Trigges du av tall, teknologi og muligheten til å skape verdi gjennom innsikt?
Kitron AS
Tverrdalsøyveien 100, 4920 Staubø, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Business controller
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 8. september
Kitron AS
Kitron er Norges ledende elektronikkprodusent. I konsernet er vi ca. 2400 ansatte og i Kitron AS i Arendal er vi over 500 ansatte på 3 lokasjoner og er en av de største industribedriftene øst i Agder. Kitron tilbyr sine kunder kunnskap og ressurser på områdene utvikling, industrialisering, produksjon, logistikk, reparasjoner og service.
Vi investerer tungt i utvikling av prosesser og ansatte for å konkurrere på et globalt marked. Kitron tilbyr et positivt, utfordrende og inspirerende arbeidsmiljø. Dette betyr at vår virksomhet er drevet av våre ansattes ekspertise. Våre ansatte er kilden til vår suksess, og vi ønsker derfor at våre ansatte skal utvikle seg i takt med utviklingen i vår virksomhet. Vi tilbyr karrieremuligheter og et godt opplærings- og utviklingsprogram.
Bedriften har en høy etisk standard som også videreføres mot våre leverandører. Kitron prioriterer helse og sikkerhet og jobber for en skadefri arbeidsplass. Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi prøver å tilrettelegge i størst mulig grad for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid.
Til nyopprettet stilling på økonomiavdelingen søker vi nå en Business Controller som ønsker å bidra til selskapets videre vekst og utvikling som Skandinavias ledende elektronikkprodusent. Hos oss vil du få en sentral rolle i et høyteknologisk og internasjonalt miljø der økonomistyring og datadrevne beslutninger står i fokus. Du får mulighet til å forme egen rolle og være en pådriver for datadrevet utvikling.
Du vil jobbe tett med ledelsen og nøkkelpersoner på forretningssiden for å sikre lønnsom vekst og god økonomistyring.
Du må derfor like å jobbe tverrfaglig og med operative problemstillinger, være proaktiv og ta ansvar for egne leveranser. Stillingen rapporterer til Finance Manager.
Vil du være med på å forme fremtidens rapportering og beslutningsgrunnlag?
Aksess Bemanning bistår i rekrutteringsprosessen.
Arbeidsoppgaver
- Bistå økonomiteamet i månedlig rapportering, forecasting og budsjettprosesser
- Utforske og analysere data i ERP-systemet for å hente ut innsikt
- Utføre dypere analyser og identifisere forbedringsområder, spesielt innen automatisering og datadrevet effektivisering
- Vedlikeholde og videreutvikle rapporteringsverktøy
- Sikre etterlevelse av lover og regler innen regnskap, skatt, MVA og finans
- Være bindeledd mot konsernets økonomiavdeling og bidra til god finansiell styring
Ønskede kvalifikasjoner
- Høyere utdanning på bachelor- eller masternivå innen økonomi, finans eller regnskap
- Erfaring med økonomisk rapportering og analyse, gjerne fra revisjon eller regnskap
- Solid kompetanse i Excel og Power BI, og gjerne erfaring med ERP-systemer (SAP, Oracle, IFS e.l.)
- Har evne til å drive prosesser for å utnytte tilgjengelig data til effektiv og nøyaktig rapportering
- Gode kommunikasjonsevner muntlig og skriftlig, både på norsk og engelsk
Personlige egenskaper
- Har sterk forretningsforståelse og interesse for teknologi og data
- Er analytisk, strukturert og selvgående
- Evne til å dykke ned i detaljer
- Høy gjennomføringsevne, trives med analysearbeid og evner å omsette tall til innsikt
- Er en lagspiller med gode mellommenneskelige egenskaper
- Proaktiv og løsningsorientert
Vi tilbyr
Vi kan tilby en spennende og sentral stilling i et internasjonalt konsern, hvor du vil få muligheten til å bryne deg på mange spennende faglige utfordringer! Vi har et jovialt og hyggelig arbeidsmiljø med interne bedriftslag, sommerfest, julebord og andre teambuilding-aktiviteter. Vi kan dokumentere høy grad av trivsel!
Hos oss får du fleksibel arbeidstid og fellesferie i juli-august, gode reisebetingelser, tilgang på bedriftshytter og mulighet til innarbeiding som gir fri i mellomdager jul- og påske, samt inneklemte dager.
Vi har lokaler på i Kilsund og på Stoa, hvor det er både kontorer med hyggelige kolleger, kantine, produksjon og lager. Vi har også et nytt produksjons- og kontorbygg under oppføring på Longum.
Synes du dette høres spennende ut vil vi gjerne høre fra deg! Har du spørsmål eller ønsker å vite mer om stillingen? Ta kontakt med Aksess bemanning v./ Gry Knutsen på tlf 916 98 003 eller Linn Østerhus på tlf 941 36 340
Alle søknader må mottas elektronisk gjennom vårt system. Dersom du ikke allerede har en profil hos oss må dette opprettes - gå inn på www.aksessbemanning.no og start registreringen. Husk å være innlogget før du starter søknaden.
Om bedriften
Aksess bemanning er en lokal aktør innen bemannings- og rekrutteringstjenester i Agder, med lokasjon i sentrum av Arendal. Vi bistår bedrifter i å oppnå utvikling og vekst, samtidig som vi gir våre medarbeider spennende og utfordrende stillinger. Våre rådgivere har lang erfaring i faget og vi bruker anerkjente testverktøy i våre prosesser. Med forankring i solid kompetanse, stort lokalt nettverk og god oversikt innen våre fagområder sikrer vi deg suksess med ansettelsesprosessen.
La oss bidra til å forme din fremtid!
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
09d9ec33-aee0-46ce-b699-f892652f91d4
- Hentet fra
FINN
- Referanse
422512220