Daglig leder i Ål Idrettslag
Ål Idrettslag
Postboks 11, 3571 Ål, Hybridkontor
Om jobben
Type ansettelse
Annet, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 17. august
Ål Idrettslag er Ål kommunes største frivillige organisasjon, med over 750 medlemmer fordelt på 10 undergrupper som organiserer idrett, aktiviteter og arrangementer året rundt. Vi samarbeider tett med frivilligheten, næringslivet og kommunen. Vi gjennomfører flere store arrangementer i løpet av året som Ål Cup Fotball, BAMA Alpinfestival for barn samt WC Telemark.
Nå søker vi en engasjert og initiativrik daglig leder som kan bidra til fortsatt positiv utvikling, stå for den daglige driften og være en sentral aktør i lokalsamfunnet.
Som daglig leder får du det overordnede ansvaret for drift, utvikling og koordinering av idrettslagets virksomhet. Du vil jobbe tett med styret, undergruppene, frivillige, kommunen og øvrige samarbeidspartnere du blir en nøkkelperson i realiseringen av lagets mål.
Vi ser etter deg som er strukturert, god til å prioritere og trives med mange og varierte oppgaver. Hos oss får du varierte og meningsfulle oppgaver i et inkluderende og aktivt miljø med nær kontakt med både utøvere, idrettsråd, sponsorer og støtteapparatet rundt.
Arbeidsoppgaver• Økonomiansvar, inkludert bilagsattestering for hovedlaget og oppfølging mot regnskapsfører og undergruppenes ledere/kasserere
• Ansvar for tilskuddssøknader, og mva.-refusjoner i samarbeid med regnskapsfører
• Utvikle og følge opp sponsorater og samarbeidsavtaler
• Videreutvikle klubbens interne rutiner og arbeidsinstrukser (klubbhåndbok, sportsplan mm.)
• Saksforberedelser og møteoppfølging i samarbeid med styret
• Kommunikasjon med kommune, idrettsråd, særforbund, idrettskrets og andre samarbeidspartnere
• Bidra til planlegging og gjennomføring av arrangementer og markedsaktiviteter
• Drift av nettsider, medlemsregister og sosiale plattformer
• Være ÅL IL sitt ansikt utad og representere idrettslaget overfor media og partnere
• Koordinere aktiviteter med og bidra til god dialog med andre idrettslag i Ål kommune (Fjellet IL, Torpo IL, Ål Skiskytterlag mv.) samt delta i fora om idrett i Hallingdalsregionen.
• Administrere drift og utleie klubbhus / anlegg inkl. nøkkelservice
Ønskede kvalifikasjoner• Erfaring med administrativt arbeid, gjerne med økonomi og regnskap
• Kjennskap til idrettslag og organisasjonsarbeid
• Erfaring med markedsarbeid og sponsoroppfølging
• God systemforståelse og digital kompetanse
Personlige egenskaper
• Engasjert, strukturert og løsningsorientert
• Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
• Evne til å motivere og engasjere frivillige
• Selvgående og initiativrik
• Relasjonsbygger med god forståelse for lokalt frivillig arbeid
• Strategisk og utviklingsorientert
Vi tilbyr• En spennende og allsidig stilling med stor påvirkningskraft
• En sentral rolle i et viktig arbeid for barn, unge og voksne i Ål og Hallingdal
• Høy grad av fleksibilitet og mulighet for å forme rollen
• Et godt arbeidsmiljø og støtte fra engasjerte frivillige og samarbeidspartnere
• Lønn og betingelser etter avtale. Fleksibel arbeidstid hvor noe kveldsarbeid må påregnes.
• Kontorplass/hjemmekontor/datautstyr
Søknadsfrist 17.08.25.
Søknad sendes til: post@aalil.no
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
04703e30-0974-4d0f-b053-d3d6dc43fe5c
- Hentet fra
karriere.no
- Referanse
461fb143-be35-4989-af44-1d702c903dce