Jobbsjansen - Prosjektkoordinator/Veileder
Nav Arendal, Arendal kommune
Nedre Tyholmsvei 16, 4836 Arendal
Om jobben
Stillingstittel
prosjektkoordinator og veileder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest fredag 16. mai
Nav Arendal er en aktiv samfunnsaktør med engasjerte og kompetente medarbeidere. Vi er lokalisert på Tyholmen, i Arendal sentrum og enheten har ca. 160 ansatte fordelt på 7 avdelinger. Kontoret er ansvarlig for utøvelse av alle NAV sine tjenester i den statlige arbeids- og velferdspolitikken og for kommunale tjenester/stønader med hjemmel i lov om sosiale tjenester. Vi har et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med spennende og meningsfylte oppgaver.
For å kunne levere best mulig tjenester er det viktig med mangfold i rekrutteringen. Vi oppfordrer derfor personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og hull i CV-en til å søke jobb hos oss.
Om stillingen
Jobbsjansen Arendal er et fulltids kvalifiseringsprogram for hjemmeværende innvandrerkvinner som har behov for grunnleggende kvalifisering for å komme i arbeid eller utdanning. Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) gir et årlig tilskudd til prosjektet. Prosjektet har i mange år hatt høy måloppnåelse.
Jobbsjansen skal gjennom individuelt tilpasset program gi styrkede kvalifikasjoner for varig tilknytning til arbeidslivet og økonomisk selvhjulpenhet. Programmet skal ha et særskilt fokus på tidlig utplassering av deltakere på ordinær arbeidsplass med tett oppfølging. Stillingene innebærer samarbeid med blant annet lokalt arbeidsliv, utdanningsinstitusjoner og andre aktører.
Formålet med Jobbsjansen er å bidra til økt sysselsetting blant hjemmeværende innvandrerkvinner som står langt fra arbeidsmarkedet, og som har behov for kvalifisering for å komme i jobb eller ordinær utdanning.
Prosjektet vil ha følgeforskning fra Forskningsinstituttet Norce.
Du kan lese mer her: IMDI Jobbsjansen
1x 100% stilling som prosjektkoordinator og veileder
1x 50% stilling som veileder
Kvinner oppfordres til å søke, gjerne med fremmedkulturell bakgrunn. Begge stillingene vil kontinuerlig følge tett opp innvandrerkvinner som er i prosjektet, i 2025 er målet minst 20 innvandrerkvinner.
Arbeidsoppgaver
- Kartlegge, veilede og følge opp innvandrerkvinner med særlig behov for kvalifisering og veiledning for å komme inn på arbeidsmarkedet
- Kartlegge ressurser og kompetanse samt og gi støtte for å kunne se muligheter i arbeidsmarkedet
- Oppsøke, bygge og pleie relasjoner til deltakere og arbeidsgivere
- Følge opp registreringsrutiner i fagsystem
- Systematisk utvikling av individuelt tilpasset programinnhold
- Samarbeid med arbeidsgivere, utdanningsinstitusjoner, Arendal Voksenopplæring og andre aktører
Prosjektkoordinator vil også få ansvar for oppfølging av administrative rutiner, rapportering til IMDI o.a., oppfølging av samarbeidsavtaler,
Kvalifikasjoner
- Relevant 3-årig universitets- eller høyskoleutdanning. Lang og relevant erfaring kan etter en konkret vurdering kompensere for manglende utdanning.
- Gode formidlingsevner i norsk, skriftlig og muntlig
- Gode digitale ferdigheter
- Veiledningskompetanse
- Førerkort kl B
Personlige egenskaper
- Vi søker deg som er opptatt av å ivareta mennesker, og ser verdien av å bygge gode relasjoner gjennom veiledning
- Ser verdien av godt samarbeid, både i eget team, avdeling og med eksterne samarbeidspartnere
- Toleranse for menneskers ulike ståsted
- Evne til å motivere andre
- Selvgående og selvstendig.
- Strukturert i tilnærmingen til egen arbeidshverdag
- Du kjenner deg igjen i Nav’s holdninger og verdier, og støtter opp under disse
- Du er åpen for endringer i arbeidsoppgaver og metodikk
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- En utadrettet og spennende stilling med svært gode muligheter til å forme og styre sin egen arbeidshverdag, og med stor grad av frihet under ansvar.
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et arbeidsmiljø med hyggelige og imøtekommende kollegaer.
- Gode muligheter for egenutvikling
- Fleksibel arbeidstid innenfor kjernetid
- Lønn i fht gjeldende tariffavtale (Kr. 507 400 – 596 400.-)
- Gode pensjonsordninger gjennom Arendal Kommunale pensjonskasse
- Kommunale ansettelsesvilkår
Kontaktinformasjon
Geir Svendsen, Leder, 958 19 204Arbeidssted
Nedre Tyholmsvei 164836 Tyholmen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Arendal kommuneReferansenr.: 4949130599
Stillingsprosent: 100, 50%
Prosjekt
Søknadsfrist: 16.05.2025
Kontaktperson for stillingen
Geir Svendsen
Leder
958 19 204
Om bedriften
Vil du bli vår nye kollega?
Arendal kommune vil være en attraktiv arbeidsgiver og en handlekraftig organisasjon. Vi er en viktig aktør i utviklingen av byen og kommunen. Vi løser viktige oppgaver for lokalsamfunnet og samfunnet vi lever i. Se filmen om vår arbeidsgiverstrategi.
Arendal kommune feiret 300 år i 2023 og har 3200 ansatte. Vi er vertskommune for Norges største demokratifestival Arendalsuka, vi arrangerer Norges eneste innovasjonskonferanse for offentlig sektor og vi jobber aktivt med FNs bærekraftsmål.
Vi ser mangfold som en styrke. Vi vil ha medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Arbeidet skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile Arendals befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Arendal kommune er sertifisert som likestilt arbeidsgiver.
Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.
I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.
For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2921560
- Hentet fra
talentech
- Referanse
94f2f1117b8c42aab49a63bc3f94e2dc