Rådgiver eiendomsforvaltning
Prosjekt- og porteføljestyring – Sykehuset Innlandet HF
Furnesvegen 26, 2380 Brumunddal, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver eiendomsforvaltning
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 15. juni
Ønsker du å jobbe med eiendom i en av Innlandets største virksomheter? Vi søker etter en strukturert og analytisk person med interesse for arealforvaltning og eiendomsutvikling.
Sykehuset Innlandet HF har en eiendomsportefølje på om lag 330 000 kvm som består av 5 somatiske og 2 psykiatriske sykehus, samt flere mindre driftssteder i hele Innlandet. Sykehuset Innlandet skal det neste tiåret gjennom en omfattende bygningsmessig endring på vei mot en ny sykehusstruktur. Eiendomsforvaltning er en del av ansvarsområdet til Prosjekt- og porteføljestyring, og skal bidra til at pasienter og ansatte har funksjonelle bygg med god kvalitet som bidrar til god pasientbehandling og gode arbeidsforhold for våre ansatte. Enheten er i en omstillingsfase hvor vi ønsker å rekruttere ny kompetanse med erfaring fra arbeid med eiendomsstrategi, avtale- og kontraktsforvaltning og arealplanlegging.
Avdelingen har ansvaret for:
- Eiendomsstrategi og planprosesser for utviklingen av eiendomsporteføljen til Sykehuset Innlandet HF
- Helhetlig eiendomsforvaltning i Sykehuset Innlandet HF
- Arealdisponering i Sykehuset Innlandet HF
- Avtaler om leie og utleie av lokaler/arealer
Prosjekt- og porteføljestyring har i dag åtte ansatte, og er en del av divisjon Eiendom og internservice. Arbeidssted vil være ved Sykehuset Innlandet sitt administrasjons- og servicesenter i Brumunddal. Noe reisevirksomhet i Innlandet må påregnes.
For mer informasjon om Sykehuset Innlandet HF, besøk Sykehuset Innlandets hjemmeside: https://www.sykehuset-innlandet.no
Arbeidsoppgaver
- Kundekontakt og dialog med leietakere, inkludert å bistå med nødvendige befaringer
- Utarbeidelse av arealplaner for eksisterende eiendommer
- Ivareta oppgaver knyttet til inngåelse, oppfølging og utvikling av leieavtaler, samt vurdere leiekontrakter og forhandle vilkår
- Generell saksbehandling innenfor vårt ansvarsområde her under oppfølging av internhusleie og parkering
- Koordinere flyttinger ved rokader for eide/leide arealer
- Bidra til digitalisering av eiendomsområdet i SI, og ha god kunnskap om datastandardisering og informasjonskvalitet
- Utarbeide beslutningsgrunnlag og gi strategiske råd til ledelsen om eiendomsanskaffelser, avhending og utvikling
- Strukturere og systematisere eiendomsforvaltningen i tråd med statlige krav
- Være en aktiv bidragsyter inn i avdelingen og på tvers av avdelinger i divisjonen
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på bachelor- eller masternivå
- Ønskelig med erfaring fra strategisk eiendomsforvaltning og -utvikling
- Ønskelig med erfaring fra avtale- og kontraktsinngåelse for næringseiendom
- Erfaring fra offentlig sektor er en fordel
- Økonomisk og forretningsmessig forståelse
- God digital forståelse og interesse for å ta i bruk nye IKT-verktøy
- God skriftlig og muntlig formuleringsevne
- Førerkort kl. B, og må kunne disponere egen bil til tjenestereiser
Personlige egenskaper
- God relasjonsbygger som drives av å oppnå gode leveranser og resultater sammen med andre
- Analytisk og løsningsorientert
- Gjennomføringsevne og kan drive komplekse prosesser frem til beslutning
- Strukturert og selvstendig
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Vi tilbyr
- Vi har en familievennlig og fleksibel personalpolitikk med gode arbeidstidsordninger
- Faglig og personlig utvikling
- Lønn etter avtale
- Gode pensjonsordninger i KLP
- Egne forsikringsordninger
- Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement
- Bedriftsidrettslag SI Aktiv: www.siaktiv.no
Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Stig Anders Stensby, Ass. avdelingssjef, +4799574744Arbeidssted
Furnesvegen 262380 Brumunddal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sykehuset Innlandet HFReferansenr.: 4966866838
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 15.06.2025
Kontaktperson for stillingen
Stig Anders Stensby
Ass. avdelingssjef
+4799574744
Om bedriften
Sykehuset Innlandets oppgaver er pasientbehandling, utdanning, forskning og opplæring av pasienter og pårørende. Vi har virksomhet på mer enn 40 steder i Innlandet innenfor somatikk, psykisk helsevern, rusomsorg og prehospitale tjenester. Som ett av landets største helseforetak med 9 000 ansatte og et stort antall faggrupper, er vi Innlandets største kompetansemiljø.
Sykehuset Innlandet ønsker at våre ansatte skal gjenspeile befolkningens mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Det samme gjelder om du har hatt et lengre avbrudd fra arbeidslivet.
Divisjon Eiendom og internservice forvalter helseforetakets eiendomsmasse og leverer tjenester til alle helseforetakets over 40 lokasjoner i Innlandet. Divisjonen har seks fagavdelinger, Renhold og tekstil, Forsyning og transport, Servicetorg, Eiendomsdrift og utvikling, Innkjøp og kontrakt og Matforsyning. Våre om lag 700 medarbeidere er nøkkelen for å lykkes, og divisjonen legger til rette for et godt og utviklende arbeidsmiljø som er rekrutterende og som sikrer riktig kompetanse tilpasset fremtidige behov.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2954274
- Hentet fra
talentech
- Referanse
e69e7def2398422e84cd94f71e40556d