Virksomhetsleder Hjemmetjenesten
Lier kommune
Vestsideveien 2, 3403 Lier, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Virksomhetsleder Hjemmetjenesten
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 14. oktober
Har du evnen til å se løsninger fremfor begrensninger, brenner for faget og ønsker at innbyggerne i Lier kommune skal få bo lengst mulig hjemme?
Vi søker etter en nytenkende og erfaren leder, som har en god gjennomføringsevne og er inspirerende og motiverende for sine ansatte. Du har engasjement for velferdsteknologi og har evnen til å tenke nytt i forhold til gjennomføring av tjenester til våre innbyggere.
Hjemmetjenesten er en spennende virksomhet i stadig utvikling. Virksomheten består av tre geografiske avdelinger med hver sin avdelingsleder, som er samlokalisert på ett sted. I tillegg har Hjemmetjenesten en rådgiver innenfor fag- og utvikling. Virksomheten har et forebyggende team for eldre, hukommelsesteam og rådgiver innen velferdsteknologi. Virksomhetsleder Hjemmetjenesten har en viktig rolle i utvikling av tjenesteområdet helse, omsorg og velferd, der Lier kommune nå skal utvikle og organisere morgendagens helse og omsorgstjenester med bakgrunn i Helsepersonellkommisjonen rapport, "Tid for handling". Implementering av velferdsteknologi er en viktig del av dette arbeidet.
Arbeidsoppgaver
- Lede medarbeidere med høy fagkompetanse
- Drive kvalitetsarbeid og sikre god internkontroll i virksomheten
- Ansvar for personal, økonomi, fag og utvikling i virksomheten
- Sikre brukermedvirkning og et godt pårørendesamarbeid
- Implementering av velferdsteknologi innenfor tjenesteområdet helse, omsorg og velferd
- Følge opp og gjennomføre oppdrag og oppgaver i henhold til overordnet budsjett og økonomiplan
- Samarbeide med aktuelle samarbeidspartnere eksternt og internt
- Samarbeid med tillitsvalgte og verneombud
- Være en aktiv del av kommunalsjefens ledergruppe
Kommunen er i omstilling og det gjøres oppmerksom på at det kan bli endringer i arbeidsoppgaver og organisatoriske forhold.
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig helse-/sosialfaglig utdanning på høyskole-/universitetsnivå - helst autorisasjon som sykepleier
- Gjerne videreutdanning relevant for stillingen
- Ledererfaring
- Gode kunnskaper om lov og avtaleverk
- Gode kunnskaper om kvalitet og internkontroll innenfor helse, omsorg og velferdsområdet
- Erfaring med kvalitetsarbeid og internkontroll i kommune
- Meget gode økonomikunnskaper og forståelse for virksomhetsstyring
- Erfaring med implementering av velferdsteknologi
- Sertifikat for personbil
Personlige egenskaper
- Strukturert og organisert
- Etterrettelig og holder frister
- God forståelse av interkontroll og kvalitetsarbeid
- Gode kommunikasjonsferdigheter og evne til relasjonsbygging
- Gode samarbeidsevner
- Bidrar til et godt arbeidsmiljø for de ansatte
- Ser pårørende som en ressurs for utøvelse av gode tjenester
- Positiv bidragsyter inn i kommunalsjefens ledergruppe
- Personlig egnethet vil tillegges stor vekt.
Vi tilbyr
- En selvstendig lederrolle med påvirkningskraft og faglig spennende oppgaver
- Et trivelig arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
- Lederutviklingsprogram
- God pensjonsordning
- Kompensasjonsdager
- Lønn etter avtale
Andre opplysninger
Arbeidsplassene i Lier kommune skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Lier kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
I Lier kommune må alle som skal arbeide innen helse og omsorg eller med barn, unge og funksjonshemmede fremvise tilfredsstillende politiattest før tiltredelse. Denne fremvises ved tilbud om ansettelse og skal ikke legges ved søknaden.
I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Du må ha gyldig arbeids- og oppholdstillatelse
Kontaktinformasjon
Jill Åse Fredriksen, Kommunalsjef helse, omsorg og velferd, +47 470 54 221, jill.ase.fredriksen@lier.kommune.noArbeidssted
Vestsideveien 23403 Lier
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lier kommuneReferansenr.: 5020668486
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 14.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Jill Åse Fredriksen
Kommunalsjef helse, omsorg og velferd
+47 470 54 221
Om bedriften
Sentralt beliggende på Østlandet, mellom Asker og Drammen, finner du grønne Lier med 28 000 innbyggere. Vi er en innovativ og fremoverlent kommune med mange spennende utviklingsprosjekter. Her er det stor tilflytting, gode oppvekstvilkår og flotte rekreasjonsområder. Lier kommune har 2000 medarbeidere som yter et vidt spekter av tjenester med høy kvalitet. Vi ønsker å rekruttere og beholde dyktige og motiverte medarbeidere med sikte på å utvikle gode velferdstjenester til innbyggerne over tid.
Følg oss på Facebook og se hvordan vi jobber!
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
fb399367-5ed1-42a5-9907-2872dc9551f0
- Hentet fra
talentech
- Referanse
d3bb29983e5d439caf7334eedb99ca0c