Veileder Nav
Øvre Eiker kommune
Stasjonsgata 61, 3300 Hokksund
Om jobben
Stillingstittel
Veileder Nav
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
NAV Øvre Eiker har ledig 1-2 midlertidige stillinger med varighet ut februar 2026. Primært søker vi medarbeidere som skal jobbe med veiledning og saksbehandling på sosialhjelpsområdet, men andre ansvarsområder i kontoret vil også kunne være aktuelle.
Hos oss får du en meningsfull og variert arbeidshverdag, faglige og personlige utfordringer og mulighet for utvikling. Du møter hyggelige og dyktige kolleger som samarbeider om å levere helhetlige tjenester og et arbeidsmiljø preget av god takhøyde.
NAV Øvre Eiker ligger sentralt i Hokksund sentrum. Våre hovedoppdrag er å bidra til at flest mulig av innbyggerne våre kan være i arbeid, at arbeidsgivere får dekket sitt behov for arbeidskraft og at de som har behov for sosiale tjenester får dette. Vi løser oppgavene våre sammen med innbyggerne, arbeidsgivere og samarbeidspartnere.
Arbeidsoppgaver
- Kartlegging av innbyggeres situasjon (økonomi, hjemme-/familiesituasjon, bolig, arbeids-/aktivitetsmuligheter)
- Saksbehandling av ytelser etter lov om sosiale tjenester i NAV og annet aktuelt lovverk
- Individuell rådgivning/veiledning og oppfølging av egne brukere
- Utarbeidelse av rapporter, vedtak, korrespondanse med samarbeidspartnere, rutinebeskrivelser mv.
- Samhandling med ulike samarbeidspartnere
- Dokumenthåndtering
- Deltakelse i vaktordning i kontorets publikumsmottak
Oversikten er ikke uttømmende.
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig relevant bachelorutdanning - særlig relevant praksis/erfaring fra lignende eller tilsvarende arbeid vil kunne kompensere for manglende utdanning
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne (norsk)
- God kompetanse på IKT-verktøy og evne til å sette seg inn i nye verktøy
Personlige egenskaper
- Gode veilednings-, kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
- Håndterer at hverdagene kan være hektiske, og ikke alltid blir slik du har planlagt
- Jobber effektivt, og med god kvalitet, selvstendig og sammen med andre
- Tålmodig og trygg i deg selv og takler å møte mennesker i krevende livssituasjoner på en god måte
- Balanserer støtte og utfordring, slik at de du veileder blir i stand til å klare seg best mulig på egenhånd
- Kompletterer faglig og personlig kompetanse til de øvrige ansatte i avdelingen/teamet
Personlig egnethet tillegges vekt.
Vi tilbyr
- Hyggelige kollegaer i et utviklingsorientert arbeidsmiljø
- Svært gode pensjons- og forsikringsvilkår
- Lønn etter avtale
- Velferdsforening
Kontaktinformasjon
Marit Strid, Leder, 99518437Arbeidssted
Stasjonsgata 613300 HOKKSUND
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Øvre Eiker kommuneReferansenr.: 4928298476
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Sluttdato: 28.02.2026
Søknadsfrist: 13.03.2025
Om bedriften
Øvre Eiker kommune er et godt sted å bo og jobbe! Vi har fokus på kvalitet, arbeidsglede, inkludering og god ledelse for å fremme mestring hos de ansatte. Øvre Eiker er i utvikling på mange områder, og hos oss jobber folkevalgte, administrativ ledelse, ansatte og innbyggere tett sammen for å løse utfordringer og se nye muligheter.
Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Øvre Eiker kommune har over 20.000 innbyggere og er en virksomhet med ca 1.200 ansatte. Sammen skaper vi et livskraftig Øvre Eiker.
Øvre Eiker kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i henhold til reglene i Offentlighetsloven. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søknaden bli offentliggjort. Søkere blir informert og får muligheten til eventuelt å trekke sin søknad før offentliggjøring.
Offentlig tjenestepensjon
Med jobben følger en av Norges beste pensjonsordninger, offentlig tjenestepensjon. Dette gir deg mer enn du kanskje tror.
Øvre Eiker kommune sparer pensjon for deg. Vi betaler inn hele 15 – 20% av lønnen din, avhengig av hvilken lønn du har. I tillegg setter du selv av 2 %. Dette beløpet trekkes automatisk fra lønnsutbetalingen din hver måned.
Gjennom pensjonsordningen sparer du til fremtidig alderspensjon og AFP. I tillegg er du sikret ved sykdom og død gjennom uførepensjon og etterlattepensjon.
Den endelige pensjonsutbetalingen blir bestemt blant annet av hvor mye du har jobbet og hvor mye du har tjent. Offentlig tjenestepensjon har en livsvarig utbetaling, til forskjell fra det private hvor utbetaling ofte kun skjer over 10 år.
Følg oss gjerne i sosiale medier!
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i portalen.
NB! Øvre Eiker kommune ber aldri om din BankID-informasjon i søknadsprosessen. Blir du bedt om dette, kan det være forsøk på svindel.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2872029
- Hentet fra
talentech
- Referanse
9b84250f7a8c459cab7dbacf8ff0444d