Saksbehandler
Forvaltning helse og bolig, Lier kommune
Bruveien 2, 3403 Lier, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 19. oktober
Virksomhet Forvaltning helse og bolig er underlagt kommunalsjefområdet helse, omsorg og velferd.
Virksomheten mottar henvendelser om helse- og omsorgstjenester til alle brukergrupper i Lier kommune og behandler søknader og klagesaker etter pasient - og brukerrettighetsloven, helse - og omsorgstjenesteloven, boligsosialloven og forvaltningsloven. Virksomheten har forløpskoordinerende ansvar for inneliggende og utskrivningsklare pasienter og følger opp barn som er i nasjonalt forløp for barnevern. Vi er koordinerende enhet i kommunen og tildeler IP og koordinator. Virksomheten behandler også søknader og henvendelser om kommunale boliger og har ansvaret for saksbehandling av Husbankens virkemidler og fremskaffing av boliger til bosetting av flyktninger. Virksomheten har til sammen 23 ansatte.
Vår dyktige medarbeider har sluttet og vi søker hennes etterfølger. Stillingen innebærer saksbehandling av søknader til personer med funksjonsvariasjoner, saksbehandle søknader som gjelder psykisk helse og rus, og oppfølging av inneliggende på sykehus innenfor psykisk helse og rus. Den som ansettes vil også få en rolle i oppfølging av barn som er i nasjonalt forløp for barnevern.
Arbeidsoppgaver
Saksbehandling av søknader om helse- og omsorgstjenester med hovedvekt på søknader innen psykisk helse og rus og barn og unge med funksjonsvariasjoner. Dette innbærer å vurdere og fatte vedtak om pårørendestøtte, bolig - og tjenester.
- delta i oppfølging av barn som er i pakkeforløp innen barnevern for å vurdere om det er behov for helsetjenester
- ansvar for å følge opp inneliggende og utskrivningsklare pasienter innen psykisk helse og / eller rus i spesialisthelsetjenesten
- deltakelse i samarbeidsmøter med andre virksomheter
- behandling av klagesaker innen saksområdet
- tildeling av IP og koordinator og lede tildelingsmøte
- andre oppgaver kan bli tillagt stillingen ved behov
Kvalifikasjoner
- norsk autorisasjon som vernepleier eller sykepleier
- arbeidserfaring fra personer med psykiske helseutfordringer, rus og/eller funksjonsvariasjoner er en fordel
- saksbehandlererfaring fra helse og omsorgsfeltet er ønskelig
- det er ønskelig at du har helserett
- god digital kompetanse
- førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- du er robust, strukturert og løsningsorientert
- du har gode samarbeidsevner, evne til å skape tillit og gode relasjoner
- du kommuniserer godt med mennesker i utfordrende livssituasjoner
- du har evne til å motivere deg selv og andre
- du har evne til å stå i til tider utfordrende situasjoner
- du har evne til å jobbe selvstendig, være beslutningsdyktig og kan stå trygt i dine avgjørelser
- personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
- lønn etter avtale
- gode pensjonsordninger
- positivt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer
- virksomhet med bred tverrfaglig kompetanse
- mulighet for hjemmekontor
Andre opplysninger
Arbeidsplassene i Lier kommune skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Lier kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
I Lier kommune må alle som skal arbeide innen helse og omsorg eller med barn, unge og funksjonshemmede fremvise tilfredsstillende politiattest før tiltredelse. Denne fremvises ved tilbud om ansettelse og skal ikke legges ved søknaden.
I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Gyldig arbeids- og oppholdstillatelse.
Kontaktinformasjon
Anita Næss, kst. fagkoordinator, 32220384Anne-Grete Romsaas, kst. virksomhetsleder, +47 900 83 449
Arbeidssted
Bruveien 23403 Lier
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lier kommuneReferansenr.: 4993443418
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.10.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Anne-Grete Romsaas
kst. virksomhetsleder
+47 900 83 449
Anita Næss
kst. fagkoordinator
32220384
Om bedriften
Sentralt beliggende på Østlandet, mellom Asker og Drammen, finner du grønne Lier med 28 000 innbyggere. Vi er en innovativ og fremoverlent kommune med mange spennende utviklingsprosjekter. Her er det stor tilflytting, gode oppvekstvilkår og flotte rekreasjonsområder. Lier kommune har 2000 medarbeidere som yter et vidt spekter av tjenester med høy kvalitet. Vi ønsker å rekruttere og beholde dyktige og motiverte medarbeidere med sikte på å utvikle gode velferdstjenester til innbyggerne over tid.
Følg oss på Facebook og se hvordan vi jobber!
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
f9277403-41cf-4ec0-b793-49de3587f0df
- Hentet fra
talentech
- Referanse
ca251382de1c41978f7013dce9766397