Utvikler tilgangsstyring
Kartverket
Kartverksveien 21, 3511 Hønefoss, Drammensveien 151, 0277 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Utvikler Fellesløsninger
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 25. mai
Om stillingen
Bli en del av vårt dyktige fagmiljø som utvikler fellesløsninger for fremtiden!
Vi søker dyktig og engasjert utvikler til vårt team for tilgangsstyring. Her utvikler vi sentrale digitale tjenester som stiller høye krav til sikkerhet, ytelse og pålitelighet.
IT spiller en sentral rolle i forvaltningen, utviklingen og moderniseringen av Kartverkets digitale tjenester og løsninger. Vårt bidrag til digitaliseringsreisen er både spennende og utfordrende. Utviklingen organiseres gjennom tverrfaglige produktteam, og vi er stolte av å levere brukervennlige plattformer og felleskomponenter som understøtter sikker og effektiv utvikling basert på skyteknologi. Vi leverer strategisk utviklingskompetanse til produktteamene i Kartverket, som for tiden består av 19 team.
Du vil jobbe sammen med en engasjert, sosial og faglig dyktig gjeng, og du vil få mulighet til å bidra aktivt i teknologiske veivalg og bli en del av et fagmiljø hvor vi deler med og lærer av hverandre. Vi bygger tjenestene våre på Statens Kartverk Infrastrukturplattform (SKIP), en moderne applikasjonsplattform som du kan lese mer om her: https://skip.kartverket.no/
Kartverket spiller en nøkkelrolle i det norske samfunnet. Vi sitter på ansvaret for kritiske samfunnsfunksjoner og forvalter både de offisielle eiendomsopplysningene og enorme mengder geodata – på vegne av staten og fellesskapet. Vårt samfunnsoppdrag har direkte betydning for alt fra nasjonal sikkerhet og beredskap, til offentlig forvaltning, klima, miljø og finansiell stabilitet. Med ett av Norges største datasamarbeid som verktøy, jobber vi for å sikre et oppdatert, nøyaktig og pålitelig kartgrunnlag – selve fundamentet for en moderne og velfungerende nasjon.
Arbeidssted er hovedkontoret på Hønefoss med mulighet for noen arbeidsdager fra det nye kontoret vårt på Skøyen.
Arbeidsoppgaver
- Utvikle og vedlikeholde felleskomponenter for tilgangsstyring
- Implementering av sikkerhetsmekanismer som autentisering og autorisasjon
- Utvikle sikre løsninger i skyen
- Bidra i design- og arkitekturvalg
- Jobbe tett med utviklere og andre fagpersoner
- Bidra til et godt fagmiljø hvor vi deler kunnskap og lærer av hverandre
Kvalifikasjonskrav
- Utdanning fra høyskole/universitet, ønskelig med master, innen relevante IT-områder. Nyutdannede må ha fordypning innen sikkerhet.
- Utenlandsk utdanning må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir)
- Erfaring som utvikler
- Kjennskap til sikkerhetsrammeverk og beste praksis for innebygget sikkerhet
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk - kunne kommunisere godt med et klart språk, på tvers av ulike nivåer og fagmiljøer i organisasjonen
Ønskelig:
- Kunnskap/erfaring med tjenester og standarder innen autentisering og autorisasjon
- Ferdigheter innen feilsøking av komplekse problemer
- Kunnskap/erfaring med skyplattformer og skyteknologi
- Erfaring med systemdesign og arkitektur for å utvikle skalerbare, pålitelige og sikre løsninger
- Erfaring med tverrfaglige produktteam og smidige utviklingsmetoder
- Kjennskap til noen av de sentrale verktøy, språk og geografiske dataformater som benyttes hos oss: GitHub, GitHub Actions, Terraform, Java, Kotlin, Python, Javascript, React, Rest, SQL
Personlige egenskaper
- Teamorientert; verdsetter samarbeid og bygger lagånd
- Relasjonsbygger; skaper og vedlikeholder nettverk
- Pådriver for kontinuerlig faglig utvikling
- Analytisk; evner å bryte ned og forstå kompleks informasjon
- Trives med å utforske og tilegne deg ny kunnskap
- Kreativ; kommer med nye ideer og løsninger
Hvorfor skal du velge oss?
I Kartverket kombinerer vi stolte tradisjoner med fremtidsrettet teknologi for å løse samfunnskritiske oppgaver. Verdien av fellesløsningene og den geografiske infrastrukturen Kartverket forvalter er estimert til 30 milliarder kroner årlig innenfor viktige samfunnsområder som sikkerhet og beredskap, klima, miljø og natur, kommunal forvaltning og privat næringsliv.
Vi tror på moderne måter å jobbe på. Med en produktorganisert tilnærming setter vi brukerne i sentrum og sikrer rask verdi gjennom kontinuerlige leveranser. Vi har en ambisjon om å gi alle våre ansatte en hverdag der mestring og arbeidsglede står høyt i fokus. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger.
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter i en kultur som oppfordrer til faglig påfyll
- Gode velferdsordninger som bedriftsidrettslag, treningsrom og en time trening per uke i arbeidstiden
- Fleksitid og sommertid
- Fleksibelt arbeidsted inntil to dager i uken
- Lønn som overingeniør/senioringeniør, kode 1087/1181, fra kr 650 000,- til kr 850 000,- avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn v urderes.
- God pensjonsordning og muligheter for boliglån i Statens pensjonskasse
Om søknaden din
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Positiv særbehandlingKartverket er opptatt av mangfold og ønsker å være en inkluderende arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi har behov for medarbeidere med ulike bakgrunner, erfaringer, kompetanser og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi kalle inn minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene (bli positivt særbehandlet), må du oppfylle visse krav. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentlig - Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes.
Om du trenger teknisk hjelp til søknaden, ta kontakt med support hos Grade Jobbnorge
- support@jobbnorge.no
- 75542220
Kontaktperson for stillingen
Kjersti Dybfest Thomasrud
seksjonsleder
+4793494768
Om bedriften
Fra sjø til land. Fra det ytterste verdensrommet til dypeste havbunner. Vi i Kartverket vet at alt skjer et sted, og at geografisk informasjon og eiendomsinformasjon er viktige komponenter i utviklingen av bærekraftige samfunn og nye digitale, produkter og tjenester.
Våre ambisjoner på vegne av Norge er store. Vi er over 800 stolte kartverksansatte som hver dag står opp og bidrar til Norge skal bli ledende i bruken av geografisk informasjon. I 2024 ble vi tildelt den prestisjefylte "Bedre Stat"-prisen for vårt arbeid med å digitalisere samhandling ved eiendomshandel.
Vår jobb er å gjøre det enkelt å samle, bearbeide og dele stedfestet informasjon.Våre data spiller en nøkkelrolle i fremtidens bærekraftige samfunn og for å finne svare på fremtidens klimautfordringer. Vi er statens fagorgan for kart, geodata og eiendomsinformasjon. Vår oppgave er å bygge og vedlikeholde nasjonal geografisk infrastruktur for sjø og land, og samarbeide med kommuner, statlige organer og private aktører.
Vi har 13 kontorsteder fra sør til nord, samt et jordobservatorium på 79 grader nord. Kartverket ble etablert i 1773 og er den eldste tekniske etaten i Norge.
Vi trenger stadig flere på laget. Kanskje du blir en av oss?
Sektor
Offentlig
Nettsted