Seksjonssjef
Seksjonen for tilbudsutvikling
Biskop Gunnerus gate 14, 0185 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Seksjonssjef
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Jernbanedirektoratet søker seksjonssjef til seksjon for tilbudsutvikling.
Seksjonen har ansvar for å bidra til en markedstilpasset og mest mulig samfunnsøkonomisk lønnsom utvikling av togtilbudet. Seksjonen fremmer forslag til nye togtilbud gjennom å beskrive tilbudskonsepter og rutemodeller, og er underlagt avdelingen Kunnskap, innovasjon og bærekraft.
Vi ser etter deg som motiveres av å skulle finne ut hvordan tog og jernbane kan utvikles for å sikre et så godt togtilbud som mulig innenfor gitte rammer, og klarer å se trafikkplanlegging og tilbudsutvikling fra et samfunns- og forbrukerperspektiv.
Arbeidsoppgaver
I denne rollen vil du få muligheten til å synliggjøre tiltak og virkemidler innenfor jernbanesektoren som er de beste for samfunnet totalt sett, og på denne måten løfte fram de smarte grepene for å utvikle fremtidens transportsystem.
Du vil lede en seksjon med ansvar for å analysere effekten av endringer i transporttilbudet generelt og togtilbudet spesielt. Rollen er også delaktig i å utarbeide analyse- og kunnskapsgrunnlag som utgangspunkt for prioriteringer til Nasjonal transportplan (NTP).
I rollen som seksjonssjef i seksjonen for tilbudsutvikling ser vi etter deg som har evne til å operasjonalisere og realisere virksomhetens strategier og virksomhetsplan. Du er opptatt av mennesker, og trives med å løse krevende oppdrag gjennom og sammen med seksjonens 15 medarbeidere.
Gjennomføre analyser og utredninger innen transportsektoren, f.eks. konkrete erfaringer med transportanalyser, kapasitetsanalyser, ruteplanlegging eller samfunnsøkonomiske analyser.
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning på masternivå innen relevante fagområde (samfunnsøkonomi, andre samfunnsvitenskapelige fag, ingeniørvitenskap, realfag eller logistikk.)
- Relevant erfaring innenfor fagfeltet
- Ledererfaring med personalansvar vil bli vektlagt
- Evne til å operasjonalisere og realisere virksomhetens strategier og planer
- God prosessforståelse med evne til å etablere gode samhandlings-, beslutnings- og kvalitetssikringsprosesser
- Forvaltningskompetanse, samt kunnskap og erfaring med politiske prosesser er ønskelig
Personlige egenskaper
- Utviser høy grad av integritet og etisk bevissthet
- Kommuniserer og samhandle godt og skaper entusiasme for virksomhetens mål og prioriteringer
- Gode analytiske egenskaper
- God planleggings- og gjennomføringsevne
- Være proaktiv, løsningsorientert, målrettet og resultatorientert.
- Evne til å lede i en organisasjon i utvikling og kontinuerlig forbedring
- Strategisk og strukturert med evne til å finne konkrete løsninger
- Evne til å lytte, inspirere og motivere
Du bør være trygg i lederrollen, og er ikke redd for å ytre egne meninger eller utfordre på en konstruktiv måte.
Vi tilbyr
- Stilling som Seksjonssjef (kode 1211) i lønnsspennet kroner 831 000 - 1 141 000. For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere avlønning vurderes.
- En interessant og spennende jobb i et direktorat i utvikling
- Et aktivt og engasjert fag- og arbeidsmiljø, og hyggelige kollegaer
- Gode arbeidsvilkår (fleksitid, sommertid, hjemmekontor inntil to dager i uka)
- Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens pensjonskasse
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller lignende.
Du kan lese mer om inkludering og mangfold i staten her: https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling
I samsvar med offentlighetsloven § 25 vil offentlig søkerliste foreligge etter søknadsfristens utløp. Dersom du ønsker å reservere deg mot å stå på offentlig søkerliste, må det begrunnes. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Søkere vil i tilfelle bli informert før offentliggjøringen og vil ha mulighet til å trekke søknaden.
Vi benytter oss av Semac for bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater i vår rekrutteringsprosess. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Alle henvendelser behandles konfidensielt inntil søknadsfristens utløp. Deretter vil det bli satt opp offentlige søkerlister. Dersom en søker ønsker å reservere seg fra en offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Søkeren blir varslet dersom ønsket om reservasjon ikke blir tatt til følge.
Kontaktinformasjon
Jan Frederik Geiner, Avdelingsdirektør, 928 09 943, jan.frederik.geiner@jernbanedirektoratet.noArbeidssted
Biskop Gunnerus gate 140185 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: JernbanedirektoratetReferansenr.: 4710039557
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.10.2023
Om bedriften
Jernbanedirektoratet skal legga til rette for at aktørane i sektoren gir samfunnet nye, heilskaplege og miljøvennlege løysingar for transport av passasjerar og gods.
Kvar dag fraktar jernbana over 200 000 passasjerar og 95 000 tonn gods, og er såleis ein viktig del av infrastrukturen i samfunnet. Oppgåva vår er å sørga for at jernbanesektoren blir driven på ein mest mogleg effektiv, sikker og miljøvennleg måte.
Jernbanedirektoratet har òg ansvaret for Norsk fagskole for lokomotivførere, og tek hand om historia gjennom Norsk Jernbanemuseum.
For mer informasjon se: http://www.jernbanedirektoratet.no/
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2443512
- Sist endret
9. oktober 2023
- Hentet fra
talentech
- Referanse
7d0d911810984391a7a3da831e9ed394