Jobbspesialister i AMS og IPS
Nav Falkenborg
Peder Falcks veg 31a, 7044 Trondheim, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Jobbspesialist
Oppstart
15. september 2025
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
3
Søk på jobben
Søk senest fredag 8. august
Er du energisk og uredd? Vi søker nå etter motiverte jobbspesialister som vil jobbe i et pulserende miljø. Har du gode kommunikasjonsevner og er en nettverksbygger? Er du en person som kan være tydelig og direkte? Har du tro på den enkeltes ressurser? Da kan du være den vi leter etter!
Jobbspesialistteamet jobber i tiltaket Arbeid med støtte (AMS) i avdeling for markedsarbeid ved NAV Falkenborg. Tiltaket er arbeidsrettet og hensikten er å bistå Nav sine arbeidssøkere ut i ordinært arbeid. Stillingen innebærer tett oppfølging av arbeidssøkere og mye samarbeid med arbeidsgivere. Jobbspesialistene i AMS jobber etter Supported Employment-metodikk. I dette tiltaket har vi ledig en fast 100% stilling med oppstart 15.09.25 og et vikariat for perioden 01.09.25-30.06.25, med mulighet for forlengelse. Til vikariatet i AMS ser vi etter deg som fyller utdanningskravet, men som kanskje ikke har rukket å få så mye erfaring med oppfølgingsfaget ennå. Har du de øvrige personlige egenskapene som trengs, kan dette være din inngang til en veldig givende jobb i Nav!
I samme tilsettingsprosess, ser vi etter en jobbspesialist i et vikariat for perioden 01.11.25-31.12.25 i tiltaket Individuell Jobbstøtte (IPS). Individuell jobbstøtte (IPS) er en metode for oppfølging av personer med psykiske lidelser og sammensatte utfordringer som ønsker utdanning og/eller arbeid. Målgruppen har behov for koordinerte tjenester inkludert oppfølging/behandling og ønsker samtidig bistand fra jobbspesialist. IPS-metodikken benyttes i tett samarbeid med deltager, behandlerteam, NAV og utdanningssted/arbeidsgiver. I dette vikariatet er det viktig at du har erfaring som jobbspesialist og kjennskap til prinsippene i IPS. Det er mulighet for forlengelse av vikariatet.
Spesifiser i søknaden hvilken av stillingene som er mest aktuell for deg.
Arbeidsoppgaver
- Informasjonssamtaler før inntak i tiltaket
- Oppfølging av arbeidssøkere som er i tiltaket. Bistå i jobbsøkerprosessen og gi jobbstøtte
- Følge prinsippene i Supported Employment og IPS
- Engasjere og motivere både jobbsøkere, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere
- Bidra med kompetanse og erfaring inn i teamet
- Etablere kontakt med arbeidsgivere og følge opp disse aktivt
- Ansvar for å bidra til måloppnåelse
- Registrere og dokumentere, samt rapportere på oppnådde resultater
Kvalifikasjoner
- Minimum treårig relevant utdanning fra høyskole eller universitet. Samfunnsfaglig, sosialfaglig, utdanning innen rådgivning, vil bli foretrukket. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning.
- Bør ha relevant erfaring med direkte brukerveiledning, gjerne karriereveiledning eller arbeidsrettet oppfølging
- God kunnskap om arbeidsmarkedet
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Kjennskap til aktuell metodikk. For vikariatet i IPS er det viktig at du har erfaring fra tilsvarende jobb fra før.
- Førerkort kl. B er en fordel
Personlige egenskaper
- Evne til å jobbe resultatorientert og samtidig være opptatt av god kvalitet
- Trives med å jobbe oppsøkende mot næringslivet, bygge nettverk og følge opp arbeidssøkere ut i ordinært arbeid
- Liker å bygge relasjoner og skape motivasjon. Se ressurser hos den enkelte arbeidssøker.
- Takler godt endringer og en hektisk arbeidshverdag.
- Være engasjert i et sosialt og faglig sterkt arbeidsmiljø
- Kjennskap til ulike interessekartleggingsverktøy
Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt
Vi tilbyr
- Nødvendig opplæring og veiledning
- Et aktivt, utviklende og engasjerende arbeidsmiljø
- Vi ønsker at våre ansatte skal ha en variert arbeidshverdag med mulighet for å organisere egen arbeidsuke. Vi har avtale om fleksibel arbeidstid, med mulighet til noen dager hjemmekontor ukentlig tilpasset arbeidsoppgavene til den enkelte.
- Bedriftsidrett og aktivitet i arbeidstiden
- Stillingen lønnes i stillingskode 1434, rådgiver, i lønnsspenn kr. 570 000 til kr. 630 000.
- God pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse. Medlemskapet i Statens Pensjonskasse gir også tilgang til gode ordninger for lån og forsikring.
Kontaktinformasjon
Kristin Pallesen, Avdelingsleder, 92060236, kristin.pallesen@nav.noGeir Johnsen, Avdelingsleder, 97684271, geir.johnsen@nav.no
Arbeidssted
Peder Falcks veg 31a7044 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4988895987
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikariat
Startdato: 15.09.2025
Søknadsfrist: 08.08.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
118caf82-fd23-4283-bebe-7facafb113c6
- Hentet fra
talentech
- Referanse
73135beaa55f4a279f5bd892cfd54269