Er du motivert, analytisk og faglig interessert i å lede fagområdet økonomi og regnskap i Holtålen kommune?
Holtålen kommune Administrasjonen
Helsetunet 7, 7380 Ålen
Om jobben
- Stillingstittel
- Økonomisjef
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Vi søker leder til nyopprettet enhet bestående av økonomi og regnskap. Enheten består av 5,65 årsverk fordelt på 7 ansatte.
Som økonomisjef ønsker vi at du kombinerer strategisk tenkning med praktisk gjennomføring og har en trygghet i lederrollen, med høy integritet og god dømmekraft. Vi søker deg som har tydelig og inkluderende kommunikasjon, som både bygger tillit og skaper engasjement, har god struktur, systematikk og sterk gjennomføringsevne.
Økonomisjef sitter i kommunedirektørens ledergruppe og er organisert direkte under kommunedirektøren.
Sentrale arbeidsoppgaver:
- Lede, støtte og veilede enhetene i budsjett- og økonomiarbeid
- Sikre god ressursstyring og økonomikontroll innenfor enheten.
- Regnskapsavslutning i samråd med interkommunalt regnskapskontor
- Samarbeid med kommunene i interkommunalt regnskapskontor
- Ansvar for finans- og gjeldsforvaltning
- Økonomiske analyser
- Tilrettelegging og ansvar for politiske prosesser
- Utarbeide saksfremlegg for kommunedirektør til politisk behandling og følge opp politiske vedtak
- Presentere økonomisk informasjon politisk og administrativt
- Intern opplæring innenfor økonomiområdet og Framsikt
- Kommunens superbruker i Framsikt og Visma
- Sikre gode og forsvarlige tjenester, internkontroll og strategiske prosesser i tråd med nasjonale, regionale og lokale målsetninger.
- Forpliktelse til kommunen og virksomhetens mål, verdisett og vedtak som fattes, og informasjonsflyt om dette ut i organisasjonen
Kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning innen økonomi på bachelornivå.
- Ønskelig med utdanning eller erfaring innen regnskap/økonomirådgivning og/eller statlig godkjenninger/ autorisasjon.
- Fordelaktig med erfaring fra arbeid med kommuneøkonomi.
- God budsjett- og økonomiforståelse
- Høy digital kompetanse, spesielt innen Visma og Framsikt
- Evne å skape gode resultater og team ved å motivere, involvere, ansvarliggjøre og støtte ansatte og enhetsledere.
- God innsikt i offentlige beslutningsprosesser
- God gjennomførings- og beslutningsevne
- Erfaring med strategisk ledelse, endringsprosesser og utviklingsarbeid
- Ønskelig med forståelse for kommunal sektor, politiske prosesser og samfunnsoppdraget
- Kunnskap om lov og avtaleverk
- Gode kunnskaper i norsk, både skriftlig og muntlig
- Førerkort klasse B er ønskelig
Personlige egenskaper:
- Strategisk, strukturert og utviklingsorientert
- Har gode samarbeidsevner og evner til å bygge relasjoner
- Inspireres av å utvikle tjenester og tjenestetilbud
- Evnen til å spille medarbeidere gode
- Gode kommunikasjonsferdigheter
- Kreativ, fleksibel og løsningsorientert
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
en spennende, samfunnsnyttig og variert jobb i en bransje som stadig blir viktigere for alle
gunstig pensjonsordning i KLP;
I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter.lønn etter avtale
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Ansettelse skjer på de vilkår som gremgår av gjeldene lover og avtaler. Herunder 6 måneders prøvetid for nytilsatte.
Søkerliste:
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Link til søknadsskjema: Søk her
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
e770b308-5d26-4452-a8d7-aa89f9fe001a
- Sist endret
24. november 2025
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3562587_240517_no
Lignende annonser
Virksomhetsleder skolene
Arbeidsgiver
Røros kommune Røros skole
Sted
Røros
Avdelingsleder
Arbeidsgiver
Ringebu Kommune Terapeutisk Enhet
Sted
Ringebu, Innlandet
Arbeidsgiver
Røros kommune Tekniske områder
Sted
Røros
Arbeidsgiver
Ringebu Kommune Legetjenestene
Sted
Ringebu, Innlandet