Infrastrukturspesialist
Statens vegvesen
Doktor Hansteins gate 9, 3044 Drammen, Dreyfushammarn 31, 8012 Bodø, Gjerpensgate 10, 3716 Skien, Stakkevollvegen 35-37, 9010 Tromsø, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
infrastrukturspesialist innen Active Directory - AD
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 20. oktober
Om stillingen
Infrastruktur og drift IT er Statens vegvesens sentrale kompetansemiljø på drift av IT-løsninger og -tjenester. Avdelingen består av over 125 høyt kvalifiserte medarbeidere. Vi har IT-infrastruktur og -systemer som driftes i topp moderne datasentre med 24/7 oppetid i egen regi, eller i offentlig sky innad i Norge. Forenkling, automatisering og raske leveranser er satsningsområder for avdelingen. IT står stadig mer sentralt som virkemiddel i etatens arbeid, og IT-strategien vår har som mål å gjøre oss til en foregangsetat innen offentlig sektor på levering av elektroniske tjenester.
Kontorsteder for stillingen er i utgangspunktet Drammen, Bodø, Tromsø eller Skien, men andre kontorsteder (unntatt Oslo) kan vurderes for den rette kandidaten. Ta kontakt, så ser vi hva som kan passe for deg.
Arbeidsoppgaver
Statens vegvesen er i gang med å gjøre en kraftig oppskalering av vår avdeling. Vi er derfor på jakt etter deg som vil jobbe med Active Directory Domain Services, Azure AD/Entra ID i Statens vegvesen. Du vil jobbe med løsninger On-Prem, hybrid og sky-løsninger. Her får du være med på å forme teamet og tjenesteporteføljen. Vi vektlegger samarbeid i team, avdeling og ikke minst med brukere og partnere høyt.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Hos oss får du mange muligheter gjennom å bli en del av en landsdekkende, solid og viktig virksomhet. Samtidig er det også opp til deg å bidra til bevegelse og kontinuerlig utvikling – både for deg selv og for oss.
Vi jobber for alle – for deg og meg – og har en reell påvirkning på folks hverdag. Du får ansvarsfulle oppgaver og mulighet til faglig og personlig utvikling. Vi tar godt imot deg i et godt arbeidsmiljø over hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- God opplæring, onboardingsprogram og buddyordning
- Spennende arbeidsoppgaver i et svært kompetent IT-miljø med gode utviklingsmuligheter i en kultur som oppfordrer til faglig påfyll - blant annet tilbyr og oppfordrer vi til relevante kurs og sertifiseringer.
- Godt arbeidsmiljø i nye kontorbygg med universell utforming. Vi har gode muligheter for individuell tilrettelegging ved behov for hjelpemidler i arbeidshverdagen. Merk at vi har kontorsteder med sterke, gode IT-miljøer flere steder i landet.
- Fleksitid og avspasering – vi vet at balansen mellom arbeid og fritid er viktig, og vi tilbyr fleksible arbeidstider.
- God pensjonsordning og lån – trygg fremtid med gode pensjonsordninger og gunstige lån.
- Trening i arbeidstida – muligheter for trening i arbeidstiden eller støtte til treningsaktiviteter.
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Kvalifikasjoner
Minimum 3 års relevant høyere utdanning. Omfattende og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskrav.
Vi ser etter medarbeidere som har kompetanse - kurs, sertifiseringer eller tilsvarende erfaring på:- ADDS- AD Domain Services – Meget god kjennskap
- ADCS - AD Certificate Services - Meget god kjennskap
- ADSS - AD Sites and Services - Meget god kjennskap
- Feilsøking AD replikering – God kjennskap
- Group Policy - Meget god kjennskap
- DNS, intern og ekstern - Meget god kjennskap
- Windows Server OSet (flere generasjoner) - God kjennskap
- Azure private DNS
- God kjennskap til å sette opp og drifte OnPrem AD og Entra ID. F.eks. Enveis eller toveis sync og hvorfor man skal ha det ene over det andre
- Active Directory Domain Services. Være faglig oppdatert på Microsoft-teknologi og ha erfaring innen områder som: autentiseringsmekanismer i Azure AD/Entra ID, bruk av hybrid AD, graph API.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).
Arbeidsoppgavene krever flytende muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og en god beherskelse av engelsk, arbeidsspråket er norsk.
Stillingen forutsetter at du kan autoriseres til BEGRENSET etter sikkerhetslovens bestemmelser før ansettelse. Den som ansettes må også kunne adgangsklareres.
Følgende kompetanse eller erfaring er også en fordel:
Tverrfaglig kompetanse på plattform og infrastruktur; interesse for å designe, sette opp og forvalte; erfaring med PowerShell, automasjon.
Personlige egenskaper:
Vi ser etter deg som har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner og som trives med arbeid i og koordinering mellom team. Vi er opptatt av å bygge fagmiljø, og ønsker at du er en god bidragsyter til teamene og fagmiljøet. Om du synes dette er en passende beskrivelse av deg, ønsker vi veldig gjerne at du tar kontakt!
Som ansatt i Statens vegvesen er det dessuten viktig at du er sikkerhetsmessig skikket og har god dømmekraft, pålitelighet og lojalitet.
Om søknadsprosessen
Krav til søknadenVi har gjort det enklere for deg! I stedet for et tradisjonelt søknadsbrev, ber vi deg svare på noen relevante spørsmål. Husk å fylle ut feltene for "Utdannelse" og "Arbeidserfaring", og last opp dine vitnemål og eventuelle attester. Dette hjelper oss med å få et godt bilde av din bakgrunn og kvalifikasjoner.
Tester og bakgrunnssjekkFor å sikre at vi finner den beste kandidaten, kan vi bruke arbeidspsykologiske tester som en del av vår rekrutteringsprosess. Disse testene gir oss innsikt i dine egenskaper og ferdigheter, og hjelper oss med å gjøre en rettferdig og objektiv vurdering, slik at vi finner den best kvalifiserte kandidaten. Vi gjennomfører også bakgrunnssjekk for å verifisere informasjon som er viktig for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandlingVi i Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker å skape en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Hvis du har en funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil du få mulighet for positiv særbehandling.
Søkerlista er offentligDersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne dette. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke kan imøtekomme ønsket ditt.
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Statens vegvesen er hjertet i Norges veisektor, og vi jobber hver dag for å sikre et effektivt, trygt og helhetlig transportsystem. Som den største aktøren innen veitransport i Norge, har vi ansvaret for riks- og europaveiene, samt sikkerheten til alle som ferdes langs veien. Vårt oppdrag er å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde denne kritiske infrastrukturen.
Vi utvikler regelverk og standarder som gjelder for alle veieiere i Norge, og gjennom vårt arbeid med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og digitale tjenester, sørger vi for at både folk og næringsliv har tilgang til enkle, effektive, trygge og miljøvennlige transportmuligheter.
Statens vegvesen består av to forvaltningsnivåer - et direktorat og seks landsdekkende divisjoner, som sammen jobber for å gjøre veiene våre bedre for alle.
Divisjon IT har et helhetlig ansvar for at all digitalisering i Vegvesenet gjøres fremtidsrettet, smidig og sikkert på tvers av etatens fagområder. Divisjonen ivaretar utvikling av etatens digitale kanaler og tjenester, er partner for fagsiden og en pådriver for innovasjon og utvikling av nye, brukervennlige løsninger. Vi støtter fagsiden fra idè til realisering, med smidige prosjekter og leveranser. Divisjonen har over 450 medarbeidere over hele landet, med hovedkontor i Drammen.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
f408dbb3-0b47-4148-aef1-420fa9edc71e
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10264922