HR-rådgiver
HR og kommunikasjon, Løten kommune
Kildevegen 1, 2340 Løten
Om jobben
- Stillingstittel
- HR-rådgiver
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 16. november
Stillingen er organisatorisk plassert i kommunens stab med til sammen 20 medarbeidere fordelt på tre stabsenheter HR og kommunikasjon, Utvikling og digitalisering og Økonomi- og virksomhetsstyring. HR og kommunikasjon består av ni medarbeidere innenfor fagområdene HR, personalforvaltning, innbyggerservice, kommunikasjon og dokumentforvaltning. Som HR-rådgiver blir du en sentral støttespiller for ledere og organisasjonen i endrings- og omstillingsprosesser. Du vil jobbe bredt med mange ulike HR-faglige oppgaver, fra HMS, sosial bærekraft og omstillingsprosesser til kompetanseutvikling og intern opplæring.
Arbeidsoppgaver
- Bistå i utviklingsarbeid og endringsprosesser i hele organisasjonen
- Veilede og støtte ledere i personalsaker
- Analysere HR-data, og formidle resultater og funn til ledere og arbeidstakerorganisasjoner
- Ansvar for koordinering, oppfølging og utvikling av kommunens HMS-system
- Oppgaver knyttet til sosial bærekraft, mangfold og arbeidsinkludering
- Ansvar for AKAN-arbeid
- Ansvar for kommunens avtale med bedriftshelsetjenesten
- Skrive saker til arbeidsmiljøutvalget og partssammensatt utvalg
- Sekretærfunksjon for råd og utvalg innen HR-området
- Utvikle og gjennomføre intern opplæring i ulike temaer innen HR og personalforvaltning
- Superbruker for kommunens kvalitetssystem og dokumentansvar for ulike rutiner innen HR og HMS
- Bistå ledelsen i arbeidet med strategisk kompetanseutvikling
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig høgskoleutdanning kreves, men gjerne masterutdanning innen relevante fagkretser
- God IKT-kompetanse/-ferdigheter og systemforståelse er et krav
- Endrings- og utviklingsprosesser, herunder erfaring med bemanningstilpasning og planlegging og gjennomføring av medvirkningsprosesser
- Relevante lover og avtaleverk
- Sykefraværs- og IA-arbeid, AKAN-arbeid, personalsaker
- HMS og arbeidsmiljøundersøkelser
- Kvalitetsarbeid og internkontroll innen HR-feltet
- Kompetanseanalyse, -utvikling og organisering av kompetanseutviklingsaktiviteter
- Veiledning, saksbehandling og prosjektarbeid
Endringer i oppgaver og ansvarsområder må påregnes da kommunen er i stadig endring og utvikling.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er strukturert, løsningsorientert, har god rolleforståelse og et strategisk blikk. Du kommuniserer tydelig, bygger tillit og trives med å jobbe både selvstendig og å samarbeide i team. Du har stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne, er teknologisk oppdatert og motiveres av kontinuerlig forbedring.
- Du er flink til å se helhet og utviklingstrekk i samfunnet som har betydning for fagområdet
- Du initierer forbedrings - og endringstiltak
- Du har gode kommunikasjons- og formidlingsevner på norsk både skriftlig og muntlig
- Du er fleksibel og tilpasningsdyktig
- Du evner å tilegne deg og dele kunnskap
- Du jobber slik at du bygger gode relasjoner, og skaper tillit til deg som fagperson
- Du er kvalitetsbevisst, analytisk og har godt humør
Vi legger vekt på lojalitet til Løten kommunes etiske retningslinjer og verdier: Respekt, ansvar og mot.
Vi legger vekt på at du er motivert og personlig egnet for stillingen.
Vi tilbyr
- En spennende og meningsfull rolle i en kommune i utvikling
- Utfordrende og selvstendige arbeidsoppgaver
- Godt arbeidsmiljø med hyggelige kolleger
- Mulighet for kompetanseutvikling og faglig utvikling
- Fleksitidsordning og lønn etter avtale
Tilsetting skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger.
Søknaden sendes elektronisk via Webcruiter, og all dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg til søknaden.
Vi ber søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Attester, vitnemål og vedlegg skal legges ved søknaden, og vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen for dokumentasjon på utdanning.
Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT (før 1.1.2023) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir), og godkjenningen må dokumenteres. Les mer på https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Klafstad, Oddveig Sandvold, personalsjef, +47 957 57 494Arbeidssted
Kildevegen 12340 Løten
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Løten kommuneReferansenr.: 5031613855
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Klafstad, Oddveig Sandvold
personalsjef
+47 957 57 494
Om bedriften
Vil du jobbe hos oss?
Les mer om Løten kommune
Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søker anmoder om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
fdb2e2f8-47ca-4e61-aec9-b51676422674
- Sist endret
30. oktober 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
6c4d4c37ee254dd5a65c10fabae2817a
Lignende annonser
Arbeidsgiver
HR og kommunikasjon, Løten kommune
Sted
Løten
Arbeidsgiver
Innlandet fylkeskommune Stab
Sted
Hamar
Arbeidsgiver
Oppvekst, Løten kommune
Sted
Løten