Førstekonsulent/Rådgiver
Nav hjelpemiddelsentral Oslo - Service og logistikk - Teknisk ordrekontor
Kabelgata 1, 0580 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Førstekonsulent/Rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 28. september
Nav hjelpemiddelsentral Oslo har ledig en 100% stilling som førstekonsulent/rådgiver (stillingskode 1408/1434) i avdeling Teknisk ordrekontor, seksjon Service og logistikk.
Nav hjelpemiddelsentral Oslo har overordnet og koordinerende ansvar for formidling og forvaltning av tekniske hjelpemidler. Nav hjelpemiddelsentral Oslo er et ressurs- og kompetansesenter, med spisskompetanse på alle arenaer: skole, arbeid, hjem og fritid. Vi er 305 medarbeidere som formidler hjelpemidler, både tekniske og andre hjelpemidler som tolk for døve og døvblinde. Sentralen er lokalisert i moderne lokaler på Økern i Oslo og organisasjonen er inndelt i fire hovedområder; Rådgivning og Veiledning, Service og logistikk, Bilsenter Østlandet og Tolk.
Seksjonen Service og logistikk er oppdelt i fem avdelinger: Teknisk ordrekontor, Søknad og service, Teknikk 1 og 2 og Logistikk. Seksjonen har ansvar for kunde- og saksbehandling, tekniske tjenester og logistikk. Seksjonen har ansvar for kompetanseheving på tjenester for kommunen. I tillegg har vi også utstrakt samarbeid med kommuner og leverandører.
Vi er organisert under Nav hjelpemidler og tilrettelegging som består av ca 1300 ansatte og 14 hjelpemiddelsentraler på landsbasis. Vi er et ressurs- og kompetansesenter med bred kunnskap om ulike funksjonsnedsettelser og hvordan tilrettelegging, hjelpemidler og teknologi kan fremme funksjon, aktivitet og samfunnsdeltagelse for alle. Ansatte ved hjelpemiddelsentralen har bred faglig bakgrunn og vi løser oppgavene gjennom tett tverrfaglig samarbeid. Vi bistår brukere, kommuner, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere gjennom rådgivning, opplæring og tilrettelegging.
Arbeidsoppgaver
Teknisk ordrekontor har en bred og spennende oppgaveportefølje som blant annet inneholder følgende oppgaver:
- Besvare og behandle innkommende henvendelser på telefon og andre kommunikasjonskanaler fra innbyggere, førstelinjetjeneste (kommunene) og samarbeidspartnere.
- Problemløsning, veiledning og informasjon
- Journalføring og behandling av innkommende ordrer via fagsystemene.
- Bestilling av diverse serviceoppdrag til eksterne samarbeidspartnere som reparasjoner, monteringer og demonteringer, flytting av utstyr, tekniske vurderinger, garantioppfølging, periodisk ettersyn, byttesaker mm
- Faktura oppfølging og behandling
- Forefallende administrative oppgaver
- Betjening av vår ekspedisjon (kundemottak), i Kabelgata 1
Endringer i arbeidsoppgaver må påregnes.
Kvalifikasjoner
Du må ha:- Fullført videregående skole. Fagbrev i administrasjon/kontorfag kan evt kompensere for utdanningskravet.
- Gode norsk kunnskaper, god skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- Gode kvalifikasjoner innen IT, og interesse for å jobbe med digitale verktøy og digital samhandling.
- Erfaring innen kundebehandling
- Erfaring i kontorarbeid
En fordel om du har:
- Teknisk erfaring
- Kjennskap til tekniske hjelpemidler
Personlige egenskaper
- Rask og effektiv, med god kvalitet i oppgaveløsningen
- Resultatorientert
- Omstillingsdyktig
- Strukturert, selvstendig og fleksibel
- Pålitelig og ansvarsbevisst med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Aktiv bidragsyter for å bevare og utvikle et godt arbeidsmiljø
Vi søker etter en person som er en lagspiller, som verdsetter felleskapet.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsoppdrag
- Aktive og engasjerte kollegaer
- Lønn i stillingskode 1408 førstekonsulent eller 1434 rådgiver, avhengig av kvalifikasjoner.
Lønnsspenn fra kr 516 800 til kr 635 400. - God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%).
- Fleksitidsordning
- Sommertid
- Mulighet for inntil 1 time trening per uke i arbeidstiden
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du får tilbud om stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referanse sjekk. Det betyr at du kan snakke med noen av våre medarbeidere og stille spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Kontaktinformasjon
Kiddi Chavez Lokøen, avdelingsleder, 955 23 456, Kiddi.Lokoen@nav.noArbeidssted
Kabelgata 10580 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5009449583
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 28.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
fa67d2eb-caa5-4a1e-9e2e-32750e03d365
- Hentet fra
talentech
- Referanse
59b6117289aa4d9193a5aa442285d3d9