Rådgiver/seniorrådgiver - anskaffelser innen helse- og omsorgsområdet
BEHO - Kommunaldirektørens stab, Bergen kommune
Rådhusgaten 10, 5014 Bergen, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver/seniorrådgiver - anskaffelser innen helse- og omsorgsområdet
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 14. september
Byrådsavdeling for eldre, helse og omsorg skal styrke sitt anskaffelsesfaglige arbeid, blant annet knyttet til kjøp av helse- og omsorgstjenester. Vi søker derfor etter en rådgiver/seniorrådgiver som kan bidra i arbeidet. Oppgavene strekker seg fra planlegging og gjennomføring av konkurranser, oppfølging av inngåtte kontrakter, utviklingsoppgaver og rådgivning til byrådsavdelingen og underliggende etater.
For å sikre god faglig forankring vil stillingen ha sin base ved Innkjøp konsern som er kommunens fagavdeling for anskaffelser. Avdelingen har 21 ansatte og er et ledende fagmiljø for offentlige anskaffelser i regionen. Den som ansettes vil rapportere til leder av Innkjøp konsern, men skal i hovedsak arbeide med oppdrag fra Byrådsavdeling for eldre, helse- og omsorg.
Stillingen vil by på en rekke faglige utfordringer knyttet til anskaffelser av stor betydning og verdi. Har du lyst til å bidra i dette meningsfulle arbeidet, så vil vi gjerne høre fra deg.
Arbeidsoppgaver
- Planlegge og lede anskaffelsesprosesser
- Oppfølging av inngåtte kontrakter
- Følge opp behov for anskaffelser fra etatene underlagt byrådsavdelingen
- Delta i avdelingens utviklings- og effektiviseringsarbeid, med vekt på økonomiske og kvalitative sider av anskaffelser
- Bidra med forankring og kommunikasjon av offentlige anskaffelser og kontrakter
- Være en aktiv rådgiver og samarbeidspart innen fagområdet, både regionalt og nasjonalt
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning på masternivå, gjerne innen jus eller økonomi. Andre fagområder som for eksempel samfunnsvitenskap, kan også være aktuelle.
- Lang erfaring innen anskaffelser sammen med relevant bachelorutdanning kan kompensere for masterkravet.
- Kunnskap om regelverk og erfaring fra arbeid med offentlige anskaffelser eller lignende relevant erfaring fra offentlig eller privat virksomhet.
- God erfaring med bruk av verktøy for konkurransegjennomføring og kontraktsforvaltning
- Erfaring fra prosjektledelse eller prosjektarbeid.
Personlige egenskaper
- Evne til å raskt sette seg inn i komplekse problemstillinger og trekke på andres fagkunnskap for å drive prosesser videre
- Relasjonsorientert og gode samarbeidsegenskaper
- Gode kommunikasjonsferdigheter, muntlig og skriftlig
- Selvstendig, fleksibel og glad i et høyt arbeidstempo
- Analytisk og strukturert
Vi tilbyr
- Spennende stilling med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et kompetent og samfunnsengasjert arbeidsmiljø
- Lønn etter avtale
- Fleksibel arbeidstid
- Attraktive kontorlokaler i Bergen rådhus
- Mulighet for hjemmekontor i henhold til Bergen kommunes retningslinjer
Kontaktinformasjon
Bernt Tungodden, Seksjonssjef, 94525680, Bernt.Tungodden@bergen.kommune.noBirgitte Gullestad , Innkjøpssjef, 41669640, Birgitte.Gullestad@bergen.kommune.no
Arbeidssted
Rådhusgaten 105014 Bergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 5000420910
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 14.09.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
0fd2baee-a89a-4d25-af2e-70d1df40ac12
- Hentet fra
talentech
- Referanse
7f322073a2334acfb58bd2b5656b8f81