Avdelingsleder plan og investering
44000 - Vann og vannmiljø, Asker kommune
Fusdalbråten 4, 1387 Asker, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder plan og investering
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 12. oktober
Vil du være med å lede og forme fremtidens vannmiljø i Asker kommune?
Vi søker en engasjert og inspirerende leder som er opptatt av å ta vare på et godt arbeidsmiljø, gi utviklingsmuligheter til sine ansatte og lede tillitsbasert gjennom trygghet, tilgjengelighet og oppmerksomhet. I tillegg bør du ha faglig kunnskap om fagområdene du skal lede.
Avdeling for plan og investering i Asker kommunes virksomhet vann og vannmiljø, har 20 ansatte og er én av fire avdelinger i virksomheten.
Arbeidsoppgaver
- Organisere og lede avdelingen
- Økonomi-, fag- og personalansvar
- Ansvar for planlegging, styring og oppfølging av investeringsbudsjettet?
- Bidra med faglig beslutningsstøtte
- Følge opp medarbeidere for å sikre et godt arbeidsmiljø og faglig utvikling
- Utarbeide politiske saker og bidra til politisk forankring
Avdelingen har hovedansvar for oppfølging av temaplan vann og vannmiljø med et betydelig investeringsbudsjett innen VA de neste 10 årene. Avdelingen har derfor en nøkkelrolle i utviklingen av kommunens fremtidige vannstrategi. Avdelingens øvrige ansvar omfatter:
- Strategisk planarbeid for vann, spillvann, overvann
- Forvaltning av dammer og damsikkerhet
- Forvaltning av vannmiljø og EUs vanndirektiv
- Karttjenester og kartanalyser
- Oppfølging av private utbyggere
Avdelingsleder inngår i ledergruppen til virksomheten vann og vannmiljø og forventes å bidra med gode beslutninger, prioritere oppgaver samt utvikle nye løsninger og arbeidsmåter.
Kvalifikasjoner
- Relevant universitets- eller høyskoleutdannelse. Lang relevant erfaring kan erstatte manglende formal utdannelse.
- Erfaring som leder med personalansvar
- Variert og relevant kunnskap og erfaring fra fagområdet
- God økonomi forståelse er nødvendig
- Kompetanse og erfaring fra porteføljestyring og prosjektledelse er ønskelig
- Har god skriftlig og muntlig framstillingsevne
Personlige egenskaper
- Evne til helthetlig fokus
- Er strukturert og løsningsorientert
- Evne til samhandling internt i organisasjonen, i partssamarbeid og mot eksterne samarbeidspartnere
- Er en rollemodell, bevisst stillingens delegerte ansvar, opptrer troverdig og er forutsigbar i ord og handling
- Er opptatt av å skape godt arbeidsmiljø
- Jobber kunnskapsbasert og utfordrer til kreative løsninger som stimulerer utvikling, nytenkning og delingskultur
Personlige egenskaper vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver for å ivareta samfunnskritisk infrastruktur
- Et godt arbeidsmiljø og trivelige kolleger
- Et kompetent fagmiljø med ansvarsfulle oppgaver og stor grad av selvstendighet
- Arbeidsplass i gangavstand fra et av Norges største kollektivknutepunkt
- Fleksibel arbeidstid
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Lønn etter avtale ut fra kvalifikasjoner og erfaring
Kontaktinformasjon
Marte Helene Lie, 90130531
Arbeidssted
Fusdalbråten 4
1387 Asker
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommune
Referansenr.: 5014901477
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Marte Helene Lie
90130531
Om bedriften
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
f7ce611d-e18b-4880-b17e-8abde58f222a
- Hentet fra
talentech
- Referanse
8797136c5c944c0e86e6bc6478791e00