ansvar for vedlikeholdsbudsjettet for eiendommen i egen portefølje
- Representerer eier av bygget, og skal ha virksomhetsperspektivet i prosjekter
- Ansvar for inngåelse og oppfølging av bruksforholdet, herunder betingelser og reforhandling
- Primærkontakt inn mot tjenestesteder, leietakere og brukere, og skal sørge for god informasjonsflyt
- Bidra til gode prosesser, dialog og samhandling på tvers i Eiendom og med tjenestestedene i kommunen, samt med kunder, interessenter og innbyggere
En annen viktig oppgave vil være å bidra til å bygge Bærum kommunes omdømme som eiendomsaktør
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå (innen eiendom)
- Dokumenterte resultater fra eiendomsforvaltning
- Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2
- God erfaring fra eiendomsforvaltning og kunderettet virksomhet
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- God økonomiforståelse, forretningssans og forhandlingsevne
- Noe kunnskap om offentlige anskaffelser
I tillegg er det ønskelig med:
- Erfaring fra offentlig forvaltning
- Noe erfaring fra utleieprosesser
- Forståelse for byggeprosesser og prosjektstyring
Personlige egenskaper
For å lykkes tror vi at
- ditt arbeid preges av struktur
- du har gjennomføringskraft og du evner å prioritere
- du involverer og er tydelig i din kommunikasjon
- du tenker helhetlig og på tvers av sektorer og fag
- du skaper tillit og har en omgjengelig væremåte
- du samarbeider godt samtidig som du evner å arbeide selvstendig
Vi tilbyr
Som eiendomsforvalter i Bærum kommune får du en spennende og utfordrende stilling med mange muligheter for personlig og faglig utvikling. Du vil være en del av et kompetanse- og utviklingsorientert fagmiljø som prioriterer kontinuerlig læring og samarbeid på tvers av organisasjonen.
Hos oss vil du få
- en spennende og utfordrende stilling med forvaltningsansvar for en betydelig eiendomsportefølje
- et tverrfaglig miljø med kunnskapsrike og engasjerte kolleger, og du blir del av et utviklingsorientert team
- ansvar og oppgaver som gir bred kontaktflate og god kjennskap til helheten av Eiendoms- og kommunens virksomhet
- gode utviklingsmuligheter hos en av Norges største eiendomsvirksomheter
- en organisasjon i utvikling, som også omfatter bruken av teknologi og digitalisering
- fleksitidsordning og mulighet til å jobbe utenfor kontoret 1-2 dager i uken
- elbil-pool og elsykler
- lønn etter avtale
- offentlig tjenestepensjon
- aktivitetsbaserte kontorlokaler i nyrenovert Kommunegård i Sandvika sentrum
Kontaktinformasjon
Jeanette Nyseter, Tjenesteleder Eiendomsforvaltning, 97004120, jeanette.nyseter@baerum.kommune.noKristine Nørgaard, Avdelingsleder Bærum Vest, 90934191, kristine.norgaard@baerum.kommune.no
Arbeidssted
Arnold Haukelands plass 101338 Sandvika
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bærum kommuneReferansenr.: 4980062527
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 15.08.2025
Sluttdato: 01.08.2026
Søknadsfrist: 18.06.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Sammen skaper vi et godt og inkluderende samfunn for over 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er at vi får tillit og myndighet til å påvirke vår egen arbeidshverdag for å skape et samfunn som er godt å leve i. Hos oss kan du bli med og sette spor.
Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
Sektor
Offentlig
Nettsted