Avdelingsleder team 3, HUB sentrum
Hovedansvar hjemmetjenester sentrum, Drammen kommune
Øvre Storgate 96, 3018 Drammen, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder team 3 HUB sentrum
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest lørdag 31. mai
Vil du være en del av et engasjert lederteam som jobber tett sammen for å utvikle gode hjemmetjenester i Drammen kommune? Vi søker nå ny avdelingsleder til ett av våre team!
Drammen kommune søker en faglig sterk og relasjonsorientert avdelingsleder til en av våre hjemmetjenesteavdelinger. Du vil få ansvar for ca. 25 årsverk fordelt på dyktige og dedikerte medarbeidere.
Våre fire team med hjemmetjeneste i virksomheten er nå samlokalisert i Hub og har lokaler på Hamborgstrøm bo- og servicesenter. Alle avdelingslederne har kontorer i samme gang – noe som legger til rette for tett samarbeid, støtte i lederrollen og en samkjørt tjenesteutvikling. I virksomheten er også en avdeling med trygghetsbemanning, en avdeling for praktisk bistand samt ressurssenter. Du vil rapportere til virksomhetsleder.
For stillinger der det er krav om politiattest, etter gjeldende lover vil dette bli innhentet i forbindelse med signering av arbeidsavtalen, før tiltredelse.
Arbeidsoppgaver
- Overordnet ansvar for fag, personal og økonomi i egen avdeling
- Sørge for at tjenestene holder høy kvalitet og er i tråd med lovverk og kommunale mål
- Bidra aktivt i ledergruppen og til helhetlig utvikling av tjenesten
- Veilede, støtte og følge opp medarbeidere i det daglige arbeidet
- Delta i og lede forbedringsarbeid og implementering av nye løsninger
- Bemanningsplanlegging og effektiv ressursstyring
Kvalifikasjoner
- Autorisert sykepleier
- Lederutdanning og/eller ledererfaring fra hjemmetjenesten
- Erfaring fra hjemmetjenesten
- Gode IKT-ferdigheter og kjennskap til digitale fagsystemer
- Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig på norsk
- For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves dokumenterte språkkunnskaper skriftlig og muntlig på nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere. Dokumentasjon vedlegges søknaden.
Personlige egenskaper
- Du er tydelig, trygg og strukturert som leder
- Du bygger gode relasjoner og skaper tillit
- Du motiverer og engasjerer medarbeidere
- Du samarbeider godt, men evner også å stå i krevende situasjoner
- Du har interesse for tjenesteutvikling og endringsarbeid
Vi tilbyr
- En meningsfull og spennende lederrolle med stor påvirkningskraft
- Et tett og støttende lederteam – kontorfellesskap med virksomhetsleder og de andre avdelingslederne
- Mulighet for faglig og personlig utvikling
- Lønn etter avtale, og gode pensjons- og forsikringsordninger
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i denne portalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse eller NOKUT.
I henhold til Offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Kontaktinformasjon
Henriksen, Bethina Marie, Virksomhetsleder sentrum, bethina.henriksen@drammen.kommune.noArbeidssted
Øvre Storgate 963018 Drammen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Drammen kommuneReferansenr.: 4965406077
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 31.05.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2941038
- Hentet fra
talentech
- Referanse
f147687956f744dca301d6a9f2c9f7d4