Fagarbeider
Nannestad kommune Botjenesten
Prestmosvegen 3, 2030 Nannestad, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Fagarbeider
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Turnus
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest fredag 4. juli
Er du en engasjert person med hjerte for arbeid med mennesker med utviklingshemming?
Ønsker du å arbeide tett på mennesker og gjøre en forskjell for personer som trenger hjelp til de store og små utfordringene i hverdagen? Da kan det være nettopp deg vi leter etter!
Vi har nylig vært igjenom en omorganisering av tjenesten og ønsker oss nå flere gode kollegaer til vårt team.
Som ansatt i Botjenesten vil du få anledning til å være med på å videreutvikle tjenestene og fagarbeidet i tett samarbeid med enhetsleder, kollegaer, pårørende og eksterne samarbeidspartnere.
Vi er et team bestående av en høy andel helsefagutdannede, i tillegg til noen vernepleiere, sykepleier, miljøterapeuter og assistenter. Stillingen er 100 % fast turnusstilling og vi starter opp med kalenderplan 01.09.2025.
Botjenesten i Nannestad kommune tilbyr heldøgns omsorgstjenester til personer med utviklingshemming og sammensatte bistandsbehov.
Tjenestene er individuelt tilpasset og vi jobber døgnkontinuerlig for å sikre en trygg og meningsfull hverdag for beboerne.
Vi har fokus på faglig forankrede tjenester, målrettet miljøarbeid og anvendt atferdsanalyse. Samarbeid med pårørende og fagnettverk både internt og eksternt er en viktig del av vårt arbeid.
Botjenesten er en del av tilrettelagte tjenester i Nannestad kommune. Tilrettelagte tjenester jobber målrettet for et helhetlig tjenestetilbud hvor brukermedvirkning og selvbestemmelse står sentralt.
Vi jobber kontinuerlig med å forbedre kvaliteten i tjenestene vi yter, i tråd med den nasjonale veilederen for gode tjenester til personer med utviklingshemming og FN-konvensjonen om rettighetene til personer med nedsatt funksjonsevne (CRPD).
- Direkte tjenesteyting i henhold til vedtak, planer, rutiner og prosedyrer
- Veiledning og opplæring av kollegaer, studenter, elever og lærlinger
- Bidra til kompetanseheving, veiledning og fagutvikling i virksomheten
- Primær- og/eller sekundæransvar
- Utarbeide, iverksette og evaluere mål og tiltak ved tjenesten
- Følge opp vedtak etter HOL kap. 9
- Samarbeide med pårørende, verger og eksterne samarbeidspartnere
- Legemiddelhåndtering
- Ansvarsvakt
- Utføre delegerte oppgaver
- Andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen ved behov
Kvalifikasjoner:
- Må ha Autorisasjon som Helsefagarbeider, Hjelpepleier, annen Helse og Sosialfaglig utdanning eller erfaring med å jobbe med mennesker med utviklingshemning.
- Må ha Førerkort klasse B
- Ønskelig med praktisk erfaring med å jobbe med personer med utviklingshemning
- Ønskelig med praktisk erfaring med målrettet miljøarbeid/PAS
- Ønskelig med erfaring med somatiske helseutfordringer.
- Må ha god muntlig og skriftlig kommunikasjonsevner i Norsk
- Må ha gode IKT ferdigheter
- Interesse for arbeid med mennesker med utviklingshemming.
- Er en stabil arbeidstaker som er ansvarsbevisst og pålitelig
- Jobber godt selvstendig og i team
- Evner å ta gode avgjørelser
- Liker utfordringer og er løsningsorientert
- Tar initiativ og bidrar til et godt faglig arbeidsmiljø
- Viser engasjement, omsorg og tålmodighet
- Har gode faglige og etiske holdninger
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- En spennende stilling i en organisasjon i vekst og utvikling
- Du får bidra til fagarbeidet i virksomheten
- Muligheter for egenutvikling gjennom kurs
- Lønn etter tariff
- Engasjerte arbeidskollegaer
- Bedriftshelsetjeneste
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Minst 2 referanser må oppgis i søknaden
- Vitnemål/attester må vedlegges søknaden. Søkere blir vurdert på dokumentert kompetanse og erfaring
- Gyldig politiattest må fremvises ved tiltreden
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Om arbeidsgiveren
Kommunen er langstrakt og har god plass til utvikling. Vi har fire barneskoler, 11 kommunale og private barnehager, en ungdomsskole og videregående skole lokalisert i kommunesentrumet Nannestad. Vårt mål er å være Romerikes beste bo-kommune.
Les mer om kommunen og se film om oss her: https://www.nannestad.kommune.no/tjenester/politikk-og-planer/om-kommunen/
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
0a2e897e-b26a-4d02-9589-eaaae9725e44
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3508095_246763_no