Veileder, vikariat
NAV, Avdeling økonomi og rådgivning
Jegersborggata 4, 3256 Larvik
Om jobben
Stillingstittel
Veileder
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 19. oktober
Vil du være med å utvikle fremtidens Nav- kontor og motiveres av å hjelpe mennesker med å bli økonomisk selvhjulpne?
Stillingen inneholder saksbehandling av søknader om økonomisk sosialhjelp etter gjeldende lovverk, råd og veiledning og samhandling med relevante aktører ut fra situasjonen. I tillegg skal du samarbeide tett med oppfølgingsavdelingene ved kontoret slik at mottakere av økonomisk sosialhjelp blir avklart mot andre rettigheter, arbeid eller utdanning med mål om selvhjulpenhet.
Høres dette interessant ut, ønsker vi å se din søknad.
Larvik kommune er en attraktiv kystkommune i Vestfold fylket. Nav Larvik ligger i sentrumsnære lokaler og har for tiden ca. 110 medarbeidere som betjener kommunens ca. 48 000 innbyggere. Kontoret er organisert med Nav-leder, en rådgivning og administrativ avdeling som ledes av assisterende Nav-leder og 4 oppfølgingsavdelinger.
Vi har ledig et vikariat med oppstart etter avtale og varighet til og med 31.7.2026.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i NAV og Forvaltningsloven
- Råd- og veiledning, samt oppfølging av brukere rundt deres økonomiske situasjon
- Motivere og tilrettelegge for at brukere skal bli økonomisk selvhjulpne og komme i arbeid og aktivitet
- Samarbeid med aktører i og utenfor NAV
- Håndtere akutte henvendelser
- Veilede brukere som henvender seg i veiledningssenteret i henhold til informasjon på nav.no
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Fullført 3-årig utdanning tilsvarende en bachelorgrad, gjerne innen sosialfaglig arbeid. Annen og relevant utdanning og/ eller arbeidserfaring, kan kompensere for utdanningskravet
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Førerkort klasse B
Ønskelig kvalifikasjoner:
- Du har erfaring med offentlig forvaltning
- Du har erfaring og kjennskap til Sosialtjenesteloven
Personlige egenskaper
- Du er robust og har evne til å møte mennesker i krevende livssituasjoner på en respektfull og profesjonell måte
- Du er strukturert og effektiv
- Du er komfortabel med en hektisk arbeidshverdag
- Du evner å håndtere akutte situasjoner
- Åpen for tilbakemeldinger og reflektert rundt egen praksis
Vi legger vekt på personlig egnethet.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte oppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Et godt faglig arbeidsmiljø som er opptatt av autonome medarbeidere og delingskultur
- Et kontor som satser på arbeidsmiljøtiltak for økt trivsel og samhold
- God pensjonsordning gjennom KLP
- Lønn etter gjeldende tariff
- Fleksitidordning
- Gode velferdsordninger
Viktig å vite før du starter hos oss
Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.
Mangfold er en styrke
Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.
Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
Vise frem politiattest
Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.
Hvordan søke
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.
Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.
En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!
Kontaktinformasjon
Elin Nyland, Avdelingsleder, +47 +404 63 746, elin.nyland@nav.no
Arbeidssted
Jegersborggata 4
3256 Larvik
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Larvik kommune
Referansenr.: 5023713843
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 19.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Larvik kommune har et areal på 813 km² og over 48.000 innbyggere. Med 3700 ansatte er vi en av de største arbeidsgiverne i Vestfold.
Larvik er en kulturkommune, en havneby og et populært reisemål med fantastisk kystlinje, urbane muligheter og sjarmerende tettsteder. Her er det kort vei til både natur og kultur, nabobyene i Vestfold og Telemark og til den store verden via Torp flyplass.
Larvik har et solid næringsliv og et omfattende tilbud innen kultur, friluftsliv og rekreasjon. Hos oss er mulighetene mange og ambisjonene store. Derfor trenger vi dyktige medarbeidere som vil være med å bygge fremtidens Larvik.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
eeb531b7-03ee-45b7-9aab-50379183e0e7
- Hentet fra
talentech
- Referanse
c5c55f5a253d45bba66e6fe4aefaaa11