Systemadministrator
Arkivverket
Sognsveien 221, 0862 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Systemadministrator
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 26. august
Bli vår nye systemadministrator
I Arkivverket tar vi vare på Norges hukommelse – samtidig som vi bygger morgendagens digitale løsninger.
Arkivverket er mer enn gamle dokumenter og historiske kilder (selv om vi er ganske stolte av dem også). Vi er en teknologidrevet virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag: Å bevare, forvalte og gjøre tilgjengelig informasjon – for fremtiden. For å lykkes med det, trenger vi sikre og moderne plattformer, og derfor ser vi nå etter deg som kan styrke laget vårt med din kompetanse på sikkerhet, moderne IT-forvaltning og automatisering.
🎧 Lurer du på hvordan det er å jobbe med å sikre Norges digitale hukommelse? Klikk på teksten for å høre stillingspodkast med din potensielle leder, Lars Olafsen. Her får du et innblikk i hvordan vi i Arkivverket tenker rundt moderne IT-forvaltning, sikkerhet og automatisering – og du får vite mer om hvordan nettopp din innsats kan bidra til å forme fremtidens digitale løsninger hos oss.Hva vil du gjøre hos oss?
Som systemadministrator hos oss vil du jobbe i krysningspunktet mellom daglig drift og videreutvikling av systemene våre. Mye av hverdagen handler om å sikre at ansatte har trygge og velfungerende arbeidsflater – både når det gjelder tilgang, autentisering og enhetshåndtering. Du vil ha en sentral rolle i forvaltningen av våre systemer, der du blant annet følger opp utrulling av applikasjoner, konfigurerer enhetspolicyer og sørger for at maskinparken er oppdatert og i samsvar med sikkerhetskravene våre.
I tillegg jobber du med identitetsforvaltning, som er vår digitale nøkkel for innlogging og administrasjon av brukeridentiteter. Her handler det om å sette opp riktig tilgang til riktige folk – på en sikker og effektiv måte. Et viktig fokusområde fremover er moderne autentisering, der vi går i retning av passordfrie løsninger som passkeys og flerfaktor-autentisering som er enkel å bruke, men vanskelig å kompromittere.
En stor del av rollen handler også om automatisering, og her bruker vi Power Automate til å effektivisere oppgaver som tidligere krevde manuell oppfølging – for eksempel onboarding, tilgangsstyring og rutinemessige varslinger. Du trenger ikke være utvikler, men det hjelper å ha et hode for logikk og prosessforståelse.
Selv om mesteparten av arbeidet skjer i skyen, har vi fortsatt noen systemer og tjenester som driftes lokalt. Du vil derfor også jobbe noe med on-premises løsninger, som SCCM og Active Directory, og bidra til at disse tjenestene henger godt sammen med de skybaserte.
I tillegg har vi en rekke andre system som trenger kjærlighet og stell.
Dette er en jobb der du får jobbe både variert og bredt – og der innsatsen din har direkte betydning for sikkerheten og flyten i hele organisasjonen.
Hvem er du?
Vi ønsker at du minimum har 3 års erfaring fra arbeid med IT-drift og forvaltning, og at du har erfaring fra teknologiene og temaene vi jobber med nevnt over. Vi ønsker også at du har relevant bachelor- eller masterutdanning, men lang og relevant arbeidserfaring kan veie opp for manglende formell utdanning. Det viktigste er at du utviser trygghet i fagområdet, er nysgjerrig på utvikling og ikke er redd for å ta initiativ.
Vi håper også du liker å jobbe strukturert, har øye for detaljer og samtidig evner å løfte blikket og se sammenhenger. Du må gjerne være den som foreslår en bedre løsning – og som får med deg folk på å prøve den ut.
Norsk er arbeidsspråket vårt, og vi ønsker at du behersker dette flyttende, både skriftlig og muntlig.
Hva får du hos oss?
Hos oss er det gode muligheter for faglig utvikling, og vi tilbyr fleksibilitet med hensyn til arbeidssted. Denne friheten balanserer vi mot behovene vi har for å jobbe sammen i team, slik at vi sammen skaper best mulig resultat. Dessuten vet vi at livet skjer, så vi støtter hverandre og tilbyr fleksibilitet når det trengs. Vi tør i all beskjedenhet også påstå at vi har et veldig godt og inkluderende arbeidsmiljø!
Det praktiske ligger til rette for at vi kan jobbe og ha det gøy sammen, ved at T-banen stopper ved den varmekabelbelagte stien opp til kontoret. Vi har antagelig Oslos største gratis parkeringsplass samt skiløyper og sykkelstier bare et steinkast unna kaffemaskinen. For de som liker trening i arbeidstiden, byr Sognsvann på et utall muligheter.
Her er litt av det vi tilbyr:
- Stor frihet til å påvirke egne arbeidsoppgaver og prosjekter, med rom for kreativitet, innovasjon og faglig utvikling.
- Fleksibel arbeidstid samt sommertid, trening i arbeidstiden, treningsrom, sykkelgarasje og gode ordninger for avspasering som støtter en sunn balanse mellom arbeid og privatliv.
- Konkurransedyktige betingelser med gode låne-, pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens pensjonskasse, hvor arbeidsgiver betaler det meste av pensjonspremien - her trekkes kun 2 % fra lønnen din.
Stillingen er plassert i område Innovasjon og vil inngå i avdelingen IT tjenester og lønnes som rådgiver/seniorrådgiver avhengig av erfaring og kvalifikasjoner.
Lønnsrammer for rådgiver: 600.000 – 700.000 og seniorrådgiver: 700.000 – 900.000. For særskilt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Til stillingen som seniorrådgiver kreves det i tillegg til relevant erfaring at du har relevant utdanning på masternivå og erfaring fra utrednings- og utviklingsoppgaver. Særlig relevant arbeidserfaring kan i spesielle tilfeller kompensere for utdanningskravet.
Vi oppfordrer deg til å ta kontakt med oss uformelt og uforpliktende ved spørsmål. Vi ser frem til å prate mer med deg som kandidat for denne spennende lederrollen hos oss. Det er ikke påkrevd å skrive søknadsbrev for å søke på stillingen, du kan derimot velge å legge ved søknadsbrev hvis ønskelig.
Hvordan er det å jobbe hos oss - sånn egentlig?
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi forstår at det ikke alltid er enkelt å bytte jobb, så vi forsøker å være så diskrete som mulig når vi sjekker innstilte kandidater
Kontaktpersoner for stillingen
Behrooz Malaekeh
Seniorrådgiver HR - Fagansvarlig Rekruttering og Arbeidsgiverprofilering
+47 90476656
Om bedriften
Om Arkivverket
Arkivverket tar vare på arkiver fra statlig og privat sektor. Vi leverer tjenester til offentlig forvaltning i form av standarder, regelverk, veiledning og tilsyn.
Vårt samfunnsoppdrag vil kreve store omstillinger i en digital tidsalder, der vi har mål om å ha effektive og selvbetjente løsninger. Vi skal både veilede arkivskapere og tilgjengeliggjøre Norgeshistorien for publikum. Vi er nasjonens hukommelse og nåtidens arkivvoktere.
Les mer på www.arkivverket.no
Vi oppfordrer
I Arkivverket tror vi at vi utvikler de beste løsningene når vi får inn ulike perspektiver og erfaringer. Vårt mål er å speile hele spekteret av samfunnet vi tjener. Derfor oppmuntrer vi alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion, eller etnisk tilhørighet. Vi jobber aktivt for å skape et arbeidsmiljø hvor alle har like muligheter, og vi forplikter oss til å tilrettelegge arbeidsforholdene for å møte dine behov.
Til informasjon
I samsvar med Offentlighetsloven §25 vil offentlig søkerliste foreligge etter søknadsfristens utløp. Dersom du ønsker å reservere deg mot å stå på offentlig søkerliste, må det begrunnes.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å bli unntatt. Søkere vil i dette tilfelle bli informert før offentliggjøringen og vil ha mulighet til å trekke søknaden.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
fcd24310-47ff-45db-97df-ccf658b6fd50
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10258840