Barnekoordinator
Frogn kommune
Postboks 10, 1441 Drøbak
Om jobben
Antall stillinger
1
Har du en 3-årig helsefaglig eller sosialfaglig utdannelse og vil være med på å utforme en ny og spennende rolle som barnekoordinator i Frogn kommune?
Vi søker deg som har et stort engasjement for koordinering av helhetlig tjenestetilbud rundt barn og familier. Vi søker en profesjonell og engasjert barnekoordinator som vil møte barn og familier med respekt og raushet. Vi søker en faglig engasjert barnekoordinator som vil være med på å utvikle kommunens tjenestetilbud med fokus på helhetstenkning, samhandling, mestring og hva som er viktig for våre innbyggere.
Stillingen som barnekoordinator er organisert i virksomhet Koordinering og Mestring.
Virksomheten består av tre fagområder:
- Fag- og tjenesteutvikling
- Koordinering og tildeling
- Mestring og Rehabilitering
Fagområdet Koordinering og tildeling består av koordinerende enhet, barnekoordinator samt to saksbehandlerteam. Ett team vurderer og behandler søknader om tjenester i hjemmet og institusjon. Det andre teamet behandler søknader om individuell plan og koordinator, rus- og psykisk helsetjeneste og tilrettelagte tjenester.
Gjennom Likeverdsreformen har regjeringen vedtatt at det skal innføres en utvidet koordinatorordning for familier som har eller venter barn med funksjonsnedsettelser. Stillingen som barnekoordinator er en nyopprettet stilling i Frogn kommune. Arbeidsområde og oppgaver er under utvikling og du vil få mulighet til å påvirke og utvikle rollen.
Som barnekoordinator vil du ha tett samarbeid og samhandling med kommunens tjenester til barn og unge, og du vil må møte barn og familier i kommunen som har behov for hjelp og koordinering.
Stillingen 70 % fast på dagtid - oppstart etter avtale. Mulighet for å kunne jobbe i høyere stillingsprosent i oppstarten og mulighet videre.
Vi benytter Gerica som dokumentasjons- og saksbehandlingssystem.
Frogn kommunes verdier: respekt, raushet, profesjonalitet og engasjement danner grunnlaget for vårt arbeid og tjenester.
Arbeidsoppgaver:- Koordinering av tjenestetilbud til barn og familier
- Være koordinator i enkeltsaker
- Sikre god informasjonsflyt mellom tjenestene, barnet og familien
- Sørge for at barnet og familien får nødvendig informasjon og veiledning i forhold til aktuelle tjenester og tiltak
- Arbeid med individuell plan og ansvarsgrupper
- Saksbehandling av søknader om helse- og omsorgstjenester til barn og unge
- Samhandling med kommunens tjenester og spesialisthelsetjenesten
- Stillingen innebærer stor kontakt med barn og familien gjennom hjemmebesøk, besøk i skoler, barnehager, møter med familien og andre samarbeidspartnere
- 3-årig helsefaglig eller sosialfaglig høyskoleutdanning
- Ønskelig med kompetanse innen helserett og saksbehandling
- Fordel med god kjennskap til kommunehelsetjenesten og relevant lovverk
- Evne til tverrfaglig samhandling og teamarbeid
- Erfaring med å lede møter og koordinere tjenestetilbud
- Gode kommunikasjonsevner
- Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig
- Personlig egnethet tillegges stor vekt
- Førerkort klasse B
- Politiattest må fremlegges før oppstart
Hos oss vil du være en viktig del av en større helhet i et engasjerende, tverrfaglig og utviklende fagmiljø. Vi har stort fokus på brukerinvolvering og kompetanseutvikling. Du vil få en innholdsrik arbeidshverdag med varierte og spennende arbeidsoppgaver. Stillingen gir rom for både ansvar og fleksibilitet, og du vil få være med på å utvikle fremtidens primærhelsetjeneste i kommunen.
Søknadsfrist: 17. februar 2023
Tiltredelsesdato: Snarest, etter avtale
Lønnsplassering: I henhold til gjeldene tariff og avtaler.
Kontaktperson:
Bjørg Astrid Johannessen, virksomhetsleder Koordinering og Mestring, tlf. 41 53 13 08.
Om bedriften
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2240348
- Hentet fra
talentech
- Referanse
a0c738ba2d3a4391ad9835e68e2adfef