HR-rådgiver innen rekruttering og kompetanse
BHO - Kommunaldirektørens stab, Bergen kommune
Rådhusgaten 10, 5014 Bergen, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
HR-rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Byrådsavdeling for helse og omsorg har ansvaret for kommunens samfunnsoppgaver innen folkehelse, tjenester til eldre og særlig omsorgstrengende, helsetjenester og legevakt. Avdelingen er politisk sekretariat for byråden og har det overordnete administrative og faglige ansvaret for tjenestene.
Byrådsavdelingen er inndelt i fem etater, samt en overordnet byrådsavdelingsstab. Stillingen er plassert i kommunaldirektørens stab.
Vi har vel 8000 ansatte innen et bredt spekter av fag og spesialiseringer, noe som gjør oss til en stor og kompleks kunnskapsorganisasjon.
Vi har ledig fast 100% stilling med hovedarbeidsfelt innen rekruttering og kompetanse. Som HR-rådgiver hos oss vil du bli del av et fagmiljø som arbeider med ulike spesialfelt innen HR. På denne måten får du et dyktig team rundt deg, samtidig som du kan videreutvikle deg innen faget. Vi ser etter deg som er engasjert, kunnskapsrik og strukturert, og som ønsker å jobbe med HR på strategisk nivå, til det beste for våre tjenester.
Arbeidsoppgaver
- Utvikle strategier, verktøy og tiltak for å bedre kommunens evne til å tiltrekke seg helsepersonell
- Utarbeide planverk og gjennomføre prosjekter og satsinger innen organisasjonsutvikling, omstilling, kompetanseutvikling og andre HR-områder
- Være en ressurs innen rekruttering og kompetanseutvikling, og kunne gi rådgiving, lederstøtte og opplæring
- Besvare politiske spørsmål, fremskaffe data og gjøre utredninger
- Som rådgiver i vår HR-gruppe forventes du å kunne bidra også på tvers, innen bredden av HR-faget, ved behov
Kvalifikasjoner
- Mastergrad i relevante fag er ønskelig. For kandidater med særlig lang og relevant erfaring kan bachelor vurderes
- Erfaring med komplekse HR-oppgaver som omstillingsprosesser, utviklingsarbeid, planarbeid, prosjekt- og prosessledelse
- Minimum 5 års erfaring innen stillingens ansvarsområder
- God kjennskap til offentlig/kommunal sektor
- Erfaring fra samarbeid med tillitsvalgte og vernetjenesten
- Gode skriveferdigheter, må kunne skrive utredninger, rapporter etc.
Personlige egenskaper
- Analytisk og strategisk
- Gode kommunikasjonsferdigheter både muntlig og skriftlig
- Selvstendig og proaktiv med god gjennomføringsevne
- God rolleforståelse og helhetsblikk
- Stillingen har stor kontaktflate og du må derfor trives med utstrakt samarbeid
- Personlig egnethet vil bli tillagt vekt
Vi tilbyr
- En utfordrende og interessant rådgiverstilling hvor du får frihet og ansvar for eget fagfelt
- Et inkluderende, engasjert og kompetent fagmiljø, både i staben som helhet og i HR-gruppen
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Mulighet for hjemmekontor iht. Bergen kommunes regelverk
- Arbeidssted i det nyoppussete rådhuset
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Ingelin Søraas, Administrasjonssjef, 90578140, Ingelin.Soraas@bergen.kommune.noArbeidssted
Rådhusgaten 105014 Bergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 4635481163
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.04.2023
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2281696
- Hentet fra
talentech
- Referanse
10d029ad5993406683f3336d4dbf9e90