Bømmelfjord søker CFO
HAMNØY AS
Vestvikvegen 1, 5443 Bømlo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
CFO
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 7. august
CFO-stillingen er en sentral og strategisk nøkkelrolle som vil være avgjørende for konsernets videre utvikling og vekst. Du vil ha et særlig fokus på oppfølging av de andre virksomhetene utenom Eidesvik Invest, og samarbeide med resten av teamet om oppfølging av eierinteressene i Eidesvik Invest, i tillegg til en overordnet finansiell forståelse og rapportering for hele konsernet.
Dette er en nyopprettet nøkkelrolle i et aktivt familieselskap hvor fire av eierne har sin daglige arbeidsplass. Sammen med teamet vil du bidra til å skape en operativ og strategisk ledelse og utvikling i Bømmelfjord.
Arbeidssted er i Langevåg på Bømlo, hvor det forventes tilstedeværelse minst tre dager i uken. Det vil være mulighet for å disponere pendlerbolig på Langevåg.
Ansvarsområder
Som CFO i Bømmelfjord AS vil du få en allsidig og spennende hverdag, der du både ivaretar den overordnede finansielle styringen og aktivt bidrar til konsernets strategiske utvikling og nye forretningsmuligheter. Du vil jobbe tett med ledelsen, eiere og de ulike porteføljeselskapene for å skape varige verdier.
Sentrale ansvarsområder inkluderer:1. Finansiell styring og rapportering:
- Overordnet ansvar for konsernets økonomi, finans og regnskap, inkludert analyse, likviditetsstyring og internkontroll.
- Sikre høy kvalitet på finansiell rapportering og styringsinformasjon til styre og eiere.
2. Strategi og forretningsutvikling:
- Aktivt bidra til konsernets strategiarbeid og kontinuerlige forretningsutvikling.
- Være en strategisk sparringspartner for resten av teamet.
- Identifisere og evaluere nye vekstmuligheter og lede strategiske utviklingsprosjekter.
3. Transaksjoner og kapitalforvaltning (M&A):
- Kompetanse i å lede og bidra i prosesser knyttet til kjøp, salg og restruktureringer (M&A).
- Ansvar for konsernets finansieringsstrategi og relasjoner med bank- og finansinstitusjoner.
4. Styrearbeid og rådgivning:
- Delta aktivt i styrearbeid, inkludert som styresekretær, og inneha styreverv i utvalgte porteføljeselskaper.
- Gi strategisk finansiell rådgivning og støtte til ledere og virksomhetsområder i konsernet.
5. Eksterne relasjoner og faglig ledelse:
- Bygge og ivareta gode relasjoner med eksterne partnere som revisorer, advokater og banker.
- Sikre at konsernet opererer i tråd med gjeldende skatte- og selskapslovgivning, og holde seg oppdatert på relevante regelverk.
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som motiveres av vekst og utvikling, og som trives i en kultur der det er takhøyde, jordnært og profesjonelt. Du er selvstendig, har høy integritet, og evner å stå i langsiktige og krevende prosesser. Vi ønsker en analytisk og strategisk person med et kommersielt tankesett, som er nysgjerrig på ny teknologi og start-up miljøer, og som ser forretningsmuligheter. Du må trives med å bygge og pleie relasjoner, både internt og eksternt.
Videre ser vi for oss at du har:
- Høyere utdanning innen økonomi.
- Relevant arbeidserfaring innen regnskap, finans og kapitalforvaltning og strategiarbeid, gjerne med erfaring fra revisjon, controlling eller annen økonomistyring.
- Erfaring med investeringsanalyser og transaksjoner.
- Kjennskap til aksjerett og relevante områder innen skatterett.
- Erfaring med kontraktsarbeid, forhandlinger og due diligence-prosesser.
- Erfaring med utvikling av styringsinformasjon og rapportering.
- Meget gode Excel-kunnskaper og erfaring med Power BI, og høy nysgjerrighet og interesse for digitalisering.
- Gode språkferdigheter i norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig.
Vi oppfordrer deg til å søke, selv om du ikke kjenner deg igjen i absolutt alt som nevnes i denne teksten. Kompetansehull kan alltid tettes, og til syvende og sist er det personlighet, evner og entusiasme for rollen som er avgjørende!
Hvorfor Bømmelfjord AS?
- Vi tilbyr en spennende og viktig lederstilling i et familieselskap med stor tro på fremtiden og vekstambisjoner.
- Du får en sentral rolle i å forvalte og utvikle verdier i et evighetsperspektiv, i tett samarbeid med engasjerte eiere og kolleger, i et uformelt og trivelig miljø.
- Vi tilbyr konkurransedyktige lønnsbetingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger, samt andre fordeler etter avtale.
Søknadsfrist: 7. august – søknader vurderes fortløpende.
Ønsker du mer informasjon om stillingen?
Ta kontakt med vår rekrutteringspartner HAMNØY AS ved rådgiverne:
- Jan Tore Hamnøy, tlf. 411 02 200
- Johanna Grindhaug, tlf. 959 33 056
Registrer og send inn CV og søknad snarest, og husk å legge ved alle relevante attester og vitnemål. Rekrutteringspartneren vår behandler alle henvendelser konfidensielt – også overfor oss i Bømmelfjord i den innledende fasen dersom det er ønskelig. Tiltredelse etter avtale.
Kontaktinformasjon
Johanna Grindhaug, Rådgiver - research & analyse, +47 959 33 056, jg@hamnoy.no
Jan Tore Hamnøy, Rådgiver, 411 02 200, jth@hamnoy.no
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: HAMNØY AS
Referansenr.: 4983623247
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.08.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
01fabe51-81b5-4bae-8930-5d8d2e179fec
- Hentet fra
talentech
- Referanse
f20a8c50b1ed4766bcf5e07b1cad8fa3