Vi trenger din ekspertise innen HR-tech!
HR-avdelingen, Skattedirektoratet
Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
HR-tech
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 6. oktober
I HR i Skatteetaten jobber vi innsiktsbasert og målrettet med å forbedre våre digitale løsninger. For å få til dette enda bedre, har vi behov for din ekspertise innen HR teknologi. I denne rollen vil du bli sentral i å få på plass løsninger for et mer digitalt og datadrevet HR, slik at vi evner å prioritere rett og levere godt gjennom hele ansattreisen. I Skatteetaten jobber vi for at det skal være lett å gjøre rett. Det ønsker vi i HR å sette fokus på også gjennom gode, brukerorienterte løsninger.
Vi er en gjeng på syv personer med sammensatt kompetanse og bakgrunn. Vi driver digitalt utviklingsarbeid i HR og analysearbeid knyttet til hele ansattreisen og styring av virksomheten. Vi har de som er gode på tall og de som er best på kvalitativ analyse og utviklingsarbeid. Vi liker å jobbe for forenkling og løsninger som treffer behovene til våre kollegaer i hele Skatteetaten.
Hva går jobben ut på?
HRs mål er å bli en tydelig strategisk partner for Skatteetaten. Vi skal legge til rette for god digital ansattopplevelse, og levere gode grunnlag for strategiske beslutninger på HR-området i Skatteetaten.
Det betyr at du kommer til å
- lede eller delta i prosjekter for utvikling, implementering og integrasjon av nye digitale HR-løsninger
- bidra til å videreutvikle og forvalte systemporteføljen vår
- sikre god datakvalitet, personvern og informasjonssikkerhet i alle HRs IT-løsninger
- være rådgiver og sparringspartner på HR tech i Skatteetaten
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Vi ser etter en tech-savvy og analytisk kollega som kan forsterke teamet vårt på HR-teknologi og teknologi som vi i HR kan bruke for å løse oppgavene våre på smidigere måter.
Vi tror du har implementert og forvaltet HR-systemer i store, komplekse organisasjoner før. Du har god erfaring med å jobbe i grenselandet mellom HR, IT og forretning, og har oppdatert kunnskap om HR-teknologi. Forståelse for brukerbehov og hva som skal til for å effektivisere prosesser ved hjelp av ulik teknologi er også viktig for å trives i rollen.
Du har
- høyere utdanning innen IT, teknologi, informatikk, systemutvikling, eller tilsvarende
- erfaring med implementering, drift og forvaltning av HR-systemer i større organisasjoner, gjerne med integrasjoner mot andre fagsystemer
- god forståelse for systemarkitektur, datamodellering og integrasjoner
- kompetanse på endringsledelse og evne til å oversette HR-behov til tekniske løsninger, samt forklare tekniske konsepter til ikke-tekniske kollegaer
- erfaring med informasjonssikkerhet og personvern (GDPR) i teknologiske HR-løsninger
Det er en fordel om du også har erfaring med analyse og visualisering av HR-data, gjerne med Power BI, SQL eller tilsvarende verktøy, kjennskap til automatiseringsteknologier (RPA, Power Automate, Power Apps) og erfaring med å digitalisere og effektivisere HR-prosesser.
Hva ser vi etter hos deg?
Du finner effektive og praktiske løsninger på problemer samtidig som du ser det store bildet. Du er resultatorientert og jobber effektivt for at vi når våre mål i fellesskap.
Du jobber strukturert og jobber planmessig. Du er i forkant og avstemmer underveis mot målene og er god på å koordinere mellom ulike miljøer.
Du bygger gode relasjoner og samarbeider godt med andre på tvers av fagmiljøer. Du bidrar til effektivt gruppearbeid, finner kompromisser og deler informasjon og kunnskap i teamet og med andre. Du formidler informasjon klart og tydelig, og er god til å lytte for å forstå og bli forstått.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse, som blant annet har en av Norges beste pensjonsordninger, følger også med.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som rådgiver eller seniorrådgiver, med en årslønn mellom 690 000 og 770 000, avhengig av kvalifikasjonene dine.
Synes du dette virker spennende eller er det noe du lurer på etter å ha lest denne annonsen? Trenger du mer informasjon om stillingen eller om oss? Da er det bare å ringe Line Goplen Höfde på telefon 90683301 - jeg gleder meg til å prate med deg!
Verdt å merke seg før du søker
Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Kontaktinformasjon
Line Goplen Höfde, seksjonssjef, 90 68 33 01Arbeidssted
Fredrik Selmers vei 40663 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 5014089898
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 06.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Line Goplen Höfde
seksjonssjef
90 68 33 01
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
f52e8063-41cc-4b0b-8f74-16da896aec9a
- Hentet fra
talentech
- Referanse
0cfd86e054bd4733bae2174d71881dc0