Vil du bruke din fagkompetanse til å gi barn en god start på livet? Da har vi jobben for deg!
Bekkestua Kanvas-barnehage
1357 Bekkestua, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 8. juni
Som assisterende daglig leder vil du jobbe tett med daglig leder, lektor og administrasjonsmedarbeider og lede viktige områder innen personalledelse, faglig utvikling og drift. Du vil være en sentral bidragsyter i barnehagens kontinuerlige kvalitetsarbeid, og ha en nøkkelrolle i å sikre god flyt og struktur i hverdagen.
Hos oss vil du få en god innføring i arbeidet som assisterende daglig leder gjennom introduksjonsprogrammet vårt og den støtten du trenger i øvrig.
Bekkestua Kanvas-barnehage er en del av den ideelle barnehagestiftelsen Kanvas. Vi holder til i moderne lokaler sentralt på Bekkestua i Bærum. Det er fem minutter å gå til både buss og t-bane.
Personalgruppen består av faglig sterke medarbeidere som trives på jobb og med hverandre og som jobber kontinuerlig for at barn skal utvikle seg. Vi har lavt fravær, og setter inn vikar når det er behov for det. Vår kultur preges av samarbeid, åpenhet, struktur og en positiv tilnærming – også når det er travelt. Vår egen kokk sørger for sunn og smakfull mat til både barn og ansatte hver dag.
I Bekkestua Kanvas-barnehage er vi organisert i 10 aldersinndelte teams med engasjerte og dyktige pedagogiske ledere, assistenter og fagarbeidere. Vi har særskilt fokus på å styrke kompetanse og kvalitet i det systematiske arbeidet med barn som har særskilte behov. Dette arbeidet ledes av vår lektor gjennom bl.a. veiledning, kompetanseutvikling, tiltaksplaner og praktisk pedagogisk støtte.
Arbeidsmiljøet vårt er fylt med engasjement, åpenhet og inkludering. Vi tror at alle ansatte skal få oppleve autonomi og mestring. I tillegg legger vi stor vekt på tilhørighet og samarbeid mellom ansatte, foreldre og barn for å skape et trygt og meningsfylt læringsmiljø.
En systematisk, reflektert og ryddig tilnærming til arbeidet vårt er kjennetegnende for både ledelse og utvikling i barnehagen. Dette bidrar positivt til et miljø der ansatte trives, lærer og vokser sammen, og til gode resultater på både bruker- og medarbeiderundersøkelsen.
Vi søker nå en assisterende daglig leder som er strukturert, trygg og positiv – en person med høy arbeidskapasitet, som trives med ansvar og som inspirerer andre gjennom både tydelighet og varme.
Stillingen er ledig fra 1. august, men med mulighet for tiltredelse etter avtale.Arbeidsoppgaver
- Strategi og utviklingsarbeid i samarbeid med daglig leder.
- Bistå daglig leder i personalledelse og konsistent HRM arbeid, herunder utviklingssamtaler, rekruttering, personaloppfølging og arbeidsmiljøtiltak.
- Bistå i SU-og medbestemmelsesgruppemøter.
- Tett samarbeid med lektor i faglig utviklingsarbeid (inkl. innhold og prosesser på personalmøter, teammøter, planleggingsdager og assistentveiledning).
- Lede etasjelederteamet og ha ansvar for daglig bemanning og vikarbruk.
- Godkjenning av søknader om ferie, permisjoner og fri.
- Diverse rapporteringer og refusjonskrav til administrasjonen i Kanvas og Bærum kommune.
- Ansvar for barneopptak, inkludert dialog med foreldre, visninger og samarbeid med kommunen.
- Organisering av dugnad og utleie av barnehagens lokaler.
- Samarbeid med administrasjonsmedarbeider om innkjøp, registreringer, lønns- og rapporteringsarbeid.
- Du er utdannet barnehagelærer.
- Høy arbeidskapasitet, evne til å bevare ro og oversikt i en travel hverdag.
- Faglig sterk og trygg i pedagogisk og organisatorisk tenkning.
- Gode lederegenskaper og evne til å motivere andre (det er ønskelig med tidligere erfaringer som leder).
- Du har en systematisk forståelse og tilnærming til arbeidet med evne til å utvikle og følge opp rutiner og prosesser.
- Du ser de administrative oppgaver i sammenheng med strategi, kommunikasjon, roller, ansvar og utviklingsprosesser i øvrig.
- God IT-kompetanse – særlig i Excel.
- Ønskelig med veilederkompetanse og erfaring i å lede endringsprosesser.
- Du bidra med tydelig, raus og tillitsskapende kommunikasjon.
- Samarbeidsorientert og relasjonssterk.
- Systematisk, målbevisst og strukturert.
- Initiativrik, målrettet og med gjennomføringsevne.
- Nytenkende og løsningsorientert.
- Positiv, fleksibel og trygg – også under press.
- Trives i et dynamisk miljø i møte med barn, foreldre og kolleger.
- Konkurransedyktig lønn fra kr 755.099,- til kr 769.213,- for hhv. 0-5 og over 6 års ansiennitet.
- Relevant tilleggsutdanning gir følgende tillegg:
- 30 stp. kr 10.000,-
- 60 stp. kr 26.000,-
- 90 stp. kr 30.000,-
- Master kr 40.000,-
- Omfattende pensjonsordninger med muligheter for tidligpensjon (AFP).
- Et sterkt fagmiljø med høy andel kvalifiserte medarbeidere.
- Systematisk veiledning og mentorprogrammer for alle ansatte, inkludert nyutdannede.
- Deltakelse i ledersamlinger og regionsmøter sammen med daglig leder
- Et inkluderende og raust arbeidsmiljø med lavt sykefravær og høy trivsel
- Tilgang til firmahytte på Geilo for ansatte.
- Gode utviklingsmuligheter og rom for karrierevekst
- En arbeidsgiver som er opptatt av mangfold og kjønnsbalanse
Vil du bidra til et sterkt fellesskap med høy kvalitet og stor trivsel – både for barn og voksne? Da vil vi gjerne høre fra deg.
Kanvas ble stiftet som et foreldreinitiativ i 1986, og er i dag Norges største barnehagestiftelse med ideelle formål. Vi har over 60 barnehager i 11 kommuner i Norge. Kanvas har ingen eiere, og et eventuelt overskudd fra barnehagedriften føres tilbake til stiftelsen - til det beste for barna og de ansatte i våre barnehager.
Kanvas' ideelle formål er todelt. Vi skal bidra til å bedre barns oppvekstsvilkår og foreldrenes hverdag gjennom drift av gode barnehager. Samtidig skal vi øke kvaliteten og statusen i barnehagesektoren gjennom nytenking og kompetanseutvikling som deles internt og eksternt. Slik bidrar Kanvas til å videreutvikle barnehagesektoren.
Les mer om Kanvas her.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2952355
- Hentet fra
talentech
- Referanse
95f2825be04d4a45bccc46a28e9b3ced