NAV-leder
Smøla kommune NAV Smøla
Rådhusveien 14, 6570 Smøla
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Vil du lede et viktig samfunnsoppdrag? Har du et brennende engasjement for inkludering, arbeidsliv og mangfold?
Vi søker en dyktig og engasjert leder til vårt NAV-kontor på Smøla. Kontoret er i Smøla rådhus på Hopen.
NAV Smøla har for tiden 5 ansatte og leverer tjenester til kommunens 2 160 innbyggere. NAV Smøla er samlokalisert med barneverntjenesten i kommunen.
NAVs samfunnsoppdrag er å bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet. Målet er å skape et inkluderende samfunn, et inkluderende arbeidsliv og et velfungerende arbeidsmarked.
Vi ønsker en leder som evner å:
- lede NAV-kontoret og samtidig bidra til å løfte NAV Møre og Romsdal og Smøla kommunes arbeid mot utenforskap
- videreutvikle de brukerrettede tjenestene og ta i bruk effektive arbeidsformer
- sikre utstrakt samarbeid med næringslivet, interne og eksterne samarbeidspartnere
Sammen med medarbeidere er du dedikert til å levere gode tjenester og resultater både for innbyggerne og arbeidsgiverne i kommunen.
NAV-kontoret styres gjennom et partnerskap mellom stat og kommune.
Stillingen rapporterer til direktør i NAV Møre og Romsdal og til kommunedirektør i Smøla kommune. Leder i NAV Smøla er ansatt i Smøla kommune.
Besøk nettsiden Opplev Smøla for å se noe av det Smøla har å by på som bosted.
Arbeidsoppgaver- Fag-, personal-, budsjett- og resultatansvar. Som NAV-leder er din oppgave å sikre god resultat- og måloppnåelse i både de statlige og kommunale tjenestene
- Utvikle, koordinere og lede kontorets samlede virksomhet
- Legge til rette for god medvirkning og medbestemmelse for ansatte
- Sikre kunnskapsdeling og kompetanseutvikling som bidrar til å nå NAVs mål om flere i arbeid, bedre brukermøter, økt kompetanse og pålitelig forvaltning
- Bidra i utviklingen av og gjennomføringen av strategier som ivaretar og løser NAVs samfunnsoppdrag på best mulig måte for innbyggere og virksomheter i Smøla kommune
- Utvikle gode relasjoner og samarbeid med næringsliv og samarbeidspartnere
- Bygge NAVs omdømme og være en aktiv samfunnsaktør som bidrar til utvikling lokalt, både faglig og resultatmessig
- Kommunikasjon- og mediehåndtering
- Fullført relevant utdanning på bachelor- eller masternivå. Utdanning på annet nivå og/eller erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Ledererfaring er ønskelig.
- Kunnskap og forståelse for partssamarbeid, den norske arbeidslivsmodellen og den norske arbeids- og velferdspolitikken
- Kjennskap til offentlig forvaltning og statlige og kommunale tjenestetilbud er en fordel
- God økonomiforståelse og forståelse for rammebetingelser
- Forvaltningskompetanse, evne til å se fagbehov innen de forvaltningsmessige fagområdene som NAV forvalter
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter
- God digital kompetanse med evne til å sette seg inn i nye løsninger og digitale verktøy
- Markedskompetanse
- Du er en trygg og tydelig leder som våger å utfordre og evner å gjennomføre
- Du er åpen for innspill, gir handlingsrom og er god til å se, utvikle den enkelte medarbeider
- Du er utviklingsorientert og har evne til å lede endrings- og omstillingsprosesser
- Du evner å jobbe strukturert og kan gjøre klare prioriteringer
- Du har gode kommunikasjonsevner og gode evner til å bygge relasjoner
- Evne til å motivere og støtte medarbeiderne gjennom tillitsbasert ledelse
- Tydelig, åpen og inkluderende lederstil
- Evne til å tenke helhetlig og langsiktig
Personlige egenskaper blir tillagt stor vekt.
Vi tilbyr- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et kompetent, aktivt og engasjert arbeidsmiljø
- Lønn etter avtale
- God pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP
Link til søknadsskjema: Søk her
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2351968
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3177343_182671_no