Fagkoordinator
34080 - Kirkealleen bolig, Asker kommune
Kirkealleen 5-7, 3470 Slemmestad, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Fagkoordinator
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 18. mai
Virksomhet Psykisk helse og rustjenester gir tjenester til personer over 18 år, med psykisk helse- og/eller rusutfordringer og HOL kap. 9.
Virksomheten gir et variert tjenestetilbud tilpasset den enkeltes behov for å mestre hverdagen og bli mest mulig selvhjulpen. Dette kan omfatte råd, veiledning, kurs, behandling, praktisk hjelp, ambulant oppfølging omsorgsbolig og forskjellige aktivitetstilbud.
Virksomheten har ansvar for henvisning til spesialisert rusbehandling.
Virksomheten organiserer og leder kommunens psykososiale kriseteam og i tillegg kommunens Evakuerte- og pårørendesenter i krisesituasjoner.
Kirkeallèen bolig ligger sentralt i Slemmestad. Det er et botiltak med døgntjenester for innbyggere med langvarig psykisk lidelse og sammensatte oppfølgingsbehov. Kirkeallèen bolig er i utvikling og HOL kap. 9 er et nytt fagområde innen vår virksomhet. Disse brukene har i tillegg til psykisk utviklingshemning alvorlig psykiske lidelser rusutfordringer.
Er det deg vi søker etter? Deg som har lyst å være med i et nyoppstartet tiltak med spennende og utfordrerne arbeidsoppgaver. Du som har erfaring innen fagfeltet og kan være med å bidra til å skape en flott arbeidsplass i samarbeide med andre. Du som tåler å stå i utfordrerne situasjoner, som har en faglig styrke, jobber effektivt, er en pådriver, teambuilder, kreativ og har godt humør.
Vi har en nyopprettet stilling ledig som fagkoordinator/rådgiver i botiltak for beboere med Hol kap. 9 vedtak i tillegg til alvorlig psykiske lidelser og rusutfordringer. Vi søker derfor etter en dyktige medarbeider som har kompetanse og erfaring innen fagområdet og har lyst til å jobbe hos oss.
1 x 100% dagstilling som fagkoordinator HOL kap. 9
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for å følge opp saker etter kap 9 i virksomheten (internt/eksternt)
- Planlegge, iverksette og evaluere faglige tiltak som fremmer målrettet miljøarbeid.
- Være pådriver for faglig utvikling i samarbeid med fagansvarlig og avdelingsleder.
- Oppdatere OFA
- Følge opp enkeltmeldinger
- Saksbehandle vedtak i gerica og veilede på vedtak i virksomheten(feks workshops)
- Ha oversikt over avvik- og saksbehandling av avvik
- Bistå ved tilsyn, interne og fra SF
- Samarbeide med rådgiver/fagkoordinator for kap 9 i andre virksomheter som: kurs og kompetansehevende tiltak/læringstilsyn.
I tillegg til å samarbeide med vår andre fagkoordinator og fagansvarlig i turnus Hol kap.9 i Kirkealleen bolig.
Kvalifikasjoner
- Vernepleier eller annen med 3 årig helse-/sosialfaglig utdanning på minimum bachelor nivå.
- Krav om kompetanse og erfaring innen HOL kap.9
- Videreutdanning innen psykisk hele- og/eller rus er ønskelig.
- God fagforståelse med interesse for fagfeltet helse og rusavhengighet.
- Krav om relevant erfaring med målgruppen og erfaring med HOL kap.9.
- Det er ønskelig med noe kjennskap til anvendt atferdsanalyse og alternativ supplerende kommunikasjon.
- Gode IKT- ferdigheter, kjennskap til Gerica er en fordel.
- Behersker norsk muntlig og skriftlig.
- Førerkort klasse B.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
- Politiattest etter helse og omsorgstjenesteloven § 5-4.kreves av den som får tilbud om stilling.
Personlige egenskaper
- Faglig engasjert.
- Empatisk.
- Trygg.
- Gode kommunikasjons- og relasjonsferdigheter.
- Raus, evner å se menneske bak lidelsen.
- Evnen til å inspirere og engasjere sine medarbeidere.
- Ydmyk og lydhør til seg selv, faget og medmennesker.
- Evne til å jobbe strukturert og målrettet, både individuelt og i team.
- Fleksibel og løsningsorientert.
- Komfortabel med å jobbe i høyt tempo, evnen til å holde hode kaldt.
Vi tilbyr
- Muligheten til å være med å utforme og påvirke sin egen arbeidsplass.
- En spennende og hyggelig arbeidsplass med godt arbeidsmiljø.
- Faglig veiledning.
- Stipendordninger i kommunen til kompetanseheving.
- Fokus på fag – og kvalitetsutvikling og forbedring.
- Gode utviklingsmuligheter, faglig og personlig.
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver.
- God opplæring i arbeidsoppgaver og systemer.
- Lønn og pensjonsordninger i tråd med Asker kommunes lønnsregulativ. Lønn over KS garantilønn for enkelte yrkesgrupper
Kontaktinformasjon
Heidi Reenberg, Avdelingsleder, +47 45658412, heidi.reenberg@asker.kommune.noArbeidssted
Kirkealleen 5-73470 Slemmestad
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommuneReferansenr.: 4957900053
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 18.05.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2922845
- Hentet fra
talentech
- Referanse
bb4977f5f7364aafa36dc335c8dd879a