Rådgiver kontrakt
Kommunalteknikk, Trondheim kommune
Prinsens gt. 1A, 7013 Trondheim
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 21. september
Har du lyst til å jobbe med konsulent- og entreprenørkontrakter som en del av et dyktig team som sammen jobber for et mest mulig utslippsfritt samfunn?
Vi er på jakt etter deg som ønsker å bidra til å utvikle våre kontraktsprosesser i samspill med leverandørene våre. Vi har mye dialog med leverandørmarkedet, og vi jobber for at det offentlige utvikler seg i takt med fagfeltet.
Kommunalteknikk har ledig en fast 100 prosent stilling som rådgiver kontrakt.
Hos oss får du brukt og utviklet kompetansen din som en del av et fagmiljø med ansvar for å forvalte og videreutvikle kommunale byrom, grønnstruktur, renovasjonsanlegg, veger, vann- og avløpsanlegg. I tillegg er Kommunalteknikk kommunens kompetansemiljø innenfor geoteknikk.
Kommunalteknikk kjøper prosjekteringstjenester og entrepriser for om lag 800 millioner kroner per år. Vi forvalter fellesskapets penger og dette innebærer et ansvar for å sikre gode prosesser rundt anskaffelser og oppfølging av disse. Hos oss jobber det omtrent 110 ansatte fordelt på sju avdelinger.
Du vil bli en del av avdeling for produksjonsstøtte som leverer tjenester på flere områder for Kommunalteknikk. Du skal i hovedsak bistå prosjektledere i prosessen med spørsmål knyttet til kontrakt og kontraktssoppfølging. Du vil få en sentral rolle sammen med gode kollegaer der vi har et felles mål om å utvikle fagfeltet. I dag er det et team på fem fagpersoner som jobber med anskaffelser og kontraktsoppfølging.
Arbeidsoppgaver
Hvem ser vi etter? Vi tror du har erfaring med kontraktsoppfølging og kan tenke deg å jobbe med konsulent- og entreprenørkontrakter. Noen av oppgavene du vil jobbe med er å
- følge opp kontraktsmessige forpliktelser og håndtere endringer, prosjekteringsfeil og tvister
- videreutvikle kontraktsoppfølging ved Kommunalteknikk
- kvalitetssikre konkurransegrunnlag før publisering
- følge opp ulike rammeavtaler som avtaleforvalter
- delta i tverrfaglig team og relevante faglige nettverk for å bidra til kompetanseheving
Kvalifikasjoner
- Du har relevant ingeniørutdanning, eksempelvis innen bygg og anlegg, eller juridisk utdanning, på masternivå. Solid erfaring fra fagfeltet kan i visse tilfeller kompensere for formell utdanning
- Du kommuniserer godt på norsk, både muntlig og skriftlig
I tillegg er det en fordel om du har erfaring
- fra arbeid med ulike kontraktsstandarder innen bygg og anlegg, blant annet NS 8401, NS 8402, NS 8405 og NS 8407
- med praktisk kontraktsoppfølging og endringshåndtering
- i bruk av digitale verktøy
- fra arbeid med anskaffelser
Personlige egenskaper
- Du liker å samarbeide med andre
- Du trives når du får jobbe strukturert og med flere saker parallelt
Vi tilbyr
Du får spennende, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et uformelt, erfarent og tverrfaglig fagmiljø. Hos oss får du også
- delta i fagnettverk og tilbud om kompetanseheving ved behov
- bli en del av et dyktig anskaffelsesteam på Kommunalteknikk
- bli en del av en arbeidsplass med høy medarbeidertilfredshet, hvor vi har stor frihet til å påvirke vår egen arbeidsdag
- bli en del av en aktivitetsbasert arbeidsplass med mulighet for fleksibel arbeidstid
- god pensjonsordning i Trondheim kommunale pensjonskasse
- lønn basert på sentrale tariffavtaler og Trondheim kommunes lokale lønnspolitikk med fagstiger og lokale lønnsmodeller. Lønn avtales ut fra din kompetanse, erfaring og stillingens ansvar.
- tilbud om en omvendt referansesjekk dersom du er kvalifisert og nysgjerrig på stillingen. Det betyr at du som har vært til intervju får ringe noen av våre ansatte og stille de spørsmålene du ønsker for å finne ut om vi er en god match. Dette for at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss.
Viktig å vite før du søker
- Vitnemål og attester må følge søknaden
- Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av papirer og vitnemål, og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Kontaktinformasjon
Knut Helge Togstad, Avdelingsleder , 91672530Arbeidssted
Prinsens gt. 1A7013 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Trondheim kommuneReferansenr.: 5002497873
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Knut Helge Togstad
Avdelingsleder
91672530
Om bedriften
Åpen – kompetent – modig
Trondheim kommune er landets tredje største kommune, og Norges største arbeidsplass nord for Dovre med om lag 15 000 medarbeidere. Sammen jobber vi for å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, kultur- og fritidstilbud og et godt bymiljø. Vi er stadig på utkikk etter nye, engasjerte og motiverte medarbeidere.
Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø. Hos oss finnes det spennende karrieremuligheter innen en svært bredt spekter av fagfelt. Mange av våre medarbeidere har hatt et langt og variert karriereløp internt i organisasjonen. Les mer om Trondheim kommune på vår hjemmeside og siden Jobb hos oss.
Trondheim kommune legger til rette for mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet, eller hull i CV-en. Trondheim kommune tilrettelegger arbeidsforholdene så langt det er mulig.
Deltidsansatte i Trondheim kommune som ønsker utvidelse av sin stilling og som er kvalifisert oppfordres og tilbys her å søke på stillinger som er utlyst.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (tidligere NOKUT), og godkjenningen må dokumenteres.
Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.
Vi gjør oppmerksom på at det ved behov vil gjennomføres bakgrunnssjekk.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
fb764bd2-b3a9-4557-913c-b596c46a7da3
- Hentet fra
talentech
- Referanse
5160cf7901ec4aed93c781d7b8359e1d