Avtaleforvalter
Seksjon for anskaffelser, Tromsø kommune
Rådhusgata 2, 9008 Tromsø
Om jobben
Stillingstittel
Avtaleforvalter
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Har du lyst å bli en del av et profesjonelt og engasjert innkjøpsmiljø? Da vil vi gjerne høre fra deg.
Vi er en sentralisert innkjøpsfunksjon med profesjonelt fagmiljø og personale med høy kompetanse. Seksjonens målsetting er å effektivisere, profesjonalisere og å legge til rette for anskaffelsesprosesser med høy kvalitet, samt god forvaltning av vår avtaleportefølje. Seksjonen har i dag 15 ansatte.
I rollen som avtaleforvalter vil du jobbe med oppfølging og forvaltning av våre avtaler. Dette inkluderer oppfølging både internt i kommunen og mot eksterne leverandører. Oppgavene omfatter blant annet oppfølging av kontraktsvilkår knyttet til kvalitet, pris, miljø, lønns- og arbeidsvilkår, etiske krav og lignende. Stillingen er nyopprettet, og oppgavene vil kunne tilpasses basert på den ansattes kompetanse og erfaring.
Arbeidsoppgaver
- Overvåking av eksiterende avtale- og leverandørportefølje.
- Kontraktsoppfølging på eksisterende avtaler, blant annet:
- Kontrollere pris med stikkprøver og analyse
- Innhente og vurdere dokumentasjon knyttet til lønns- og arbeidsvilkår, etiske krav og seriøsitetsbestemmelser
- Undersøke etterlevelse av kontraktsvilkår knyttet til miljøkrav
- Samlet tilbakemeldinger fra bestillere/brukere
- Vurdere avviksmeldinger, samt igangsette forbedringstiltak
- Merkantil og faglig oppfølging og utvikling av avtaler.
- Identifisere behov for nye avtaler.
- Bistå i implementeringen av nye avtaler, herunder:
- Sikre at riktig pris/sortiment gjøres tilgjengelig, samt etablere bestillingsløsning (e-handel).
- Gjøre informasjon om avtalen kjent i organisasjonen.
- Utviklingsoppgaver innen metodikk, prosesser, rutiner og maler mm.
- Avhengig av kompetanse/erfaring vil det også være aktuelt med gjennomføring av anskaffelser.
- Andre arbeidsoppgaver innen seksjonens ansvarsområde vil kunne pålegges
Kvalifikasjoner
- Utdanning på bachelor- eller masternivå innen økonomi og administrasjon.
- Stillingen er nyopprettet, og oppgavene vil kunne tilpasses basert på den ansattes kompetanse og erfaring. Nyutdannede oppfordres til å søke.
- God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
Det er ønskelig med erfaring innenfor
- Økonomiske oppgaver som for eksempel analyse, innkjøp og logistikk.
- Erfaring med og interesse for bruk av relevante IKT-verktøy (excel, ERP-system Unit 4)
- Kontraktsarbeid/kontraktsoppfølging.
- Regelverket om offentlige anskaffelser.
Personlige egenskaper
- Ansvarlig – du er nøyaktig, serviceinnstilt, resultatorientert og selvstendig.
- Handlekraftig – du tar initiativ og evner å lede og gjennomføre prosjekter samt er i stand til å ta beslutninger.
- Analytisk – du evner å se helheten og løse problemer.
- Kommuniserende – du er tydelig både muntlig og skriftlig og samarbeider godt.
- Som rådgiver i seksjon for anskaffelser gjennomfører du flere anskaffelsesprosesser parallelt. Det er til tider stort arbeidspress. Dette krever gode evner til å planlegge og ha oversikt.
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt ved ansettelse.
Vi tilbyr
- Spennende, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver.
- Muligheter for personlig og faglig utvikling.
- Bruk av moderne digitale verktøy.
- Stor frihet til å forme egen arbeidshverdag.
- Et godt arbeidsmiljø med dyktige og dedikerte ansatte.
Annet
- Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
- Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om.
- Attester, vitnemål og eller karakterutskrift skal lastes opp sammen med søknad.
- 2-3 referanser registreres ved søknad i Webcruiter før intervju.
- Oppstart så snart som mulig etter nærmere avtale.
- Søknad sendes elektronisk via Webcruiter.
Kontaktinformasjon
Ingar Reinholtsen, Analyse- og kontrollrådgiver, 40 63 92 03, ingar.reinholtsen@tromso.kommune.noStine Hagavei, Juridisk rådgiver, 97 09 67 07, stine.hagavei@tromso.kommune.no
Arbeidssted
Rådhusgata 29008 Tromsø
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Tromsø kommuneReferansenr.: 4733094769
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 06.12.2023
Om bedriften
Tromsø kommune er Nord-Norges største kommune med omtrent 78 000 innbyggere. Den ligger i naturskjønne omgivelser og har en strategisk plass i nordområdene. Byen har universitet, universitetssykehus, godt flyrutetilbud og et yrende kultur- og idrettsliv. Kommunen har omtrent 7 000 medarbeidere, fordelt på 86 enheter.
Vi er en stor samfunnsaktør som skal sikre et best mulig tjenestetilbud og service til lokalsamfunnet og kommunens innbyggere. Vi bidrar til utvikling av lokal infrastruktur, næring og kultur. Vi ønsker medarbeidere med ulik bakgrunn, fagkombinasjoner, kompetanse, livserfaring og perspektiver. Det gir oss et mangfoldig arbeidsmiljø som setter oss bedre i stand til å løse oppgavene.
Det er viktig for oss å ha en arbeidsstyrke som representerer befolkningen, og vi tilrettelegger arbeidsplassen ved behov. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsgrad eller etnisk- og kulturell bakgrunn.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2491763
- Hentet fra
talentech
- Referanse
6ef12ef0d1694603993f75b7e4b347e2