Kristiansund kommune
Kristiansund kommune Seksjon for forvaltning, helse og omsorg
Vågeveien 4, 6509 Kristiansund N
Om jobben
- Stillingstittel
- Spesialkonsulent
- Type ansettelse
- Engasjement, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest mandag 5. januar
Har du lyst å bli en del av teamet på Seksjon forvaltning, helse og omsorg?
Vi har ledig 100 % midlertidig stilling som spesialkonsulent i perioden 01.02.2026 - 31.01.2027Seksjon forvaltning, helse og omsorg er kommunens koordinerende enhet som har ansvar for tildeling av helse- og omsorgstjenester, boliger og individuelle planer. Seksjonen er fortiden organisert under kommunalsjef for helse og omsorg og har 14 medarbeidere.
Vi samarbeider med kommunens Servicetorg i forbindelse med mottak av søknader og informasjon om ulike kommunale tjenester til byens innbyggere. Seksjonen har også et tett samarbeid med andre kommunale enheter, helseforetak, pasienter og pårørende i forbindelse med behov for kommunale tjenester.
Vi ser etter deg som ønsker å være en del av en erfaren og kunnskapsrik gruppe der du vil få utfordrende oppgaver og anledning til å jobbe tverrfaglig med andre tjenester i sektoren.
Arbeidsområder
- utskrivningsklare pasienter , somatikk og psykisk helse
- foreta kartlegginger og delta på tverrfaglige møter
- gi informasjon og veiledning til brukere, pårørende og medarbeidere
- saksbehandling innen helse- og omsorgstjenester
Kvalifikasjonskrav
- autorisasjon som sykepleier
- innsikt i kommunal tjenesteproduksjon og offentlig helseforvaltning
- god fremstillingsevne i norsk, skriftlig og muntlig.
- gode digitale ferdigheter
- førerkort kl. B
Ønskelige kvalifikasjoner
- erfaring med tverrfaglig arbeid og koordinering av sammensatte saker
- erfaring med offentlig saksbehandling
- god innsikt i helselovgivningen og forvaltningsloven
- kunnskap om saksbehandlersystemet Helseplattformen
Vi søker deg som
- er engasjert og motivert
- jobber målrettet og har god gjennomføringsevne
- er selvstendig og kan ta kjappe avgjørelser ut i fra lov og forskrift
- har gode samarbeidsevner - relasjonsbygger internt og eksternt
- evne og vilje til omstilling og utvikling
Personlig egnethet for stillingen vil tillegges stor vekt.
Spesielle forhold i stillingen
- en spennende og utfordrende stilling med mulighet for å bidra til å utvikle helse- og omsorgstjenesten i kommunen
- tett samarbeid med saksbehandlerne i seksjonen
- offentlig tjenestepensjon i KLP. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Les mer om pensjonsordningen som gjelder for deg på KLP sine hjemmesider ved å trykke på vedlagte lenke: KLP
Øvrige vilkår
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Du kan lese mer om fortrinnsrett på Kristiansund kommune sine hjemmesider ved å trykke på vedlagt lenke: Gjør du fortrinnsretten din gjeldende?
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.
Kommunen har et ansiennitetsbasert lønnssystem. For alle stillinger teller både offentlig og privat tjeneste etter fylte 18 år - dokumenteres med tjenesteattest fra tidligere arbeidsgivere med informasjon om fra/til-dato, stillingsprosent, eller antall timer arbeidet.
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.
Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Anne Cathrine Grav Olsen
Seksjonsleder
+47 93 27 15 99 +47 71 57 35 69
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
0afc0a76-862c-4add-95c4-9e72b2aedfbe
- Sist endret
15. desember 2025
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3574091_196351_no
Lignende annonser
Spesialkonsulent
Arbeidsgiver
Kristiansund kommune Seksjon for forvaltning, helse og omsorg
Sted
Kristiansund N
Vi søker vernepleier /sykepleier til ledig vikariat
Arbeidsgiver
Kristiansund kommune Bo og habilitering
Sted
Kristiansund N
Ledig fastlegehjemmel
Arbeidsgiver
Kristiansund kommune Sentrum legesenter
Sted
Kristiansund N