Ønsker du en nøkkelrolle i en sterk fjell- og kraftkommune?
Tydal kommune
Tydalsvegen 125, 7590 Tydal, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Økonomisjef
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 11. august
Tydal kommune er liten i folketall, men stor i natur, muligheter og hjerterom. Midt i fjellheimen - med nasjonalparker, storslått natur, mer enn 1500 hytter, friluftsliv året rundt og korte avstander til både Trondheim og Røros - finner du et samfunn med sterke fellesskap, stor handlekraft og høye ambisjoner for å skape gode liv.
Gjennom mange år med kraftinntekter har Tydal kommune bygget opp en solid økonomi preget av både lave låneforpliktelser og et disposisjons- og næringsfond som gir handlingsrom. Nå står kommunen foran store og spennende prosjekter, blant annet bygging av nytt helse- og administrasjonsbygg. Dette gir et unikt utgangspunkt for deg som ønsker å bidra i en strategisk og viktig rolle i kommunens videre utvikling.
Som økonomisjef i Tydal kommune blir du en sentral rådgiver for kommunedirektøren og inngår i kommunens ledergruppe. Du får ansvar for helhetlig økonomistyring, fonds- og låneforvaltning og analyser/prognoser. Rollen er bred, med både strategiske og operative oppgaver, og du vil ha stor innflytelse på kommunens beslutninger og prioriteringer.
Økonomisjefen har frem til i dag vært kommunedirektørens stedfortreder.
Arbeidsoppgaver
- Utarbeide og følge opp budsjett og økonomiplan
- Økonomisk styring og kontroll
- Fondsforvaltning og låneforvaltning
- Økonomisk rådgivning til kommunedirektør, ledelse og politiske organer
- Samarbeid på tvers av sektorer og i Værnesregionen
- Bidra til god ressursutnyttelse i prosjekter som helse- og administrasjonsbygget
- Anskaffelser og innkjøp
Ønskede kvalifikasjoner
- Høyere økonomisk utdanning
- Erfaring med økonomistyring, regnskap eller analysearbeid
- Gjerne erfaring fra offentlig økonomistyring, men det er ikke et krav
- Forståelse og interesse for fonds- og låneforvaltning
- Gode samarbeidsevner, tydelig kommunikasjon og analytisk tilnærming
Personlig egnethet vil vektlegges
Vi tilbyr
En sentral lederrolle i en kommune med økonomisk handlefrihet og ambisiøse folkevalgte som våger å gå nye veier for å sikre utviklingen til lokalsamfunnet. Du kommer nært kommunens tjenesteleveranser og vil jobbe tett med ledere og ansatte innen en rekke områder. Samtidig vil du få ta del i spennende utviklingsprosjekter og oppleve en stor faglig bredde, gitt at vi er en liten organisasjon med en kultur for å løfte i flokk.
Vi er løsningsorienterte når det kommer til bosted og behov for fleksibilitet. Er du nysgjerrig på å bli tydaling, kan vi friste med meget god tilrettelegging og støtteordninger som gjør dette til et lite paradis for alle aldersgrupper.
For mer informasjon om stillingen, kontakt Avantas ved Hanne Haug Fremo tlf 98212455, Christian Ingebrigtsen tlf 47462547, eller kommunedirektør Heidi Horndalen tlf 91175570. Alle henvendelser til Avantas behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver i innledende fase.
Vi gjør oppmerksom på at det vil bli utarbeidet offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, bes opplyse om dette og grunngi det særskilt i søknaden. I det tilfelle dette ikke kan imøtekommes vil kandidaten bli kontaktet før offentliggjøring og gis anledning til å trekke sin søknad. Iht offentlighetslovens § 25 kan opplysninger om søkeren bli gjort offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste.Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
08f2aa42-4594-47e9-9bee-d2eaafa6fa8b
- Hentet fra
FINN
- Referanse
412183913