Rådgiver/seniorrådgiver med bred erfaring fra utdanning- eller integreringsfeltet
Statsforvalteren i Agder
Fløyveien 14, 4838 Arendal
Om jobben
- Stillingstittel
- Rådgiver/seniorrådgiver med bred erfaring fra utdanning- eller integreringsfeltet
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 6. januar
Om stillingen
Vi trenger flere dyktige medarbeidere, og er på utkikk etter deg som har interesse for samfunnsliv og opplæring på alle nivå i utdanningsløpet. Våre oppgaver er varierte, og du vil få spennende utfordringer som løses i tverrfaglige team. Arbeidet består i hovedsak av saksbehandling på juridiske spørsmål knyttet til utdanning samt tilsyn og veiledning. Vi har et godt sosialt miljø med rom for drøfting og kollegaer som bistår og støtter hverandre. Hos oss vil du bli en del av et dedikert og utviklingsorientert fagmiljø. Bør vi legge til: som består av jurister og pedagoger?
Om avdelingen
Oppvekst- og vergemålsavdelingen består av 42 heltidsstillinger fordelt på tre seksjoner: utdanning, barnevern og vergemål. Avdelingen utfører delegerte arbeidsoppgaver på vegne av flere departementer, i hovedsak Kunnskapsdepartementet, Justis- og beredskapsdepartementet og Barne- og familiedepartementet.
Om stillingen
Stillingen er en fast 100% stilling plassert i seksjon utdanning. Seksjonen inkluderer fagfeltene barnehage, grunnskole, videregående opplæring, voksenopplæring og integrering. Det er ønskelig at du kan jobbe på tvers mellom fagområdene våre ved behov. Gjennom arbeidet vil du få god kompetanse på aktuelle fagområder innen kommunal og statlig sektor.
Bli bedre kjent med oss ved å se vår rekrutteringsfilm: https://youtu.be/deLyIYwt8hw
Vi ønsker mangfold
Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, livserfaring og perspektiver for å bidra til effektiv og god oppgaveløsning. Vi tilrettelegger for medarbeidere som har behov for det. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, funksjonsevne eller hull i CV-en.
Arbeidsoppgaver
Våre oppgaver er knyttet til rollen som rettssikkerhetsinstans for innbyggerne, kommunene og fylkeskommunen. Arbeidsoppgavene har hovedfokus på tilsyn knyttet til aktuelt lovverk, klagesaksbehandling, forvaltningsoppgaver, samt veiledning innen de aktuelle fagområdene.
Kvalifikasjonskrav
- Pedagogisk utdanning, minimum 4 år
- Kompetanse og erfaring fortrinnsvis fra videregående opplæring, voksenopplæring eller integrering.
- Kunnskap og erfaring fra saksbehandling med de aktuelle rettsområdene.
- Kompetanse og erfaring knyttet til spesialpedagogikk eller fagutvikling i barnehage og skole er også relevant.
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk
- God digital kompetanse
- Kunnskap og erfaring fra statistikk og analysearbeid
- Kunnskap og erfaring fra opplæringsfeltet
Den som ansettes må kunne akseptere endringer av arbeidsoppgaver innenfor avdelingens og embetets saksområder.
Personlige egenskaper
Vi søker deg med engasjement, initiativ og god arbeidskapasitet. Du har motivasjon for en spennende stilling med varierte oppgaver og høyt tempo. For å lykkes i stillingen er det viktig å utvise god rolleforståelse og raskt inngi tillit. Du evner å skape god dialog i veiledningsarbeidet eksternt og lar deg motivere til lagspill med kollegaene dine.
I stillingen er det viktig å jobbe målrettet og effektivt med en strukturert arbeidsform. Siden samhandling er viktig for å lykkes og trives i stillingen, vil personlige egenskaper bli tillagt stor vekt.
Søkerne vil bli vurdert ut fra kvalifikasjoner, arbeidserfaring samt personlig egnethet. De første seks månedene anses som prøvetid. Statsforvalteren i Agder registrerer sidegjøremål.
Vi tilbyr
- Avlønning som rådgiver/seniorrådgiver i spennet kr 600 000 – 750 000 brutto pr. år, avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere avlønning vurderes.
- Gode lærings- og utviklingsmuligheter
- Godt sosialt og faglig miljø med høy kompetanse og stort engasjement
- Familievennlig og fleksibel personalpolitikk med mulighet for noe hjemmekontor etter avtale
- Gode arbeidstidsordninger
- Flott, moderne kontorbygg på Fløyheia i Arendal sentrum.
- Medlemskap i Statens Pensjonskasse (SPK) med gode pensjons-, låne-, og forsikringsordninger. Det trekkes 2 % av lønnen til SPK.
Spørsmål om stillingen
- Seksjonsleder utdanning: Grethe Elise Østerud Pettersen, tlf. 37017562
- Oppvekst- og vergemålsdirektør: Cecilie T. Mork, tlf. 37017524
Søknad sendes elektronisk via lenke på denne siden. Relevante vitnemål og attester må følge søknaden.
Søknadsfrist: 06.01. 2026Søkere som ønsker å reservere seg fra oppføring på offentlig søkerliste må begrunne dette. Vi varsler søkeren dersom vi ikke tar til følge ønske om reservasjon.
Kontaktpersoner for stillingen
Cecilie T. Mork
Direktør Oppvekst- og vergemålsavdelingen
+4737 01 75 24
Grethe Elise Østerud Pettersen
Seksjonsleder Utdanning
+4737 01 75 62
Om bedriften
Statsforvalteren er Kongens og Regjeringens fremste representant i fylkene. Vi har ansvaret for å iverksette statlig politikk, sørge for at den blir best mulig lokalt tilpasset og kommer innbyggerne til gode.
Statsforvalteren er også et viktig bindeledd mellom kommunale og sentrale myndigheter, og kan spille inn viktige saker fra kommunesektoren til sentrale styresmakter.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
14bd85da-b01b-4fb2-a4b5-34dfab1d7016
- Sist endret
19. desember 2025
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10275176
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Statsforvalteren i Agder
Sted
Arendal
Arbeidsgiver
Arendal eiendom, Arendal kommune
Sted
Arendal
Arbeidsgiver
Agder politidistrikt
Sted
Kristiansand S, Arendal